Ik word moe van mezelf ...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StableDoor

Re: Ik word moe van mezelf ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 23:03

TS, zeker rustig aan blijven doen, je lichaam heeft het nodig. Pfeiffer kan bij volwassenen een enorme nasleep hebben, ik heb dat zelf ook, ook een vitamine D tekort. Jij hebt nog meer erbij en dan snap ik dus helemaal dat je je gewoon k*'t voelt. Ik zou proberen toch met een dokter verder te gaan zoeken wat bij jou kan helpen en in beweging blijven. Geen intensieve sport ofzo (ik kan dan letterlijk gaan huilen bij het idee alleen op de slechte dagen), maar gewoon proberen een klein ommetje te maken iedere dag is al heel wat. Qua voeding: voeding kan helpen. Iemand opperde hier om vegan te eten en dat dat haar heeft geholpen. Ik heb eigenlijk juist het tegenovergestelde. Ik ben 3 jaar vegetariër geweest en dan een jaar vegan, ik voelde me altijd extreem moe, futloos, half ziek, ook vaak echt ziek, zeker toen ik vegan at. Op aanraden van mijn nieuwe huisarts ben ik weer dierlijke producten gaan eten en ik voel me zo veel beter dan eerst! Mijn energielevels zijn nog niet zoals ze moeten zijn, maar ik kan in ieder geval meestal weer gewoon een lesdag volgen zonder continu in slaap te vallen. Wat ik hiermee wil zeggen is dat eten veel kan doen, maar dat een dieet wat voor de ene persoon juist is, niet per se juist is voor de ander. Kan je misschien naar een diëtiste gaan? Die kan misschien een plan opstellen zodat je zelf minder hoeft na te denken over wat je eet. Ik snap namelijk precies wat je bedoelt met dat dat weer extra vermoeiend is, ik had dat ook met mijn vegan dieet, constant ermee bezig zijn om genoeg voedingsstoffen binnen te krijgen vrat energie.

Heel veel sterkte!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 08:52

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 08:57

lissisanne schreef:
Heb je al een keer geprobeerd te stoppen met lactose/gluten eten? Ik dacht ook dat ik een prikkelbare darm had, maar bleek voornamelijk lactose intollerantie zijn. Pijn kan zoveel impact hebben op je energie!

VT D tabletjes schijnen trouwens slecht te worden opgenomen, oliecapsules gaan iets beter..

Dit had mijn moeder ook! Niemand kon het vinden. Voeding aangepast en ze heeft nergens meer last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 17:14

Bedankt weer, ik ga alles eens bekijken.
De darmen is een 'recent' iets en ik denk dat gluten/lactose-problemen iets zijn wat je hebt of niet? Of kan dat ook door de jaren ontstaan? Ik eet verder niet vegan of dergelijke.

Begrijp me niet verkeerd, het is niet dat ik de hele dag op de bank hang en niks kan of wil. Ik ga gewoon werken (zij het niet meer fulltime) en probeer daarbuiten leuke dingen te doen en dingen op te bouwen, maar daar stokt het vaak.

Ik ga volgende week een testmoment doen bij een nieuwe fitness en dan kijk ik van daaruit weer verder. Met wat geluk bevalt dat goed, heb ik daar een aanspreekpunt en haal ik daar energie uit, zodat ik gerichter naar mijn voeding kan kijken en hopelijk wat kan opbouwen qua spieren en een strakker/sterker lichaam.

Daarnaast moet ik binnenkort toch weer langs de HA voor vitamine D controle en zal ik daar ook nog eens alles aanhalen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 17:20

En is aquarobics niets voor je.
Toch lekker bezig zonder belasting.

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 08:35

[***] schreef:
Bedankt weer, ik ga alles eens bekijken.
De darmen is een 'recent' iets en ik denk dat gluten/lactose-problemen iets zijn wat je hebt of niet? Of kan dat ook door de jaren ontstaan? Ik eet verder niet vegan of dergelijke.
(Knip)

Mijn mams heeft er 65 jaar geen last van gehad en werd toen intolerant voor gluten. Het kan wel zeker later komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 12:25

Sorry, zag ineens dat ik niet meer gereageerd heb.
Ivm bewegen is alles wat met water te maken heeft niks voor mij. Heb al meermaals de raad gehad te gaan zwemmen maar dat is voor mij echt een opgave, vind het zo vreselijk. Dat geldt ook voor de rest van de 'watersporten'. Water is leuk om langs te wandelen maar daar stopt het dan ook wel, haha.

Daarnaast is het fijn dat er allerlei sporten en mogelijkheden tot bewegen worden voorgesteld, maar ik zou het al heel fijn vinden als ik de beweging kan doen die ik graag zou willen doen (wandelen & paardrijden) en zelfs dat lukt al niet, laat staan dat ik nog allemaal nieuwe & extra sporten ga doen. Wel heb ik mij ingeschreven om 3 maanden Milon cirkel te gaan doen, rekening houdend met mijn pijntjes en toestanden, om daar hopelijk beter door in mijn vel te gaan zitten en daardoor meer energie te krijgen. Ook zitten daar voedingslessen/tips bij dus gaan we even zien wat dat brengt, al vraag ik mij af of er nog veel nieuws te leren is. Het is gewoon een kwestie van het doen en daar zit net mijn probleem ;)