Kater

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 00:53

Ik eet een banaan en drink een mok fristi. Dan heb ik de volgende dag 90% kans op geen kater :o

Malbec

Re: Kater

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 01:17

De dag er na gaan werken.
Klinkt misschien wat vreemd, maar ik werk in de horeca dus - er van uitgaande dat het op zaterdag gebeurt - volle bak werken op zondag :Y)

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 18:15

finnens schreef:
Overgeven! Ik heb altijd zoiets als het eruit is kan je er ook niet meer misselijk van worden :')

Eer dat je op het punt van overgeven bent is er al de nodige hoeveelheid alcohol opgenomen door je bloed. Omdat je lichaam het niet meer kan verwerken gooit die het eruit.

Wel totaal geen medische basis waar deze uitspraak opsteunt

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 18:20

Ik eet iets vets voordat ik ga slapen en drink een groot glas water met ORS erin, works like a charm :))

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 18:27

Pandora2 schreef:
Vooraf lekker vet eten !
En " the day after '' beginnen met een frisse pint bier met een rauw ei in ! Werkt altijd ! :Y)
Je moet het wel binnengegoten krijgen... :=

Gadver! Hiermee kom je wel uit bij de tip van finnens. Kotsen..

NatasjavE schreef:
Tijdens het drinken voldoende water drinken tussendoor.

Alcohol ontrekt vocht aan je lijf en verlaagd je bloedsuiker. Dus voor het slapen voldoende limonade drinken.(geen light dus)

De volgende ochtend...niet te veel uitslapen. De verleiding is groot maar maakt alleen maar dat je je nog gaarder voelt.

Daarna wederom voldoende drinken en een stevig ontbijt met koffie of thee.

Ik doe ook vaak ranja i.p.v. water inderdaad. Maar blijf wel zo lang mogelijk slapen. Zolang je slaapt voel je niks.

KmbrlyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 18:35

Voor ik vertrek stop ik aan de nachtwinkel...
2 flesjes rode aquarius
Eentje voor de nadorst in de auto en eentje voor dag erna.

En als het kan midden in de nacht worstenbroodje met mayonaise :Y)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 20:32

Voor het slapengaan flink wat water drinken, alvast een PCM en een broodje oid eten. En dan... wakker worden met de gedachte “ik drink nooit weer”, dan ontbijten met kipnuggets en een cola. Douchen, nog even slapen en eind van de middag waar mogelijk een rondje hardlopen. Het leed is dan al geleden maar ik voel me er dan iig nooit slechter door. }:0

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 22:54

Maureen95 schreef:
Ik eet een banaan en drink een mok fristi. Dan heb ik de volgende dag 90% kans op geen kater :o

Ik denk dat ik bij het eten en drinken van deze combinatie al over m'n nek ga :')

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 23:01

De dag erna gewoon meteen aan de gang gaan. Vroeg op staan (het liefst zo vroeg dat je nog enigszins onder invloed bent) op de fiets stappen naar een buiten-activiteit en hard werken.

Ik ga altijd koeien melken, werkt perfect. Als ik dat een keer oversla en lamlendig in bed of op de bank blijf hangen is het echt drama. Maar na een uurtje werken ben ik weer zo fit als een hoentje, vaak alleen nog heel moe.... Verder werkt chocomel echt goed.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 23:12

Joscaa schreef:
Maureen95 schreef:

Ik denk dat ik bij het eten en drinken van deze combinatie al over m'n nek ga :')

Dat zou je echt denken hè! Maar het is dus echt het tegenovergestelde :P

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 00:54

x_Rebecca schreef:
De dag erna gewoon meteen aan de gang gaan. Vroeg op staan (het liefst zo vroeg dat je nog enigszins onder invloed bent) op de fiets stappen naar een buiten-activiteit en hard werken.

Ik ga altijd koeien melken, werkt perfect. Als ik dat een keer oversla en lamlendig in bed of op de bank blijf hangen is het echt drama. Maar na een uurtje werken ben ik weer zo fit als een hoentje, vaak alleen nog heel moe.... Verder werkt chocomel echt goed.

Neee juist zolang mogelijk slapen en in bed blijven! Ik zou echt kapot gaan als ik actief aan het werk zou moeten al sochtends vroeg :')

Kaulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 01:27

Standaard recept na een gezellige avond te hebben gehad, een beker met melk, een tosti en gelijk 2 paracetamollen.. volgende dag dan weer goed te pas!

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 01:29

Shaggy09 schreef:
Who cares? :') Als je niks beters hebt te zeggen dan wat ik hier van je lees waarom reageer je dan überhaupt?

Je doet in elk geval je naam eer aan. Kater wellicht?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 01:31

Nabster schreef:
Shaggy09 schreef:
Who cares? :') Als je niks beters hebt te zeggen dan wat ik hier van je lees waarom reageer je dan überhaupt?

Je doet in elk geval je naam eer aan. Kater wellicht?

Ooit van Engels gehoord? _O-

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 01:36

Ik ben nog nooit dronken geweest, voel die behoefte ook niet, maar wat ik zie van de intoxicaties binnen mijn eerk is dat cola goed helpt. Je hebt hierbij twee kansen. Of je knapt gewoon op, of je gaat projectielkotsen en knapt vervolgens op. Daarnaast blijft vet eten de beste tip. Mensen die katjelam bij ons komen voor hulp, laten we ook vaak wat junk eten. Vooral meiden eten te weinig en drinken teveel door elkaar heen.

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 01:43

Oké ik hoop dat ik de volgende keer dat ik ga drinken mij dit topic herinner, desnoods als ik al dronken ben :')

Er is bij mij ook echt geen pijl op te trekken, soms ben ik zo dronken dat ik haast wel dood moet gaan de volgende dag en heb dan zo goed als geen last, de andere keer drink ik een paar drankjes en dan ben ik bijna 2 dagen ziek. :roll:

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 01:45

Melisje_92 schreef:
Oké ik hoop dat ik de volgende keer dat ik ga drinken mij dit topic herinner, desnoods als ik al dronken ben :')

Er is bij mij ook echt geen pijl op te trekken, soms ben ik zo dronken dat ik haast wel dood moet gaan de volgende dag en heb dan zo goed als geen last, de andere keer drink ik een paar drankjes en dan ben ik bijna 2 dagen ziek. :roll:

Drink je dan altijd hetzelfde? Weet je zeker dat ze niets in je drinken hebben gemikt?

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 10:24

Shaggy09 schreef:
x_Rebecca schreef:

Neee juist zolang mogelijk slapen en in bed blijven! Ik zou echt kapot gaan als ik actief aan het werk zou moeten al sochtends vroeg :')

Nee, je gaat kapot als je nuchter begint met werken. Dat moet je dus nog enigszins dronken doen!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 10:29

Haat aan pillenkaters. Daar helpen alleen pannenkoeken en Jim Carrey films bij.

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 10:34

Nabster schreef:
Melisje_92 schreef:

Drink je dan altijd hetzelfde? Weet je zeker dat ze niets in je drinken hebben gemikt?

99% zeker dat er niks in wordt gestopt. Ik drink niet altijd hetzelfde, ben er denk ik wel achter dat ik slecht tegen desperado’s/corona kan. Op wodka redbull ga ik altijd wel goed, maar dat is natuurlijk mega slecht...en duur :')

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 11:27

Wat het beste helpt tegen een kater is niet drinken inderdaad _O-
Maar dat is ook weer zo saai op een avondje uit.. Bij mij helpt van te voren goed eten en genoeg water drinken vaak goed. En klinkt gek inderdaad maar ook niet te lang uitslapen, dat zorgt bij mij echt voor hoofdpijn.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 11:36

Mijn wondermiddel is ook voor het slapen gaan een glas melk drinken. En als ik wakker word met hoofdpijn neem ik paracetemol, ga ik douche en dan ben ik 9 van de 10 keer weer aardig fit!

En iets actiefs gaan doen helpt ook, de hele dag lamlendig op de bank hangen wordt je niet fitter van. :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 11:38

Nann__ schreef:
En iets actiefs gaan doen helpt ook, de hele dag lamlendig op de bank hangen wordt je niet fitter van. :D

Dit ook. ROndje wandelen is nooit verkeerd.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 17:15

Ik had laatst 10 verschillende speciaalbier door elkaar gedronken, toen had ik echt een master kater. :r

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 17:20

ierusju schreef:
Een kater krijg je omdat je bent uitgedroogd, omdat alcohol een uitdrogen effect hebben. Tussendoor water drinken en bij thuiskomst iets met zout. Dus chips, gezouten nootjes of cup a soup ofzo.
Verder niet met alcohol in je lichaam iets van pijnstillers nemen, werkt vaak toch niet en een combi van alcohol en pijnstillers worden echt sterk afgeraden.

Precies! Water drinken is het allerbeste wat je kunt doen, met zout zou ik trouwens ook oppassen, of je moet bedoelen dat als je heeeeeel veel water drinkt wat zout erbij goed is omdat je van teveel water zonder zout flauw wordt. :)