Fysiotherapeut = kinesist.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Ekenna schreef:Update: MRI gehad en gisteren ook weer bij de orthopeed geweest voor de uitslag. Het is gewoon k*t.Kraakbeen is erg dun en ongelijk, botten zijn ongelijk/niet glad.. En ik heb twee vreemde haken aan m’n bot zitten waardoor hij soms blijft hangen/haken in beweging. Nu krijg ik een brace, maar waarschijnlijk wordt de pijn op niet al te lange termijn fiks erger en dan heb ik twee keuzes.. Enkelprothese of vastzetten. Allebei vind ik niks. Ze zijn met enkelprothese nog lang niet zo ver als met knieën en heupen. En na een aantal nieuwe protheses kan hij zich niet meer hechten aan je bot.. dus wat dan? Dan heb ik niks.. vastzetten? Ik ben 25.. dan verlies ik bijna alle beweging in mn enkel.
Ibbel schreef:_Ekenna schreef:Update: MRI gehad en gisteren ook weer bij de orthopeed geweest voor de uitslag. Het is gewoon k*t.Kraakbeen is erg dun en ongelijk, botten zijn ongelijk/niet glad.. En ik heb twee vreemde haken aan m’n bot zitten waardoor hij soms blijft hangen/haken in beweging. Nu krijg ik een brace, maar waarschijnlijk wordt de pijn op niet al te lange termijn fiks erger en dan heb ik twee keuzes.. Enkelprothese of vastzetten. Allebei vind ik niks. Ze zijn met enkelprothese nog lang niet zo ver als met knieën en heupen. En na een aantal nieuwe protheses kan hij zich niet meer hechten aan je bot.. dus wat dan? Dan heb ik niks.. vastzetten? Ik ben 25.. dan verlies ik bijna alle beweging in mn enkel.
Ik weet niet of ik het al eerder heb geschreven: neem eens contact op met óf orthopedie van het UMCU, waar ze in de jaren '90 met zeer goed resultaat gewrichtsdistracties hebben uitgevoerd (maar ik weet niet of ze dit nu nog doen) óf met orthopedie (Gino Kerkhoffs) in het AMC, die bij mijn weten interesse heeft in deze behandeling.
Distractie heeft het nog onverklaarde effect dat je kraakbeenregeneratie kunt krijgen.
(die 'vreemde haken' aan je botten zijn waarschijnlijk osteofyten, een 'normaal' verschijnsel bij artrose)