Wat te drinken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 15:50

Maar je drinkt toch niet omdat je zin hebt in iets lekkers? Je drinkt omdat je dorst hebt.

Volgens mij heb je een andere mentaliteit nodig, en moet je wennen aan water.

Is water lekker? Nee, het is neutraal. Niemand drink water voor 'de lekker'. Maar water is wel de basis... Op de tweede plaats thee of koffie, en dan af en toe eens frisdrank als 'snoep'.

Ik vind het ook heel bijzonder dat je zou vol zitten van water maar niet van cola? :')

Matheno

emptyy schreef:
ik zou light gaan drinken als ik jou was TS. En dan wel de light producten onder de 10cal/100ml.

5L cola, dan hoef je niet meer te eten bekant :=

Had ook stiekem verwacht dat TS een zwaarlijvig persoon zou zijn, maar dat dan weer niet, haha.

Britt

Icetea green idd steeds ietsje meer aanlengen met water. Ik ben nog steeds gek op cola, maar de icetea green vind ik veel te zoet zonder dat ie is aangelengd :=
Ik drink hem nu 50/50, dat scheelt natuurlijk al een hele klap. En ben, wonder boven wonder, water steeds meer gaan waarderen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 15:51

Schemerdier schreef:
Maar je drinkt toch niet omdat je zin hebt in iets lekkers? Je drinkt omdat je dorst hebt.

Is water lekker? Nee, het is neutraal. Niemand drink water voor 'de lekker'. Maar water is wel de basis... Op de tweede plaats thee of koffie, en dan af en toe eens frisdrank als 'snoep'.

Ik vind het ook heel bijzonder dat je zou vol zitten van water maar niet van cola? :')

Kan door de additieven komen :j

Ts als je zin hebt in iets lekkers misschien kauwgom ( je hebt smaakjes) ipv drinken, als dat het is??
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-03-19 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 15:53

Stukjes gember in je water?
Geloof me, genoeg gember en je merkt niks meer van dat watersmaakje. Gember is daarnaast super goed voor je.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 15:54

Verse muntthee!
Prik water met beetje citroensap
I love cola maar met mate. Moest er ook aan wennen maar nu is het veel fijner zo

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 15:54

Wat knap dat je van de cola af bent, dat is in ieder geval al een stap. Verder denk ik net als vele anderen hier in het topic wel dat je water het beste gewoon als basis kunt drinken en de zoetigheid van Ice Tea beter kunt beperken tot 1 a 2 glazen per dag voor de "lekker".
Op die manier bespaar je geld en calorieën en kun je nog steeds dagelijks genieten van je Ice Tea. Water drinken is inderdaad echt een kwestie van gewenning.

daffodilJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 15:56

Zoveel suiker zit er niet in Icetea green hoor, in ieder geval een hele hoop minder dan in cola.

Het is eigenlijk ook het enige wat ik drink naast tig koppen thee. In het begin dronk ik heel veel icetea maar nu hooguit 1 of 2 glazen per dag. De rest is thee. Cola trek ik niet meer, de koolzuur kan ik niet tegen.

Al die aanmaaksiropen vind ik echt te vies voor woorden. Water gaat steeds beter maar blijft regelmatig hangen....

Tivoli

Re: Wat te drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 16:02

Als je toch frisdrank wil drinken, Rivella. Daar zit bijna niks in en is toch lekker.
Ik leef al jaren op water, thee (of gekookt water met citroen/appel/gember/enz.) en af en toe een glas verse sinaasappelsap.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 16:05

Matheno schreef:
emptyy schreef:
ik zou light gaan drinken als ik jou was TS. En dan wel de light producten onder de 10cal/100ml.

5L cola, dan hoef je niet meer te eten bekant :=

Had ook stiekem verwacht dat TS een zwaarlijvig persoon zou zijn, maar dat dan weer niet, haha.

Nee hoor.. Maar dat heeft vooral met mijn werk te maken denk ik.. :))

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 16:06

Macs schreef:
Stukjes gember in je water?
Geloof me, genoeg gember en je merkt niks meer van dat watersmaakje. Gember is daarnaast super goed voor je.

Iehhhlllllll.. Geeeeeeen gember.. Dat vind ik zo ontzettend vies.. :))

Maar ik ga toch maar weer eens een poging doen met water dan.. :j

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 16:08

Schemerdier schreef:

Vol van water? Dat heb ik nergens gezegd? :)

Thee en koffie zijn niet bepaald dranken die je tussendoor even snel kan drinken.. Daarnaast lust ik geen koffie.. De geur, heerlijk.. De smaak? Niet te hachelen.. :))

Ik ga idd toch maar weer eens water proberen denk ik.. :P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 16:10

Jawel, ik heb zo’n warmhoudbeker/fles, daar doe je dan thee in en dat drink ik dan net zo tussendoor als water of in jouw geval frisdrank.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 16:19

Oh, dan heb ik verkeerd gelezen :)

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 16:29

Ik heb zelf ook een paar maanden colaverslaving gehad en ben daarmee gestopt vanwege het effect op mijn tanden. Nu drink ik koffie, water, 2 soorten thee (ik ben over het algemeen geen theeliefhebber) en als ik iets zoets wil aanmaaklimonade uit zo'n knijpflesje van Karvan Cevitam. Er zit 0% suiker in, maar het is wel een lekker zoet drankje :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 16:31

Ik vind water idd een vieze smaak hebben. Toevallig een kopje rooibos thee gedronken zonder suiker en dat was best te drinken

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 16:33

Je kan ook eens wisselen tussen merken water? (als je leidingwater vies vindt)

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 16:40

Water heeft gewoon echt gewenning nodig! Als je het eenmaal een tijdje drinkt wil je op een gegeven moment niet meer zonder ;) Vroeger dronk ik op school ook alleen maar pakjes drinken en thuis vruchtensap oid, maar na een jaartje in het buitenland waar ik echt alleen water mee naar school kon nemen is dit helemaal omgeslagen. Ik moet er nu echt niet aan denken de hele dag sap of limonade te drinken, door water voel je je ook veel frisser en heb je ook geen rare nasmaak na een tijdje.
Probeer als je buitenshuis bent om alleen een fles water mee te nemen en deze naast je neer te zetten (op werk bijvoorbeeld, al weer ik niet wat voor werk je doet natuurlijk..). Drinken naast je neerzetten stimuleert je om het vaker te pakken heb ik gemerkt. En als je eenmaal genoeg dorst hebt drink je het vanzelf wel ;) Anders om te wennen er limonade bijvoegen en dit langzaam afbouwen?

Succes!

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 16:45

Chapeau dat je gestopt bent met het drinken van cola!! Toch even wat (ongevraagd) advies...

Ben je bekend met tanderosie? Of heeft je tandarts hier wel eens over gesproken? (Heel jammer dat de huisarts dat nl ook niet genoemd heeft als argument om te stoppen met cola, aangezien slijtage aan gebit als gevolg van het drinken van fris/sap onomkeerbaar is). Maar ook in het kader van de gezondheid van je tanden is het enorm aan te raden max 1 glas fris/prik/oid per dag te drinken. (Zeker bij mensen die in het verleden extreem veel fris hebben gedronken) Omdat je aangeeft dat je veel drinkt omdat je de hele dag aan het rennen bent zou ik enorm opletten met iets anders drinken dan water gedurende de dag. Dus probeer anders in de winkel, wanneer je veel drinkt/omdat je dorst hebt, water te drinken en dan thuis/pauze een glas fris. Maar drink fris niet de hele dag. Iedere slok geeft een zuurstoot van een half uur/uur, dus als je binnen die tijd weer een nieuwe slok genomen hebt krijg je weer een zuurstoot. Je glazuur blijft dan enorm zacht waardoor er slijtage kan ontstaan. Daarom is het het beste een glas fris in een keer op te drinken. Probeer door een rietje te drinken zodat het zuur van de dranken niet over je tanden gaat of spoel daarna met water om te neutraliseren. Het zijn maar wat tips, maar misschien heb je er wat aan.
Laatst bijgewerkt door ShadowFax op 13-03-19 16:48, in het totaal 2 keer bewerkt

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 16:46

Joelle1996 schreef:
Ik vind die huismerk pakken ice tea ook echt wel te doen die zijn 60 cent ofzo?? Anders nectar van de aldi is ook erg lekker haha

Hier ben ik dus echt verslaafd aan :=

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 16:46

Ik was ook diegene die soms hele periodes veels te veel cola dronk. Tot ik een keer zulke buikpijn kreeg dat ik dacht, da's niet goed.
En ik had ook echt een hekel aan water, dat dronk ik alleen 's nachts als ik echt uit ging van de dorst. Maar nu heb ik zo'n bidon met ijskoud water, en dan een heel klein beetje aardbei siroop.
En ik betrap mezelf erop dat ik nu echt liters drink. En 's ochtends bij het ontbijt een glas sinaasappelsap. En verder niks meer, heerlijk. *\o/*

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 16:50

Schemerdier schreef:

Het kan toch dat ze water echt niet lekker vind. Ik vind water wel lekker. Ieder zijn smaak.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 16:50

Ik drink bruiswater met Karvan Cevitam, al dan niet suikervrij. Ik heb altijd framboos suikervrij, die is gezoet met sucralose en stevia. 8kcal per 200ml. Fles bruiswater kost om en nabij 30-40 cent excl. statiegeld.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 16:56

Maar wat dronk je als kind dan? Ik kan me niet voorstellen dat je ouders het toelieten dat je iets anders had dan water als basis.
Want ook alle Ranja’s etc die hier genoemd worden, zijn echt ongezond.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 16:59

Simbaa schreef:
Maar wat dronk je als kind dan? Ik kan me niet voorstellen dat je ouders het toelieten dat je iets anders had dan water als basis.
Want ook alle Ranja’s etc die hier genoemd worden, zijn echt ongezond.

Dat valt wel mee. Ranja is echt niet zo slecht voor je als je hem niet te dik aanmengt.

Ik dronk als kind veel melk, diksap.