Alleen braaf opmeten en in een tabelletje kijken geeft voor veel dames wel de juiste inhoud of totaalomtrek, maar niet de juiste verhouding tussen cups en achterpand. Borstweefsel loopt door tot in de oksel en wil daar ook ondersteund worden

Nu, om het makkelijk te houden

Ter illustratie: als ik mezelf opmeet (en ik heb een veel kleinere boezem dan jij, maar het principe werkt hetzelfde), kom ik op een 75A of 80AA. 70D blijkt voor mij het fijnst te passen. Dat is me aangemeten bij Lincherie.
Ik sluit me dus aan bij de eerder gegeven tip om in een wat luxere winkel, door een ervaren verkoopster een bh te laten aanmeten. Zij laten zich niet te veel leiden door getalletjes, maar kijken en voelen wat voor jou goed zit. In mijn ervaring kun je met die opgedane kennis ook goedkoper wel slagen, maar zijn de luxere merken toch echt van betere kwaliteit - die blijven langer goed. Succes met je zoektocht, op naar een geslaagde passessie!
Edit: speciaalzaken hebben de grotere cupmaten vaak wel, en ook online kun je t/m J van alles vinden. Als je de juiste maat eenmaal weet, is online bestellen geen probleem.