Door de bh's het bos niet meer zien

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 18:30

Klinkt alsof je toch niet de juiste maat hebt. Double boob, dan is de cup te klein...

Alleen braaf opmeten en in een tabelletje kijken geeft voor veel dames wel de juiste inhoud of totaalomtrek, maar niet de juiste verhouding tussen cups en achterpand. Borstweefsel loopt door tot in de oksel en wil daar ook ondersteund worden ;). Anders heb je van die vervelende beugels die maar niet op hun plek blijven.

Nu, om het makkelijk te houden :+ , gaan cups omhoog met 1 inch (2,54 cm) en omtrekmaten met 5 cm per maat. Wil je meer ruimte voor je borstweefsel maar wel dezelfde totaalomtrek, dan mag je dus 2 cups omhoog per omtrekmaat omlaag.
Ter illustratie: als ik mezelf opmeet (en ik heb een veel kleinere boezem dan jij, maar het principe werkt hetzelfde), kom ik op een 75A of 80AA. 70D blijkt voor mij het fijnst te passen. Dat is me aangemeten bij Lincherie.

Ik sluit me dus aan bij de eerder gegeven tip om in een wat luxere winkel, door een ervaren verkoopster een bh te laten aanmeten. Zij laten zich niet te veel leiden door getalletjes, maar kijken en voelen wat voor jou goed zit. In mijn ervaring kun je met die opgedane kennis ook goedkoper wel slagen, maar zijn de luxere merken toch echt van betere kwaliteit - die blijven langer goed. Succes met je zoektocht, op naar een geslaagde passessie!

Edit: speciaalzaken hebben de grotere cupmaten vaak wel, en ook online kun je t/m J van alles vinden. Als je de juiste maat eenmaal weet, is online bestellen geen probleem.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 18:38

Ik heb veel borst en een kleine omvang. Ben blij met Elomi Energise die ik bij Lingeriehuisonline besteld heb. Gaat vanaf omvang 70 en zelfs met cupmaten K en L. Geen heel chique bh maar voor mij de enige die stevig en goed zit.

edit: dat is dus een sportbh, maar ik draag hem dagelijks. Ik heb de Cate van Elomi ook gehad maar vind de Energise fijner :)

Avalanche

Re: Door de bh's het bos niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 19:11

Toen ik me een beha aan liet meten zei de mevrouw dat je niet overal dan een beha met die maat kan kopen, want niet alle beha's hebben dezelfde pasvorm. Denk wel goed om te weten :j

Jitske94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:18

SusanH schreef:
Zijn die voorgevormd Jitske? Waarom worden toch steeds meer beha's voorgevormd. Ik vind het vreselijk. Helemaal als je een grotere maat hebt. Lijkt alles nog groter. En het zit mij nooit fijn.

Jup zijn voorgevormd. Ik heb ook een grote cup en vind dat juist heel fijn, lekker stevig :j

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 20:09

Ik had voor mijn borstverkleining een 70 i en bestelde dan bij Anna diva van het merk freya of ik ging naar de winkel in Spijkenisse. Nu is miss sylly (de winkel in Spijkenisse) helaas gesloten :(
Wellicht dat er een overname komt, althans zo hoop ik.
Succes!

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 21:13

Na heel veel jaren veel frustratie ga ik nu al een hele tijd naar een ouderwetse lingeriezaak met ‘oudere’ dames die helpen :) heeeerlijk. De rest van mijn leven blijf ik daar bh’s kopen. Bij mij zit chantelle het beste. Ik heb ook last van zon ‘double boob’ en het basis model van chantelle heeft een hoog sluitende cup. Ze kosten iets van 80€ zo uit Mn hoofd. (Maar ik pin gewoon zonder te kijken :o ) Heb 2 bh’s in de kast liggen, wit en zwart en om de zoveel tijd koop ik weer een nieuwe set. Overigens ook nog een rode bh van prima Donna, zit ook lekker. Maar andere modellen van prima Donna zijn de cups weer te ondiep.
Mijn sportbh is ook van prima Donna. Zo is er wat met ieder merk dus gewoon naar zon ouderwetse winkel en alle merken passen met advies van de dames. Sinds ik in ‘mijn’ winkel kom ben ik ook binnen 15 minuten klaar :) Ohja ik heb 70E.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 10:12

Sheehan schreef:
Tot nu toe dus veel over Marlies Dekkers en Prima Donna. Ik ga het beide eens checken als ik er het geld voor heb :+ Ik heb voor nu die Chantelle Triangle besteld en nog twee goedekopere. Op dit moment heb ik maar 1 bh die echt lekker zit en die valt uit elkaar :')

Ter info: Marlies Dekkers heeft dit weekend 40% korting op drie modellen :) Misschien interessant voor je portemonnee!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 10:52

Ik zweer bij panache (van naron in breda). Betaalbaar, stevig en gaan langer mee dan mijn primadonna's. En dat ik normaal gesproken 70I (nu 75 J in m'n voedingsbh).

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 11:03

Ik ben groot fan van Prima Donna voor grote cup met kleine omvang.
Nu ik borstvoeding geef draag ik een simpele voedingsbh van Anita.
M’n fijnste bikini ooit was van Pain de Sucre, maar Prima Donna heeft ook fijne.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 11:12

Ik heb gisteren een bh bij ASOS gekocht. Hebben ze ook grotere maten!

Ik heb gisteren een 70f besteld. Ben benieuwd. Maandag komt t binnen.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 11:16

BHsupport.nl! Echt super!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 11:59

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 14:13

Prima donna twist voorgevormd (geen zichtbare onderdelen met koud weer :+ ). Echt een aanrader, blijven lang mooi, goede ondersteuning en fijne bandjes.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 14:25

Macyy schreef:
Ik kom nooit meer bij de Hunkemöller of Livera omdat ik er gewoonweg niet kan slagen. Ben zelf gezegend met een 70F en ben super enthousiast over prima Donna! Je betaald er wel wat meer voor, maar als je je maat weet en het model dat je graag draagt loont het ook om op sale te zoeken :) Verder hebben ze ook leuke kleurtjes en printjes, al is de pasvorm voor mij het belangrijkste.

Dit. Eenmaal aangehad en wil nooit meer anders

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 14:31

Ik ben gisteren heel goed geslaagd bij Hunkemöller. Echt, oh! Een strapless beha (eindelijk één die past) en een mooi kanten setje <3

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-19 16:20

Die Chantelle bh is iig niks :o Veel te klein terwijl ik toch echt de goeie maat had besteld.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 16:36

Zonde. Ik heb een beha van Royal Lounge. Een het ding zit echt heel fijn en is niet gemaakt om vrouwen te pesten. Zit zo lekker dat ik hem gewoon de hele dag draag zonder te schelden en te klagen.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 16:40

Sheehan schreef:
Die Chantelle bh is iig niks :o Veel te klein terwijl ik toch echt de goeie maat had besteld.

Als hij te klein is, dan heb je toch een te kleine maat besteld? :=
Niet iedere BH van ieder merk valt hetzelfde.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-19 16:45

Anne. schreef:
Sheehan schreef:

Als hij te klein is, dan heb je toch een te kleine maat besteld? :=
Niet iedere BH van ieder merk valt hetzelfde.

Precies daarom zat ie waarschijnlijk niet goed he :o

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 17:53

Ik draag dezelfde maat als jij en heb onwijs veel plezier van marlies dekkers bhs.

Er zit een marlies dekkers winkel in Utrecht. Fijne zaak ook!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 18:25

Ik zou niet zo heel snel online dingen bestellen. Van het ene merk heb je nou eenmaal toch een groter cup nodig als van het andere merk.
Wat dat betreft kun je gewoon het beste een fatsoenlijke lingerie zaak in wandelen en gaan passen.

Ik heb na mijn borstverkleining heel even Hunkemoller en andere "rommel" gedragen.
Maar ik blijf toch bij kwaliteit lingerie.

Mijn favo merken waren/zijn: Prima Donna (twist), Marie-Jo (L'aventure).
En toevallig laatst 2 bh's gekocht van Lise Charmel (DUUR! maar was in de uitverkoop) en Antigel (is ook van Lise Charmel) en vooral die laatste zit HEMELS!

Maar, ik zeg, passen, echt ff goed voelen of het lekker zit, want als je meteen al iets voelt irriteren, vervelen, etc. dan moet je maar zo denken, nu heb je het pas 5 minuten aan. Het moet gewoon echt lekker zitten.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-19 18:40

Toevallig had ik vandaag een hele fijne van Bon Prix! Wat fijn <3 Zal wel snel kapot gaan, maar einde van de maand inderdaad een bezoekje gaan brengen aan Marlies Dekkers en kijken voor Prima Donna! :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 19:07

Van Prima Donna vind ik de Satin erg fijn. Niet de meest übersexy BH van dit merk, maar wel stijlvol en praktisch. En snel droog, wat fijn is als je er niet meteen drie kunt kopen. ;)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 19:23

Echte speciaalzaken in grote cupmaten zijn Naron in Breda, Betty’s Boops in Amsterdam en Farfallina in Rosmalen. Bij de laatste heb ik Plaisir ontdekt, model
Beate of Kamilla. Kost helft van een Prima Donna en zit echt zalig. En ik heb ook twee cupmaten groter en twee omvangsmaten kleiner dan wat ik al jaren had.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 20:16

Felina al eens geprobeerd? Niet de goedkoopste maar zit heerlijk

prima donna zit bij mij weer niet fijn (kort bovenlijf, stevige voorgevel)

chantelle zit ook wel fijn maar die vind ik kwa kwaliteit minder dan de felina

en de sportbhs van panache zitten super :)

De dame van de lingeriezaak waar ik naar toe ga zegt dan ook; je hebt of een felina borst OF een prima donna borst.

De goedkope bh's vind ik (sorry dat ik het zeg) troep en vaak zonde geld. Mijn 'dames' hebben ook veel in goedkoopjes gehangen maar ik had altijd last van ze (pijnlijk) Nu ik sinds enige jaren felina of chantelle draag doen ze niet zo zeer meer dus dat geeft wellicht ook te denken.

De goedkope bh's zijn leuk voor mensen met een hele standaard (niet al te grote)maat.....