Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Aandacht geven kan ook zonder eten.
Dan merk je vanzelf of het om de aanwezigheid gaat of die aangewende hap. Toen wij consequent geen slokje gaven (behalve water) werd ze ook niet meer wakker. Ofwel, het ging niet om onze aanwezigheid maar om die aangewende slok.
Maar goed dat schijn je niet meer zo te mogen doen geloof ik.
zonnetje1903 schreef:Dank voor alle reacties!
Ik ga niet op iedereen reageren, dus even in de algemeenheid.
Ik wil mijn dochter liever niet bij me in bed omdat dat de enige plek is die voor mezelf is. Ik ben de hele dag met haar in de weer en mn bed is dus de enige plek die van mij is. Daarnaast slapen we beide niet als ze bij mij ligt.
De eerste 3u zijn geen probleem voor haar. Ze gaat zonder mopperen naar bed en valt meteen of na even kletsen in slaap. Heb een muziekje die altijd aan gaat. Speelt een kwartiertje. Hoor ik haar na dat kwartier nog haal ik haar er uit, dan slaapt ze niet meer.
Vaak begint het na die 3u (dus laten we zeggen na 22.30)dan wordt ze om de 2a3 u wakker
Heb pap geprobeerd voor het slapen o.dat ik dacht dat de bv misschien niet meer voldoende body had, maar dat maakte geen enkel verschil.
We zijn bij de osteopaat geweest. Chiropractor nog niet. Misschien nog een idee.
quera schreef:zonnetje1903 schreef:Dank voor alle reacties!
Ik ga niet op iedereen reageren, dus even in de algemeenheid.
Ik wil mijn dochter liever niet bij me in bed omdat dat de enige plek is die voor mezelf is. Ik ben de hele dag met haar in de weer en mn bed is dus de enige plek die van mij is. Daarnaast slapen we beide niet als ze bij mij ligt.
De eerste 3u zijn geen probleem voor haar. Ze gaat zonder mopperen naar bed en valt meteen of na even kletsen in slaap. Heb een muziekje die altijd aan gaat. Speelt een kwartiertje. Hoor ik haar na dat kwartier nog haal ik haar er uit, dan slaapt ze niet meer.
Vaak begint het na die 3u (dus laten we zeggen na 22.30)dan wordt ze om de 2a3 u wakker
Heb pap geprobeerd voor het slapen o.dat ik dacht dat de bv misschien niet meer voldoende body had, maar dat maakte geen enkel verschil.
We zijn bij de osteopaat geweest. Chiropractor nog niet. Misschien nog een idee.
Om de 2-3 uur is totaal niet raar hoor voor die leeftijd. Zeker met borstvoeding niet
quera schreef:En toch is het zeer normaal voor die leeftijd. Alleen ouders zijn nu veel drukker vaak waardoor ze de nachten moeilijker trekken.
Onze oudste sliep tot 2 jaar niet door.
De jongste van 8 maanden heeft nu een aantal keer doorgeslapen.
MizzMontana schreef:Maar hebben ze de voeding nodig of hebben ze bevestiging nodig dat er iemand is?
Hier hebben de kinderen naast ons gelegen in een cosleeper en ik had dan snel in de gaten als ze wakker werden. Baby uit bed tegen je aan schuiven en slaapt zo een uur verder. Dan lijkt het mij geen honger maar behoefte aan warmte/willen weten dat er iemand is.
Ja ik had ook iedere keer meteen (borst) voeding kunnen geven en dat heb ik zeker de eerste maanden wel gedaan. Maar naarmate ze ouder worden kunnen ze echt wel langer dan 2 uur zonder bv ‘s nachts. Mijn productie is daarvan ook zeker niet achteruit gelopen.