NovaSure wie heeft deze behandeling ondergaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NovaSure hoe is de menstruatie na de behandeling?

Niet meer ongesteld
7 (50%)
Veel minder/ korter ongesteld
6 (42%)
Het zelfde ongesteld
Geen stemmen
Iets meer/langer ongesteld
Geen stemmen
Heftiger/langer ongesteld
1 (7%)

Totaal aantal stemmen: 14

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-26 13:38

anjali schreef:
Amalarab schreef:
Ik sta op de wachtlijst, ik zie er erg naar uit na 40 jaar ongesteld zijn op de zwangerschappen na...

Maar, na 40 jaar ongesteld te zijn zul je nu toch wel aan de overgang toe zijn en dan stopt de menstruatie immers vanzelf? En dan is een dergelijke ingreep niet meer nodig?

Dat is niet altijd zo. Ik ben op mijn 54 geholpen met nc omdat ik nog steeds regelmatig en hevig ongesteld werd.
De gynaecoloog zei dat het bijzonder was, omdat alles van binnen er uitzag dat ik in de overgang zat. Eerste ongesteldheid was als 11 jarige. Ik heb 2 zwangerschappen gehad.

Geen dag spijt van gehad en na 1x nog wat bloed verlies niet meer “ongesteld” geworden. Ook geen andere afscheiding of klachten.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-26 13:56

anjali schreef:
Amalarab schreef:
Ik sta op de wachtlijst, ik zie er erg naar uit na 40 jaar ongesteld zijn op de zwangerschappen na...

Maar, na 40 jaar ongesteld te zijn zul je nu toch wel aan de overgang toe zijn en dan stopt de menstruatie immers vanzelf? En dan is een dergelijke ingreep niet meer nodig?

Had ik liever ook gehad, lijkt erop dat ik dan nóg wel 4 jaar vaak en zwaar zal bloeden..met een laag hb.
Ik hoor allemaal vrouwen om mij heen (ook eigen moeder) die pas laat stopten met menstrueren, wel tot 56(!) Ik ben het zo zat!

BloemBloem

Re: NovaSure wie heeft deze behandeling ondergaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-26 14:06

Het is zelfs bewezen dat je menstruatie richting overgang nog veel heftiger
kan worden dan voor die tijd, dus snap je heel goed Amalarab. Sterkte.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-26 17:24

BloemBloem schreef:
Het is zelfs bewezen dat je menstruatie richting overgang nog veel heftiger
kan worden dan voor die tijd, dus snap je heel goed Amalarab. Sterkte.

Richting overgang was dat bij mij inderdaad zo maar dat was maar korte tijd en toen stopte het geheel. Rond mijn overgang, toen ik 50 was, ben ik op een vliegveld "opgepakt" omdat mijn hele koffer vol Tampax zat en ze dachten dat ik smokkelwaar daarin had en gingen die dozen openmaken! :+ Ik had toen zo veel Tampax bij me omdat ik naar een land op vakantie ging waar ik dacht dat ze misschien geen Tampax zouden verkopen en dat had ik toen veel nodig. Na die vakantie ben ik nooit meer ongesteld geworden, dat was vanzelf ineens over. (Geen pil-of hormoongebruik).

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-26 17:47

Dank je, BloemBloem. ben eerlijk gezegd al sinds 45 jr ong. bezig met die zware menstruaties. Sinds 37 jr had ik al een ander vervelend verschijnsel van de perimenopauze, het duurt allemaal zo lang!
Wat een verhaal anjali! Best grappig! (als het niet over jezelf gaat) :P

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:41

Een vraagje, hadden jullie allemaal een medische reden dat jullie in aanmerking kwamen voor novasure?

Ik heb 2 koters, wil er niet meer en mijn spiraal moet vervangen worden. Maar sterilisatie incl novasure lijkt mij het meest ideale. Maar ik heb dus geen medische redenen.