Oververmoeid en tuut in de oren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-19 21:59

rocymax schreef:
Ik ben ook zo iemand die altijd maar doorgaat en alles voor iedereen probeert te regelen en te doen. Niets is me tegek.
Ik heb al bijna een half jaar een geluid in mijn hoofd, heb het al eerder gehad, maar nu lijkt het wel steeds erger te worden. Het is net alsof er een vrachtwagen in mijn hoofd zit. Heeft iemand tips

Oh heel begrijpelijk! Maar zoals je leest kan ik je niet echt helpen := echter begrijp je probleem.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 23:23

Ik las daarnet dat iemand zei dat door oefeningen of als de stress weg is het weer overgaat /minder wordt /minder last van heeft. Dat is bij mij helaas niet het geval, ik ga ermee naar bed en Word er mee wakker. Soms als er heel veel lawaai is hoor ik het er nog steeds bovenuit.

Helaas...

senna21

Re: Oververmoeid en tuut in de oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 00:26

Weer goed leren ademen is in geval van stress, burnout of depressie heel belangrijk.
Dit om je lijf een fysieke reset te geven en de mentale blokkade te doorbreken.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 08:34

Citaat:
Ik negeer niets. Ik loop van hot naar her. Jammer genoeg gaat niemand mee in het verhaal. En zonder dokter kom je nergens.

Via een doorverwijzing naar een audiologisch centrum kan zin hebben.
Wellicht iemand meenemen naar de arts en eventueel die vuist op tafel?
Tinnitus is niet zo maar wat en er valt veel aan te doen!!!

And if the worst comes to the worst:
je kunt oa bij Kentalis terecht voor een audiogram op eigen kosten.

Citaat:
Ik krijg wel te horen oververmoeid en stress maar niemand zegt ga hier naar toe of doe dit of dat of ik schrijf je thuis...
Ik heb al opgemerkt dat in België dit pas gedaan wordt als je volledig aan de grond zit. Je mag het echt niet vergelijken met de zorg in Nederland.

Concentreer je op die tuut in de gesprekken met de arts!!!

Bastin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 12:34

Laibadji schreef:
Hey loop een beetje de deur van de dokter plat. Paar weken geleden ook weer infectueuze opstoot zonder aanleiding. Dus weer onderzoeken. Ook weer bij NKO arts.

Via bloed gezien dat ik inderdaad lichte infectie had, dat mij vitamine D te laag is en nog een stof maar dat weet ik niet meer. Al bij al geen grote te korten. Dus ook weer niets meer te weten gekomen.

Het enige wat we weten is dat mijn gehoor minder goed is dan standaard voor mijn leeftijd maar ook niet alarmerend. Ik heb ook geluidsovergevoeligheid maar ook hier geen duidelijkheid.

Alles valt te verklaren vanuit oververmoeidheid en stress.

De tinnitus is er nog en nu meer verdeeld over beide oren en echt vanuit mijn hoofd (zware dag vandaag)

Ach ik moet mij er gewoon bij neerleggen denk ik dan en leren leven met de ongemakken.

Herkenbaar! Balen he.. Ik heb er inmiddels een fortuin aan uitgegeven. Uit mijn bloedwaarden kwam ook 'alleen' een te laag vitamine D gehalte. Maar helaas heeft merendeel van de bevolking hier een tekort aan zonder verdere gevolgen. Ik slik nu ook iedere dag drie pilletjes (30mg) vitamine D bij maar dat heeft helaas ook geen invloed op de piep (ik heb een ruis in mijn hoofd en piep in mijn linker oor).

Gaan ze nog iets met die infectie doen?

Ken je ook het forum tinnitustalk.com? Dit forum helpt mij vaak heel goed. Je kunt er tips vinden en tevens zitten zij nauwlettend op onderzoeken welke wereldwijd worden uitgevoerd. Zoals het topic van Neuromod oftewel Lenire. Op dit moment zijn ze al aardig op weg met onderzoek naar Neurostimulatie omdat het tenslotte in je hersenen wordt gegenereerd.

Tenslotte twijfel ik heel erg aan de oorzaak stress.. (dit is zeeeker geen aanval op jou oid hoor!) Er zijn geen onderzoeken die aantonen dat stress een daadwerkelijke oorzaak is. Wel dat stress het verergert en dat merk ik zelf ook!