*kunstgebit*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 19:41

pompadour schreef:
Toen ik mijn gebit van ellende moest trekken. Werd eerst de ene kant gedaan .En een week later de andere kant. Mijn voortanden werden als laatste gedaan .Na 14 dagen moest ik terug komen .Toen gaan happen.Pas na 7 weken kreeg ik het gebit pas en toen werden de voortanden eruit getrokken.

Zo is het bij mijn ondergebit ook gedaan.

Boven niet want die waren er door een paard al uitgeslagen aan de voorkant. Had aan 1 kan nog drie kiezen en aan de andere kant nog 2... -O-

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 21:20

pompadour schreef:
Toen ik mijn gebit van ellende moest trekken. Werd eerst de ene kant gedaan .En een week later de andere kant. Mijn voortanden werden als laatste gedaan .Na 14 dagen moest ik terug komen .Toen gaan happen.Pas na 7 weken kreeg ik het gebit pas en toen werden de voortanden eruit getrokken.

Bij mij is de prothese eerst gemaakt, en toen die klaar was is alles er in 1 keer uitgetrokken. Boven en onder..alles tegelijk.

PeeltjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 21:44

Hier helemaal eens met Nimber, wij adviseren ook altijd dringend de prothese snachts uit te doen. Ook kun je de prothese snachts in een bakje azijn (natuurazijn, geen schoonmaak azijn) bewaren, smorgens even afspoelen en voila. Stukken goedkoper dan bijvoorbeeld steradent en werkt helemaal prima. Voor vergoedingen wat betreft implantaten enzo zou ik vooral contact opnemen met de tandartspraktijk, en niet blind afgaan op wat de verzekeraar zegt. Er kan sprake zijn van contracten tussen verzekeraars en praktijken en dan gelden er vaak andere regels en voorwaarden.

TS, de eerste weken zijn altijd het lastigst omdat de kaak de eerste paar maanden ontzettend veel slinkt. Rebasen is inderdaad opvullen, krijg je in de tussentijd nog een tijdelijke ‘zachte laag’ (softliner zoals wij dat noemen) in de prothese? Dit is meestal al een hele verademing en maakt dat de prothese weer lekkerder zit omdat de druk beter verdeeld wordt. Misschien kun je er eens naar informeren bij je tandarts.
Ik hoop dat het snel beter gaat en de zere plekken snel weg zijn :)

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 23:46

Chapeau2002 schreef:
pompadour schreef:

Bij mij is de prothese eerst gemaakt, en toen die klaar was is alles er in 1 keer uitgetrokken. Boven en onder..alles tegelijk.

mijn tandarts vind dat heel slecht van een tandheelkundige.Hij vertelde dat juist de kaken moesten slinken om een goed passende prothese te kunnen maken.
Ik ben toen mijn gebit werd getrokken( eerst de ene helft en de week erna de andere helft) ben ik gelijk ijskoude dingen gaan eten, vla, ijs. Dat is beter voor het slinken, 7 weken lang. En viel niet mee ivm dat het winter was.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: *kunstgebit*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 01:37

Klopt idd. Het moest eerst slinken anders zal de prothese niet goed passen.
Ik moest zoveel mogelijk vloeibaar eten. Dat was sowieso geen probleem want ik durfde al niets vast meer te eten :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 07:24

Bij mij zijn eerst de kiezen getrokken, kreeg een prothese met alleen kiezen, en na paar weken de tanden en kreeg toen gelijk mijn hele prothese.
Tot aan het rebasen gebruikte ik Fixodent ofzo, bah bah wat een vieze zooi vond ik dat!
Was blij met het rebasen en ik dat niet meer nodig had.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:39

Bij mij werd eerst rechts getrokken en toen links getrokken.
Toen happen, en toen het gebit klaar was de voorkant en toen gelijk erin.
Ik ben ook niet gehecht.
Dit was ook een nood gebit. Volgende week voor nieuwe happen.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:07

Cayenne schreef:
Klopt idd. Het moest eerst slinken anders zal de prothese niet goed passen.
Ik moest zoveel mogelijk vloeibaar eten. Dat was sowieso geen probleem want ik durfde al niets vast meer te eten :')

Mijn voortanden zijn het laatst getrokken, toen de prothese er is gegaan

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:12

ik heb nu sinds jaartje of 6 een klikgebit onder en boven,
Ideaal

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 22:59

Als ik jullie ervaringen zo lees heb ik echt geluk gehad dat alles zo goed past.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 23:04

ik heb ook nooit problemen gehad,

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 10:11

Ik wel, maar dat komt omdat mijn kaakbot heel slecht is en flink geslonken
Mijn implantaten bleven daarom ook slecht zitten en ik heb een traject van zes jaar achter de rug voor ik mijn klikgebit met steg volledig kon gebruiken.