Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xXxXsasxXxX schreef:Janneke2 Ik moest op mijn rug liggen met mijn knieën gebogen, en dan moest ik mijn knieën naar links en naar rechts bewegen voor zover mogelijk was zonder pijn. Ik moest op mijn rug liggen met geboden knieën en dan mijn bekken kantelen. Op mijn rug liggen met gebogen knieën en dan mijn kont van de bank tillen. Benen om en om langer maken. Op mijn rug liggen met gebogen knieën en dan met mijn bovenlichaam wat omhoog komen en mijn knieën aanraken. Ik moest bij alle oefeningen stoppen voordat het pijn doet. De oefeningen zelf gingen goed, maar toen ik weer gewoon rechtop ging staan kwam de pijn. Ik mocht deze oefeningen ook niet meer doen van de fysio.
(....)
Ik ben vandaag weer bij de fysio geweest. Ze heeft het bij mijn ruggenwervels wat los gemaakt. Er is 1 hele duidelijke plek die veel pijn doet als je daar op drukt, en 1 plek die ook pijn doet, maar minder erg als die ander. Ik moet komende week zorgen dat mijn rug constant bol is, en niet hol. Als ik veel pijn heb ga ik namelijk zo liggen dat ik een bolle rug heb dit geeft dan wat verlichting. Dus voor nu moet ik proberen te vermijden dat ik een holle rug heb, en dan gaan we kijken hoe het volgende week gaat.
CalipsoLover schreef:Ik denk dat het voor jou ook gewoon belangrijk is om een diagnose te krijgen, en niet gewoon wat in het wild rond te zoeken wat helpt. Kan je nergens een doorverwijzing krijgen?
ODonoghue schreef:CalipsoLover schreef:Ik denk dat het voor jou ook gewoon belangrijk is om een diagnose te krijgen, en niet gewoon wat in het wild rond te zoeken wat helpt. Kan je nergens een doorverwijzing krijgen?
Een diagnose is alleen niet altijd maar mogelijk, soms is het gewoon zoeken welke behandeling werkt en dan hiermee doorgaan.
Janneke2 schreef:"....wat heet diagnose"?
Voor alle duidelijkheid : ik houd erg van 'een verhaal met kop en staart'!
Maar er zijn meerdere fysio's bezig zijn geweest, er zijn dus fysiotherapeutische diagnoses gesteld en er is aan beeldvorming gedaan.
Natuurlijk zou het fijn zijn als iemand informatie had mbt de verzuring van de spieren, de toestand van het bindweefsel, etc. Met een lecher antenne oid.
(Mbt natriumbicarbonaat tegen verzuurde spieren ben ik meer van het bad dan van het drinken.
Duits recept: badkuip met water van 37 graden, 100 gram poeder en dan een half uur 'liggen weken'.)
geerke schreef:Janneke2 schreef:"....wat heet diagnose"?
Maar er zijn meerdere fysio's bezig zijn geweest, er zijn dus fysiotherapeutische diagnoses gesteld en er is aan beeldvorming gedaan.
Natuurlijk zou het fijn zijn als iemand informatie had mbt de verzuring van de spieren, de toestand van het bindweefsel, etc. Met een lecher antenne oid.
(Mbt natriumbicarbonaat tegen verzuurde spieren ben ik meer van het bad dan van het drinken.
Duits recept: badkuip met water van 37 graden, 100 gram poeder en dan een half uur 'liggen weken'.)
Vaak is de oorzaak van rugpijn niet versleten wervels of scoliose maar de spieren die zich gaan zetten.Daar helpt natriumcarbonaat heel goed tegen.Zelfs topsporters gebruiken het
geerke schreef:Janneke2 schreef:"....wat heet diagnose"?
Vaak is de oorzaak van rugpijn niet versleten wervels of scoliose maar de spieren die zich gaan zetten.Daar helpt natriumcarbonaat heel goed tegen.Zelfs topsporters gebruiken het
Citaat:Spieren die zich gaan aanspannen / stijf worden heeft wel een oorzaak, je kan beter zoeken naar waarom ze stijf worden dan dat je het gevolg behandeld, anders blijf je bezig
Janneke2 schreef:Citaat:Spieren die zich gaan aanspannen / stijf worden heeft wel een oorzaak, je kan beter zoeken naar waarom ze stijf worden dan dat je het gevolg behandeld, anders blijf je bezig
Roerend mee eens. Baden in natriumbicarbonaat gaat over het verbreken van een vicieuze cirkel.
Soms kom je tot de vreugdevolle ontdekking dat de oorzaak inmiddels weg is - en soms wordt de oorzaak dan juist duidelijk.