Verschrikkelijke tandpijn (zenuwen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 11:51

Gooiske schreef:
Cowgirl schreef:
TS woont in spanje zo te zien en tandpasta tegen ene ontsteking??

Ja! je kan het ook alleen op de plek doen, er zit een soort verdovende werking in, pijn zal zeker niet helemaal weg zijn, maar wel verlichting geven.

Bij mij hebben ze gewoon proberen te verdoven ondanks de kies en aangezichtspijn. Het deed al zo erg zeer dat dat beetje pijn mij eventueel niks deed. Alles goed gegaan tot het moment.. ze de vulling erop drukte. |( ik ging door de grond! Huilend naar de avond apotheek gereden. Kon bijna niet schakelen, omdat de zenuwpijn zelfs door mijn arm drong, kracht in mijn arm kwijt. Bij de avond apotheek antibiotica gekregen. Volgende keer laat ik mijn kies/tand wel trekken..

Lieffiefi

Re: Verschrikkelijke tandpijn (zenuwen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:07

Je kan helemaal gek worden van die ontsteking..
De druk wordt gewoon knetterhoog in een krappe ruimte.
Ik had het precies eender in de rechter onderkaak, helemaal achterin.

De tandarts mocht echt niet trekken (ik heb gesmeekt om die kies te trekken) want dan zou mijn kaakbot kunnen breken door de ontstane druk.
Daarnaast moest direct na het trekken van de aangedane kies (eigenlijk wortel) het kaakbot schoongeschraapt worden omdat de ontsteking daar al zat.
De tandarts vond het moeilijk om me met zoveel pijn weg te sturen en heeft zelfs nog verdoofd met een spuit.
Hielp niets. Hij heeft Naproxen voorgeschreven met paracetamol.
Ik had toen al 1 ibu 400 op, 2 paracetamol, daar kwam naproxen bij.

De kaakchirurg heeft, na verwijdering en schoonmaken, toen nog paracetamol met codeine en een sterkere naproxen voorgeschreven, dit moest ik ook direct innemen.
De verdoving, leerde ik later van een bokker, was een iets sterkere, die ervoor zorgde dat ik euforisch werd.. Naja, hysterisch. Ik moest keihard huilen. Maar ik kon daar niets aan doen zei de KC.

Hierna ging het met sprongen vooruit.
De medicijnen zijn dus niet voor iedereen geschikt. Let wel; dit was een extreme pijn en de medicatie was hierop afgestemd in overleg met mij en onder toezicht van de arts.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 13:25

Oh wat een ellende allemaal :oo :oo

Volgens mij is bij mij de druk er nu af. Denk dat het gisteravond open is gegaan . Als ik er nu op druk, doet het véél minder pijn en komt er viezig bloed langs m'n tand aan de achterkant eruit. Dus ik blijf lekker pielen en drukken in combi met de medicijnen. Hoop dat het daarmee opgelost is voor nu.

Net de tandarts nog gesproken. De helse pijn kan 2 dagen aanhouden, daarna moet er echt verbetering in zitten. Als ik maandag nog zo'n last heb zoals gistermiddag, dan moet ik direct terugkomen.

Maar heb nu het idee dat het ergste achter de rug is. Laten we het hopen in ieder geval *\%/*

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 13:32

Poe hoop dat je het weekend geen last krijgt...zulke ervaringen heb ik wel
Fijn dat je je iets beter voelt.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 15:26

Wat je beschrijft denk ik inderdaad dat de ontsteking iets open is, geeft inderdaad veel verlichting. Op het tandvlees drukken met een lepeltje wil ook nog wel helpen om viezigheid eruit te drukken.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 15:49

Ik weet niet wanneer je een afspraak hebt bij de tandarts, maar wacht er niet te lang mee. Niet denken dat nu de pijn weg is, er niets meer aan de hand is. Als er pus en bloed uit je komt, is voor nu fijn dat de druk er af is, maar het komt door een opening die er normaal niet hoort te zitten. Als je er te lang mee wacht, kan dat nare gevolgen hebben voor je tanden die er nog zitten. Heb het al regelmatig voorbij zien komen op school helaas.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:30

Klinkt alsof je nu een fistel hebt. Fijn voor jou juist, want de druk is eraf. Paar keer per dag spoelen met zout water om het goed schoon te houden. Je hebt al een AB kuur toch, TS? En een afspraak voor een wortelkanaal behandeling? Veel beterschap!

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:44

Afschuwelijk
Fijn dat t beter gaat qua pijn
Sterkte

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 17:39

Klopt, heb al antibiotica en heb nog mondspoeling staan. En spoel het daarnaast ook met een zoutwater oplossing.

Afspraak voor de WKB is pas over een maand, tenzij ze eerder een plekje vrij hebben. Dan belt ze me. :)

@Ierusje, volgens mij zit er aan de achterkant een kleine opening bij de scheiding van tandvlees - tand. Kan dat nog steeds kwaad met een AB - kuur?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 18:40

qua spoeling helpt het ook om een spuitje (zonder injectienaald uiteraard) op de plek te zetten en dan leeg te drukken met de vloeistof. Dan kom je er extra goed bij.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:41

xJolien schreef:
Klopt, heb al antibiotica en heb nog mondspoeling staan. En spoel het daarnaast ook met een zoutwater oplossing.

Afspraak voor de WKB is pas over een maand, tenzij ze eerder een plekje vrij hebben. Dan belt ze me. :)

@Ierusje, volgens mij zit er aan de achterkant een kleine opening bij de scheiding van tandvlees - tand. Kan dat nog steeds kwaad met een AB - kuur?

Nee kan met AB verder geen kwaad. Het enige is dat er nu een opening is gekomen die er niet hoort te zitten. Wanneer die onbehandel blijft, kunnen daar na verloop van tijd weer bacteriën in en ontstaan er weer opnieuw problemen. Niet met reguliere mondspoeling aan de slag gaan, heeft op dit moment geen toegevoegde waarde voor jou. Wat Cayenne zegt is een goede tip. Met een zout oplossing en een spuitje schoonspuiten.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 09:51

hoe gaat het ts?

Ellentjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 10:04

Heb je geen poederzakjes mee gekregen van de tandarts? Die hielpen bij mij super! *\o/*

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 10:11

Het gaat super *\o/* Echt ongelofelijk hoe opgelucht ik ben!! Sinds gistermiddag zelfs al zonder ibuprofen / paracetamol. Kreeg zo'n last van m'n maag en heb dat vaker als ik veel paracetamol slik.

Wel heel erg vermoeid en ik word wakker met hoofdpijn. Iemand die dit herkent? Komt dat door de AB? Of is m'n weerstand gewoon weer even slechter?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 10:47

Hoofdpijn kan ook nog steeds door de ontsteking komen. Daardoor komt er meer druk op je hoofd te staan.
Kan dus best zijn dat de pijn ook weer terug komt.

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 10:59

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar toen ik mijn verstandskiezen heb laten trekken mocht ik 3x daags 600 Mg ibu, dus in totaal 1800. Je zou dus eventueel meer kunnen slikken. Ik nam altijd s’ochtends 600 Mg ibu, 2 uur later 1000 Mg paracetemol, 2/3 uur later weer 600 Mg ibu, 2 uur later weet 1000 Mg paracetemol, 2/3 uur later weer 600 Mg ibu en dan voor het slapen nog 1000 Mg paracetemol. Op die manier bleef de pijnstillerspiegel mooi hoog en was het redelijk te doen. Misschien een idee?