Wat heb ik nu weer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamybol

Re: Wat heb ik nu weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:27

Je weerstand is laag, waardoor je nu extra gevoelig bent voor ontstekingen. Dus of die griep die idd net niet doorzet of er is meer aan de hand.
Zorg je op dit moment ook goed voor jezelf door je lijf rust te geven, goed te eten of desnoods drinken? Even je lijf een vitamineboost geven. En goed in overleg blijven met je huisarts. Een vingerprik die zo ontsteekt vind ik wel heel heftig, er vanuit gaande dat je zelf de boel ook goed schoon hebt gehouden enzo.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 12:51

Zeker heb net al een mega grote sinaasappel gegeten en mijn moeder maakt nu een lekkere rauwkost salade voor mij klaar. :) Ik wordt dus nog wel een beetje verwend.

Voor de de rest voel ik mij door de antibiotica wel minder ziek zeg maar. Het is echt puur de ontstekingen die mij nekken.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 13:01

Ik vind die plek bij je neus ook wel heel erg lijken op krentenbaard/kinderzeer.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 13:03

Ervaar je ook veel stress in je leven?

Toen ik aantal jaar flink stress had (en ik ben ook gevoelig voor ontstekingen) had ik ook van alles.. 8 weken lang ontstoken vinger (hebben het open gemaakt, antibiotica, pillen tegen schimmel) en andere vage klachten.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 13:06

Stress maakt idd ook dat je weerstand lager wordt.

En fijn dat er even voor je gezorgd wordt. Met ziek worden geeft je lichaam ook gewoon aan dat het even genoeg is geweest en je moet rusten.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 13:24

Stress? Ja nu even niet meer, maar recent wel echt een hele boel stress gehad.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 13:26

Die plekjes bij je neus doen mij aan koortsuitslag denken. Dat hoeft niet persé op je lippen te ontstaan heb ik begrepen. Komt ook door verminderde weerstand dus past op zich ook wel in het plaatje denk ik.

Wel heel vervelend allemaal zeg :(:)

LENTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 13:29

Heel gek, maar ik had ook zoiets toen ik voor de eerste keer een koortslip kreeg.
Die sloeg naar binnen mijn mond in en was heel erg heftig. Ik had allemaal blazen op mijn lippen, onder mn neus en mn tandvlees trok helemaal naar beneden. Had ook allemaal blazen en wonden op mijn vingers echt zo bizar was het.
Ik had gewoon het herpes simplex virus wat echt overal op was aangehaakt.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 13:32

Jullie hebben het over stress, zou het goed zijn om naar de sauna te gaan? Daar kan ik helemaal optimaal ontspannen. Maar zou dat wel zo goed zijn voor mijn ontstekingen? Vanwege hygiëne?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 13:34

Petrichor schreef:
Jullie hebben het over stress, zou het goed zijn om naar de sauna te gaan? Daar kan ik helemaal optimaal ontspannen. Maar zou dat wel zo goed zijn voor mijn ontstekingen? Vanwege hygiëne?

Nee dat zou ik echt even niet doen. Alleen al voor de andere mensen

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 13:35

DiantaM schreef:
Petrichor schreef:

Nee dat zou ik echt even niet doen. Alleen al voor de andere mensen

Het is volgens de dokter niet besmettelijk, maar ik snap wel dat het beeld niet zo fris is.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 13:35

Ik volg sommige ideeën hierboven.
De uitslag bij je neus doet ook mij denken aan koorts-lip-achtige uitslag.

Ik heb het ook als mijn weerstand een serieuze dip krijgt,maar meer half uit,half in mijn neus.
Het gloeit als gek,brand,doet pijn en blijft dagen aanhouden.
Daarna sust het branderig gevoel en droogt het stilletjes aan op in een korst.

Als het dat is,zal AB niet echt helpen,is meer een herpes-variant,weinig aan te doen,behalve geduld en zo droog mogelijk houden.

Eens je het hebt,komt het meestal wel vaker terug na bv stress of ziek zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 14:08

Petrichor schreef:

Dokter zegt dat het niet besmettelijk is maar wat heeft hij dan gezegd wat het wel is?? Wanneer het herpes is heel goed uitkijken dat je niet met je vingers aan je ogen komt, heel erg link. En herpes is een virus dus reageert niet op antibiotica dus kan ook krentenbaard zijn. En dat is ook zeer besmettelijk.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 14:43

De dokter zegt dat het ontstoken eczeem is (bij mijn neus dan), mijn excuus als ik dat nog niet had vermeld.

Ik heb trouwens het idee dat het wat minder wordt, of ik wil het heel graag en dat het dan zo lijkt.

Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 14:49

Ziet er inderdaad een stuk beter uit en nu de oorzaak van je eczeem vinden anders ben je zo weer aan de beurt. Tijdelijk extra vit d bijslikken kan ook helpen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 14:59

Het gekke is dat ik elke winter weer van die plekken bij mijn neus heb. Alleen de eerste huisarts die mij zag schreef anti schimmel crème voor, toen begon het dus te branden en pijn te doen. Voorheen was het alleen maar rood en wat geïrriteerd.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 15:14

ik ga echt voor een herpes-variant hoor.
typisch voor in de winter(lage weerstand) en ook een heel typische plek.
je kan er ook gewoon weinig tot niets aan doen,brand een paar dagen,droogt op en verdwijnt nadat de korst eraf is.
idd opletten met zakdoeken,je hand die in het wondvocht komt,.....

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 15:48

Ik blijf ook bij koortsuitslag. Je kunt er eventueel Zovirax of Vectovir of zoiets opsmeren wat je ook voor op je lippen gebruikt. Dat verkort de periode bij mij in ieder geval altijd wel flink.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:45

Ik heb ook wel eens van die blaasjes. Ik doe er dan altijd zo'n koortslip pleistertje op. Helpt bij mij goed.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 17:16

En even een foto van mijn vinger. Vanmorgen twijfelde ik of ik naar de dokter moest, nu na een soda bad twijfel ik eigenlijk nog steeds. Volgens de assistente moest ik het maar even aankijken.

Het doet overigens niet zoveel pijn als dat het er uit ziet.

De wond vooraan maak ik mij geen zorgen om, meer om de bult op het einde van mijn eerste vinger kootje. De pus wat daar zit krijg ik niet weg met soda....

Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 17:35

Petrichor schreef:
Hannanas schreef:
Is dit geen krentenbaard wat overslaat op je vingers omdat je er soms aan zit/rondom aan zit (mond of wang)/niet goed genoeg je handen wast?

Zou kunnen.

Op mijn vinger is van een snijwond en een vingerprikje.

Lijkt me aannemelijk, krentenbaard is fiets besmettelijk. Iedere dag je kussensloop en laken vervangen, niet aan je gezicht komen, goed je handen wassen etc.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 17:43

Krentenbaard ik weet het niet, ik heb het elk jaar alleen dit keer is het gaan ontsteken. Normaal heb ik alleen een schrale rode huid rondom de neus.

Daarbij heb ik 2 dokters er naar laten kijken, dat moeten ze dan toch opmerken?

Mijn vriend heeft ook nergens last van, want wij zijn er nooit vanuit gegaan dat het besmettelijk is.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 17:47

Nah noem t beestje bij de naam, krentenbaard wordt oa veroorzaakt door de stafylokok of streptokok. Hele normale bacteriën die ieder meedraagd. Super besmettelijk betekend niet dat je vriend ziek moet worden, hij zal een goede weerstand hebben.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 17:58

Jongens, TO is bij de arts geweest (twee zelfs), lijkt me dat die een betere diagnose kan stellen dan een stel bokkers..

TO, rustig aan, goed voor jezelf (laten) zorgen en als je het niet vertrouwt je huisarts weer laten kijken of je laten doorverwijzen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 18:03

Morgen even met mijn vinger naar de arts, ik vrees dat het open gesneden moet worden.

Krijg je dan wel een plaatselijke verdoving?