Afvallen, maar áltijd honger, wie ook?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:05

Mona81 schreef:
Bedankt voor de goede tips allemaal! Ik ga eens een paar dingen opschrijven die ik kan eten, als vervanging van brood, en dan kijken hoe dit gaat. Ik ben tevens inderdaad aan het kijken naar een diëtiste, dat lijkt me ook een goed idee, omdat ik me gewoon niet goed voel zo. Vermoeidheid is ook een grote klacht en stressgevoelens, daar was ik nog op vergeten te reageren.

Ik loop bij Lisa Steltenpool!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:38

Mona81 schreef:
. Vermoeidheid is ook een grote klacht en stressgevoelens, daar was ik nog op vergeten te reageren.

Ik had al zo'n vermoeden. Ga vooral in eerste instantie hiermee aan de slag en laat dat afvallen maar even voor wat het is.
Een vermoeid / uitgeput lichaam zoekt op alle mogelijke vlakken naar energie omdat er geen recuperatie meer is. En dan is het voedsel het enige wat nog een vorm van energie oplevert, waardoor je continue honger hebt.
Geloof mij maar ;)
Je hebt maar 1 lichaam.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:49

Mona81 schreef:
Wat zou ik kunnen eten dat meer voedt Pluisje88?
Voor mijn gevoel zijn de boterhammen inderdaad zo opgebrand. Ik vergelijk mezelf weleens met een hoogoven.
Ik eet geen zuivel en eieren, ivm plantaardig dieet/veganistisch.

Met een planten dieet moet je echt goed op je vetten letten, en deze nemen. Ook betere volkoren producten, bijvoorbeeld havermout s ochtends met een handje noten. Juist als je wel de goede vetten, avocado, kokosolie etc neemt zul je afvallen zonder hongerz gevoel. Anders eet je veel leeg spul en dan rammel je inderdaad. Ik had bij Vegan eten ook altijd honger. Ligt echt aan te weinig vetten. Een scheutje lijnzaadolie door je pap kan ook werken, met een snufje zout en wat kokosmelk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:51

Pandora2 schreef:
Mona81 schreef:
. Vermoeidheid is ook een grote klacht en stressgevoelens, daar was ik nog op vergeten te reageren.

Ik had al zo'n vermoeden. Ga vooral in eerste instantie hiermee aan de slag en laat dat afvallen maar even voor wat het is.
Een vermoeid / uitgeput lichaam zoekt op alle mogelijke vlakken naar energie omdat er geen recuperatie meer is. En dan is het voedsel het enige wat nog een vorm van energie oplevert, waardoor je continue honger hebt.
Geloof mij maar ;)
Je hebt maar 1 lichaam.

Het lijkt mij toch dat een overkill aan suikers het effect alleen maar versterkt? Door de flinke schommelingen in het bloedsuiker...

Denk daarom dat het een niet zonder het ander kan en ts er zowel fysiek als mentaal van opknapt door wat suikers te minderen. Afvallen zou ik inderdaad geen focus op leggen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:52

Freya6 schreef:
Mona81 schreef:
Voor mijn gevoel zijn de boterhammen inderdaad zo opgebrand. Ik vergelijk mezelf weleens met een hoogoven.

Met een planten dieet moet je echt goed op je vetten letten, en deze nemen. Ook betere volkoren producten, bijvoorbeeld havermout s ochtends met een handje noten. Juist als je wel de goede vetten, avocado, kokosolie etc neemt zul je afvallen zonder hongerz gevoel. Anders eet je veel leeg spul en dan rammel je inderdaad. Ik had bij Vegan eten ook altijd honger. Ligt echt aan te weinig vetten. Een scheutje lijnzaadolie door je pap kan ook werken, met een snufje zout en wat kokosmelk.

De gemiddelde westerling heeft geen tekort aan vet hoor :o

Freya6

Re: Afvallen, maar áltijd honger, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:58

Wel aan gezonde vetten, waar je op kunt bouwen. En een gezond gewicht mee houdt. Ik maak me altijd een beetje bezorgd om mensen die Vegan eten maar eigenlijk geen idee van gezonde voeding hebben. En met vermkeidheidaklachten zou ik een b12 test ook aanraden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:01

Janine uiteraard is minderen met suikers altijd goed. :j
En het één versterkt het ander idd. Maar enkel met anders te gaan eten, gaat ts het probleem van altijd honger niet oplossen.
Ik bedoel maar, als je niet vermoeid bent en weinig stress hebt, is het voedsel wat ze op een dag eet ruimschoots voldoende om geen honger te hebben.
Dus eerst die vermoeidheid en stress aanpakken ( wat soms zelfs betekent dat je je leven bijna helemaal gaat moeten omgooien ), want daardoor wordt er hormonaal ook heel veel in de war geschopt. Waardoor je in een vicieuze cirkel blijft draaien.
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 21-01-19 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:02

Ok maar zolang je af en toe noten eet en olie gebruikt bij het eten bakken dan zit dat echt wel goed hoor. :))

Volgens mij loop je met vegan eten exact evenveel kans om ongezond te eten als niet-vegan. En een B12 tekort komt voor bij 15% van de populatie, terwijl nog geen 1% vegan is...

Niets tegen jou hoor, maar ik word er altijd een beetje moe van dat veganisme gelijk staat aan ongezond voor sommigen. :o

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:07

Overigens TS; ik merk dat wij hier een eind weg roepen, maar je zou je voeding van een dag (of een week) eens kunnen invoeren in Cronometer (online app). Hierin zie je precies of en wat je iets tekort komt :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:09

Pandora2 schreef:
Janine uiteraard is minderen met suikers altijd goed. :j
En het één versterkt het ander idd. Maar enkel met anders te gaan eten, gaat ts het probleem van altijd honger niet oplossen.
Ik bedoel maar, als je niet vermoeid bent en weinig stress hebt, is het voedsel wat ze op een dag eet ruimschoots voldoende om geen honger te hebben.
Dus eerst die vermoeidheid en stress aanpakken ( wat soms zelfs betekent dat je je leven bijna helemaal gaat moeten omgooien ), want daardoor wordt er hormonaal ook heel veel in de war geschopt. Waardoor je in een vicieuze cirkel blijft draaien.

Toen ik niet lette op mijn suikerinname, kon ik inderdaad ook geen 8 boterhammen op. :o

Met hormonen werkt het ook twee kanten op meende ik? Suiker kan daar veel invloed op hebben. Had ik gelukkig ook geen last van.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:15

Mona81 schreef:

Ik eet ook plantaardig en merkte dat als ik niet snoep en cheat op eem dag ik echt super afviel. Ik lette totaal niet op hoeveelheden. Dus had ik honger, dan at ik gewoon een hele komkommer. Meer honger? Appel erachteraan. Meer honger? Meer groente of fruit. Smorgens soyayoghurt met havermout en fruit, smiddags brood, tussendoor enkel groenten en fruit.

Bij mij werkte het loslaten van porties echt als een speer..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:18

Voor mij zou dat dus absoluut niet werken. Ik stap dan zo over haar ongezond en heb dan geen rem. Ik heb juist wel nodig dat ik me aan een plan moet houden en daar niet overheen ga. Ik voer alles in in een app dat werkt voor mij het beste.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:21

Ik volg mee want ik snap ook echt niet hoe mensen van sla, snoeptomaten of komkommer vol raken. Ook fruit als appels of druiven vullen me niet en ik ben geen snelle eter dus ik doe een kwartier pauze over een appel. Ik heb nu wel wat producten gevonden die iets gezonder zijn die wel goed vullen, maar helaas lust ik ook best wat dingen niet.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:23

Na 6 appels zit je echt wel even vol hoor :')

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:26

herkenbaar

ik zelf neem tegenwoordig volkoren of mais brood met gebakken eieren smorgens. En dan kan ik er veel langer tegen aan..

Net als met kwark eten. Als ik dat eet hou ik ook langer vol

de groentesnacks vind ik echt ranzig zelf de mini komkommers... terwijl ik gewone komkommer wel lust..

ik neem wel eens kwark met fruit. Enige nadeel is dat soms de helft gewoon weg gegooid kan worden... Voordat ik er weer zin in heb.. Elke dag kwark met fruit, werkt voor mij niet. Gaat mij snel tegen staan.

zo ook met meuslis als ik dat elke dag eet, gaat het mij tegen staan en dan ik de helft weg gooien omdat het niet lekker meer smaakt.. dus daarop moet ik wat verzinnen haha

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:27

Warme havermout in de ochtend met melk (of in jouw geval een melk-vervanger) en met banaan/noten kan ik hier heel lang op teren. :9

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:33

Mona81 schreef:

dan is dat het probleem.

plantaardig is voor grote grazers en knaagdieren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:36

Mona81 schreef:

Ik was altijd in de veronderstelling dat brood ook gemaakt werd met melk en eieren?
Waarom dan wel brood? Heel erg offtopic misschien...

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:36

Ik ken het.

Sinds ik smorgens havermout met een halve appel en kaneel + speculaas & koekjes kruiden eet heb ik de hele ochtend geen honger.,
Tussen de middag crackers en een beetje kwark.

Rond 4 uur een banaan en dan avond eten

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:08

Janine1990 schreef:
Mona81 schreef:

Ik was altijd in de veronderstelling dat brood ook gemaakt werd met melk en eieren?
Waarom dan wel brood? Heel erg offtopic misschien...

Brood wordt dus niet gemaakt van melk en eieren.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:09

pompadour schreef:
Mona81 schreef:

dan is dat het probleem.

plantaardig is voor grote grazers en knaagdieren.

Wat een onzin zeg, en echt nuttig.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:11

Ook echt dikke onzin want de meeste knaagdieren eten niet plantaardig. :+

Als je zo achterlijk reageert, spreek dan wel de waarheid. :P

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:29

Plantaardig is heel erg gezond juist. Waar dierlijke vetten het slecht doen doen plantaardige vetten het heel goed. :)

Maar ik vind een balans wel belangrijk, dus ook genoeg eiwitten.
Maar dat is verder off topic.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:30

Eiwitten zitten juist in bvb groenten en bonen. Plantaardig eten is fantastisch maar je moet er wel over nadenken.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:34

Ja.. Maar ook in vlees, eieren en zuivel heel erg veel. Ik vind juist een balans belangrijk en zou daarom ook nooit een dieet volgen of bepaalde dingen gaan schrappen (bijv koolhydraten)

Maar zoals ik al zei let's stay on topic.