Aankomen maar moeilijke eter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveBodin

Re: Aankomen maar moeilijke eter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 17:20

Maar je gaat vegetarisch of veganistisch eten?
Voor beiden zijn veel recepten te vindne op internet, k zou zeggen: zoek wat op, kijk wat je lekker vindt.
En als je twijfelt; etiketten lezen.

Kies ook voor jezelf of je wel/geen eieren/melk/yoghurt etc. wil eten.

Er zijn heel veel sites waarin verteld wordt hoe je op een juiste manier vegetarisch/veganistisch kan eten. Je moet namelijk wel opletten dat je voldoende bouwstoffen binnenkrijgt, zeker bij veganistisch. Je kan niet zomaar alles met vlees weglaten, dan krijg je namelijk tekorten als je niet dingen aanvult en of het juiste eetpatroon hebt.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 17:32

Zou als je naar de supermarkt gaat kijken naar verschillende noten en pindakaas. Beide tikken makkelijk aan qua calorieen... die noten moet je dan wel echt boven op je huidige eetpatroon gaan eten om aan te komen.

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-19 17:37

LoveBodin schreef:
Maar je gaat vegetarisch of veganistisch eten?
Voor beiden zijn veel recepten te vindne op internet, k zou zeggen: zoek wat op, kijk wat je lekker vindt.
En als je twijfelt; etiketten lezen.

Kies ook voor jezelf of je wel/geen eieren/melk/yoghurt etc. wil eten.

Er zijn heel veel sites waarin verteld wordt hoe je op een juiste manier vegetarisch/veganistisch kan eten. Je moet namelijk wel opletten dat je voldoende bouwstoffen binnenkrijgt, zeker bij veganistisch. Je kan niet zomaar alles met vlees weglaten, dan krijg je namelijk tekorten als je niet dingen aanvult en of het juiste eetpatroon hebt.

Ik heb even gekeken wat het verschil was tussen beide. Ik ga dan toch voor vegetarisch. Ik wil gewoon kaas / yoghurt blijven eten maar dan op een vegetarische wijze. Waar dus geen dierlijke producten in verwerkt worden waaronder stremsel. Verder wil ik ook eem gezondere levensstijl gaan proberen dus wortelen als tussendoortje, noten, smoothies, volkoren crackers enz. Ik blijf ook gewoon dingen eten die ik lekker vind, ik wil dus niet alles gaan weglaten want dan blijft er niks meer over. 1 a 2x per week ga ik ook een klein stukje vlees eten en voor derest gewoon vis want dit vind ik heerlijk :+

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 19:46

In de supermarkt zijn Kees kaas en Leerdammer beide zonder dierlijk stremsel.

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:16

Op bokt is een heel leuk vegeatriers/veganisten topic. Sluit je aan!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:36

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:31

Er is idd aardig wat kaas te vinden zonder dierlijk stremsel in de super (zoek op vegatopia ook even de kaaslijst op )

Yoghurt etc daar moet je vooral in de gaten houden dat Er geen gelatine in zit (grootste kans op gelatine : light yoghurts en yoghurt Met fruit etc Er in )