Mensen die positief zijn over Mirena?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Re: Mensen die positief zijn over Mirena?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 09:16

Ook hier heel positief. Ik had weinig last van de pil, alleen libido verlies. Ik ben heel blij met mijn spiraal, hoef niet meer aan de pil te denken, en het is veel betere anticonceptie. Overigens word ik wel gewoon ongesteld. Maar ik vind dat eigenlijk wel prettig.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 09:19

Echt serieus mensen was dat alles? :') Oke je voelt het maar echt pijn? Nee hoor, een bezoekje aan de tandarts is erger.

Voor de de pijn bij het zetten hoef je het echt niet te laten, althans ik niet. Ik heb mij voor de tijd gek lopen maken maar echt het stelt niks voor!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 09:21

Petrichor schreef:
Echt serieus mensen was dat alles? :') Oke je voelt het maar echt pijn? Nee hoor, een bezoekje aan de tandarts is erger.

Voor de de pijn bij het zetten hoef je het echt niet te laten, althans ik niet. Ik heb mij voor de tijd gek lopen maken maar echt het stelt niks voor!

Zie je nou! Het valt reuze mee en nu ben je er 5 jaar vanaf. +:)+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 09:27

Wat fijn dat het gelukt is! Ik ben heel positief heb nu de 2e mirena. Nooit meer ongesteld geweest, nu al het 6e jaar. Mis het niks. Geen PMS meer, geen ovulatiepijn, geen menstruatiepijn, geen tampons en maandverband. Ik wil niet anders meer.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 09:33

HIer ook positief!
Inmiddels aan mijn 3e spiraal.
Ben zoveel stabieler in mijn emoties , hoog uit 2 keer per jaar ongesteld en dan kan ik het af met een inlegkruisje en geen verminderd libido.
Ik ben blij ermee!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:44

Fijn dat t goed is gegaan TS, idd ik vind t ook meevallen het plaatsen. En helemaal fijn om nu 5 jaar nergens meer aan te hoeven denken!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 21:52

Oeps ik lees toevallig net dat je de eerste dag met een spiraal niet in bad mag en 3 keer raden wie er nu in bad zit.

De dokter heeft mij hier niks over gezegd, kan dit kwaad?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:59

Ik heb begrepen dat in bad gaan of zwemmen in ieder geval de eerste 24 uur wordt afgeraden omdat de baarmoedermond nog iets open kan staan en je geen bacterien etc binnen wilt krijgen daar.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 22:09

Heb ook Mirena. Nu al 6e jaar. Zou dus eigenlijk eruit moeten maar juist daar ben ik bang voor :=

Laten zetten voelde ik amper. Menstruatie werd al snel minder en na enkele maanden zelfs helemaal geen menstruatie alleen soms eens bruinverlies maar soms ook maanden niks (maakte me dan wel zorgen om eventueel zwangerschap).
Heb helaas wel last van acné maar of dat komt door de spiraal is natuurlijk niet zeker daar ik als tiener al acné had.
Migraine heb ik ook maar had ik ook al voor het spiraal dus kan niet zeggen of spiraal mede veroorzaker is.

Wel kan ik zeggen dat ik al meermaals cysten op mijn eierstokken heb gehad en de dokters zeiden dat dit door het spiraal kon komen. De pijn van die cysten is wél vervelend. Ze springen zelf (is niet schadelijk eenmaal gebeurd in wachtruimte van gynaecoloog omdat de cyste een doorsnee van 5cm had en weggehaald moest worden door gynaecoloog Ivm risico op verdraaiing van eierstok) en dát doet enorm pijn.

Ik ben zoekende naar een andere anticonceptie. Maar heb dus geen idee. Wil ook geen menstruatie meer hebben.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 22:12

Petrichor schreef:

Lucky you, ik heb best een hoge pijngrens maar ben met na het plaatsen knock out gegaan omdat het plaatsen zelf zo zeer deed. Eng vond ik het niet en had me ook niet druk gemaakt of dat het pijn ging doen. Was niet aan het menstrueren ten tijde van plaatsing, wellicht dat het minimaal meespeelt maar gewoon elk mens reageert er anders op. Maar ik zou hem zo weer laten zetten ondanks wat er gebeurd is. :+
Ik ben overigens ook gewoon tevreden over de mirena, hij doet zijn werk, libido doet het beter dan ooit met de pil en voel me eigenlijk veel gemakkelijker emotioneel gezien. :)

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 22:16

Moet hem dit jaar laten uithalen.
Daar heb ik echt bang voor.

Ben er wel te vrede mee, 1 x in het half jaar een bloeding maar voor ik het door heb is het al voorbij :')

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 22:23

Oke, nouja heb de beentjes maar aan elkaar gehouden in bad hopelijk gaat het goed de bloeding was al wel over. :)

Gowlan: Ik denk dat het grotendeels ook ligt aan de dokter die het zet. Mijn dokter doet dit eigenlijk dagelijks en dat kon je ook vernemen aan haar routine, alles zo snel en voorzichtig mogelijk.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 22:32

Het is een stukje ervaring van de arts maar ook een groot deel hoe je lichaam reageert. Bij mij trok bij de eerste plaatsing alles compleet in de kramp, toen heb ik wel even een paar keer au gezegd (of geroepen). Dan kan de gyn (in mijn geval) nog zo ervaren zijn, het was simpelweg de reactie op het uitklappen van de twee pootjes.

Zolang het bloedt, moet je even oppassen met in bad gaan, zwemmen, tampons en seks. De kans op baarmoederontsteking is klein maar geeft flink narigheid dus dat wil je echt voorkomen.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 23:08

Sowieso mag je de eerste week niet zonder condoom seks hebben. Hopelijk is dat wel verteld :=

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 23:17

Ik krijg morgen mijn vijfde Mirena. Het zetten zie ik nooit zo tegenop, het verwijderen wel gek genoeg. Bij de vorige waren ze hem kwijt en moest ik naar de gynaecoloog. Kon pas na een week terecht, heb me vreselijk druk gemaakt in die week. Gyn had m zo te pakken haha maar van schrik ben ik aan de pil gegaan. Nu 2 jaar verder wil ik toch weer gewoon een spiraal. Heb het idee dat die hormonen veel invloed hebben op mijn stemming, en die menstruaties (ondanks dat ik maar eens per 3 maanden stop week doe) wil ik ook niet meer.
Hoop dat het plaatsen meevalt, want ik moet direct door naar de vrienden van Amstel live.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 23:38

Hier nog een goede ervaring. Ik heb nu m'n 2e Mirena :)
Zetten is even pijnlijk maar valt daarna ook wel weer mee. De kramp maakt mij een soort van misselijk. Zelf krijg ik de dag zelf na het zetten een beetje een lam gevoel in m'n benen dus dan doe ik het rustig aan en plan niet echt iets in.

Verder had ik tijdens mijn 1e mirena voor zeker 4 jaar geen ongesteldheid meer.
Nu met m'n 2e iets meer, soms krijg ik wel de buikkrampen zeg maar.. maar de ongesteldheid betekent dus: 1 of 2 inlegkruisjes per dag of op een hele ''sterke'' dag een mini tampon (en na 1 tampon is het hele feest ook weer over). Dus eigenlijk te verwaarlozen.

Ik heb 'm beide bij de dokter laten zetten en ging prima, ze was erg snel. 6 weken later check up om te zien of ie verplaatst is.

Na het stoppen met de pil en het krijgen van de mirena ben ik een stuk stabieler geworden in m'n humeur en is mijn hoofdpijn weggegaan. Ik had bijna elke dag hoofdpijn. Dus daar was ik erg blij mee.
Ben ook wat afgevallen toen ja, want de pil maakte me toch dat ik (een beetje) aankwam. Maar geen kilos hoor. Misschien 1 of 2.

Edit: over in bad gaan.. volgens mij ben ik ook in bad gegaan.. om de buikpijn/beenpijn wat minder te laten worden.. geen problemen gehad hier hoor.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 02:12

ik heb goede ervaringen met de mirena. inmiddels de 4e nu.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 07:37

Ik heb ook goede ervaringen met de Mirena.
Heb er 3 gehad waar ik heel blij van werd. De 4e echter, gezet in oktober 2017, gaf wel klachten.
Inmiddels is die er sinds juli 2018 uit en ben ik vrij van elke vorm van anticonceptie (manlief heeft knoopjes laten leggen) en ik moet zeggen dat dat toch ook wel een hoop goed doet voor mijn lichaam.

Maar over de 1e 3 mirena's niets dan lof, wie weet was mijn lichaam er gewoon na zoveel tijd wel klaar mee, geen idee.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 08:03

Ik vond het zetten ook super pijnlijk. Maar het ziekenhuis was beetje onduidelijk dus ik dacht eerst controle en dan nieuwe afspraak maken. Zegt de arts ga maar uitkleden. Schrok me rot en had ook geen pijnstillers in genomen. Het voelt als een heftige menstruatiekramp zei ze. Ik had nog nooit zo'n kramp gehad en dacht arme vrouwen. Het duurde uren voor mijn gevoel. Als ze nog langer bezig was geweest had ik haar in haar gezicht geschopt en was ik in mn blote kont het ziekenhuis uitgerend :')

2e heeft mn huisarts gezet. Netjes pijnstilling ingenomen en ze was snel klaar. Het voelde even naar maar lang zo erg niet als de eerste keer

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:20

Ik was beide keren de pijnstilling vergeten :+ las het pas achteraf en HA had er ook niks over gezegd. Maar het is de pijn wel meer dan waard vind ik want ik had dus wel elke maand zulke krampen voor de mirena.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:27

Die van mij moet er na de zomer uit. En ik wil meteen een nieuwe.
Kan iemand misschien vertellen hoe het gaat bij het eruit halen? Gaan ze dan weer met dat buisje erin om zo die armpjes terug in te kunnen klappen?

Als je het laat zetten voor de eerste keer, dan moet je komen wanneer je ongesteld bent, want dat is het gemakkelijkste. Maar hoe bepaal je dat bij de tweede keer als je niet meer ongesteld wordt?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:30

Ik vond eruit trekken echt niet erg, daar voelde ik niet veel van. Ging ook heel snel.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:31

Nee hoor, ze zoeken gewoon de touwtjes op en dan trekken ze hem eruit.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:36

:oo gewoon zomaar eruit trekken? Ik kan me niet voorstellen dat zowat een anker uit je lijf trekken minder pijnlijk is dan een dun buisje erin :=

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:36

Ik was beide keren niet ongesteld met zetten. Eruit halen viel reuze mee, amper gevoeld