Simpel opstaan, leven veranderd - 5,5 jaar verder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wendy1987

Re: Simpel opstaan, leven veranderd - 5,5 jaar verder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 10:15

Dank jullie! Moet er om 1130 zijn dus zo nog even rustig douchen.
Slechter geslapen afgelopen nachten. Stiekem vind ik t spannender dan ik dacht... :=

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:48

Succes!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 13:35

Zo. Ik lig klaar. Medicatie gehad en nu wachten tot ik opgehaald wordt. Ben moe en zit tegen naar aan zijn door nuchter blijven.
Volgens mij ben ik rond 3uur aan de beurt..

pipsqueak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:52

Ik kan me jouw verhaal nog goed herinneren zeg. Hopelijk gaat het toch wat schelen wanneer de schroeven eruit zijn. Heel veel sterkte en succes!

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:59

<|-

^ Dit komt het dichtst in de buurt van een klaverte vier. ;)

Misschien wordt je nu al geholpen, anders:
Heb je al aangegeven aan de verpleegkundige dat je je niet lekker voelt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:12

Wendy is gelukkig een stuk vroeger opgehaald dan we dachten *\o/* Ze is rond half 1 opgehaald. Is natuurlijk even de vraag hoe laat ze echt geopereerd wordt, maar wel fijn dat we niet tot 15u hoeven te wachten.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:53

Hoe is het gegaan TS?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 17:53

Ik ben inmiddels thuis. Lag om 2uur op de ok en om 1420 waren ze alweer klaar.
Zo'n blok is een rare gewaarwording.. Alles voelen maar geen pijn..
Tijdens het zetten van het blok helemaal mee gekeken. Meneer legde alles uit adv de echo. Was leuk!
Operatie niet mee kunnen kijken maar wel telkens kunnen praten. Weefsel zag er wel geïrriteerd uit schijnbaar ook.
Schroeven liggen nu naast me. Ondingen kunnen dan bij de rest van het materiaal.
Nu drukverband 3 dagen en 2 weken droog houden.

Schoot op de uitslaap ruimte in een kriebelhoest. Kreeg lekker een ijsje. Heerlijk!! Daarna lekker geluncht en eigenlijk vrij snel naar huis :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 18:08

Lekker dat je weer thuis ben.
Heb je adviezen meegekregen?

Heb je pijnstillers in huis? Een blok blijft niet werken tot je enkel genezen is.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 18:14

Ik heb een pijn tray mee voor de aankomende dagen.

Rustig aan doen. Omhoog houden. Mag belasten als verdoving eruit is na gelang van de pijn maar niet te gek doen ivm wond. Mede door verleden met infectie. Niet nat maken aankomende 2 weken en na 2 weken hh verwijderen. Verder niet zoveel dus.
Gewoon rust en gezond verstand gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:43

wendy1987 schreef:
Ik ben inmiddels thuis. Lag om 2uur op de ok en om 1420 waren ze alweer klaar.
Zo'n blok is een rare gewaarwording.. Alles voelen maar geen pijn..
Tijdens het zetten van het blok helemaal mee gekeken. Meneer legde alles uit adv de echo. Was leuk!
Operatie niet mee kunnen kijken maar wel telkens kunnen praten. Weefsel zag er wel geïrriteerd uit schijnbaar ook.
Schroeven liggen nu naast me. Ondingen kunnen dan bij de rest van het materiaal.
Nu drukverband 3 dagen en 2 weken droog houden.

Schoot op de uitslaap ruimte in een kriebelhoest. Kreeg lekker een ijsje. Heerlijk!! Daarna lekker geluncht en eigenlijk vrij snel naar huis :)

Ik had een volledige narcose maar kon de chirurg precies vertellen dat hij heeft staan schelden en sjorren omdat ie de plaat en parkers er bijna niet uit kreeg. :+

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 20:06

Haha. Dat lijkt me dan weer niets.
Ik vond t zo wel fijn. Lekker snel eten en weer naar huis.
Nu lekker op de bank.
Afbeelding

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 20:16

Beterschap :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 20:18

Een hele snuggere vraag.
Het ijzerwerk is eruit , voelt je voet nu rustig???

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 20:21

Mijn voet is nu compleet verdooft nog. Dus voel nu sowieso niets op tintelen soms na.
Ik ga netjes wekker zetten voor mijn pijnstillers laat vanavond en vroeg morgen ochtend. Weet dat t beter gaat als i gewoon zorg dat continu die spiegel hoog houd.

Zal ook nog wel even duren voor t rustig is denk. T weefsel was geïrriteerd rondom schroeven en dat zal niet meteen weg zijn ook verwacht ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 20:40

Lief zijn voor je voet. Zeker nu er koud weer aan komt.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 20:45

Fijn dat het zo snel ging! Had om half 6 even gekeken of er nog iemand lag met zo operatie denk loop ik even langs maar je was al ontslagen

Verstandig om even op vaste tijden de pijnstilling in te nemen . Succes met je herstel

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 20:55

Ja ik mocht vrij snel weer naar huis. Lekker naar de hondjes en op de bank. Is toch altijd fijner.
Maar echt thumbs up voor jullie hoor. Hele fijne mensen en sfeer in t zh. Veel fijner dan andere zh waar ik eerst was telkens.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 21:51

Je bent in iedergeval niet eenzaam. Die twee vinden een bankbaas niet zo erg zo te zien.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 21:58

Nee die liggen als t aan hun ligt de hele avond en dag bij ons op de bank.
Heb ze nu weer even van de bank af. Zijn ze t niet mee eens maar kan niet lekker draaien want ze nemen alle plek in zo klein als ze zijn :')

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:01

Holy shizzle wat een verhaal! Hopelijk gaat het straks beter nu de laatste schroeven eruit zijn! Stom dat ze je gevoel niet eerder serieus hebben genomen omtrent de pijn door de schroeven.

Ik heb maart 2017 mn voet gebroken (lisfranc?) en er is een stuk ingescheurd. Nu bijna 2 jaar later ben ik 3 keer geopereerd. 1x schroef erin, 1x schroef eruit ivm pijn houden. Nu net 4 schroeven erin om de helft vast te zetten ivm artrose door alle oliebol. Nog steeds niet goed maar het is te handelen als ik normaal de dag door ga. Nu met verhuizen is het alle dagen pijn, ik moet nog zooltjes laten aanmeten zodat mn voet beter ondersteunt wordt.
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maar man wat een gedoe kan er van een simpel en laat staan een ingewikkelde breuk komen.

Ik hoop dat het een stuk beter voor je wordt vanaf nu! Hoewel het natuurlijk nooit het oude zal worden.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:02

wendy1987 schreef:
Ja ik mocht vrij snel weer naar huis. Lekker naar de hondjes en op de bank. Is toch altijd fijner.
Maar echt thumbs up voor jullie hoor. Hele fijne mensen en sfeer in t zh. Veel fijner dan andere zh waar ik eerst was telkens.

Fijn in te horen. Scheelt dat het een relatief klein ziekenhuis is. En verpleegkundige en ook op de ok zijn super vriendelijk.
Ijsje op verkoeverkamer is sinds een tijdje schijnt goed te zijn voor het herstel en keelpijn te voorkomen.
Je hebt niet van de keuken mogen genieten is 1 ding wat veel patiënten noemen als ik kom voor ontslag gesprek het lekkere eten

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 22:15

Ja ijsje was ook echt fijn! Kriebels van droge keel waren ook direct weg.
En gewoon eten was fijn.
Op kamer direct lieve mevrouw wat wil je eten. En als je hier straks nog bent kom ik voor avond eten. Maar zei al dat ik arts al had gesproken tijdens ok dus hoefde niet te wachten daarop. T was dus echt eten. Plassen. Aankleden en gaan. Maar stuk voor stuk allemaal vriendelijk!!!!

Pff ook niet fijn yltje. Ziet er naar uit ook! Hopelijk van deze schroeven dan geen last voor je! Op lange termijn. Of kunnen deze er straks ook weer uit?

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:20

wendy1987 schreef:
Ja ijsje was ook echt fijn! Kriebels van droge keel waren ook direct weg.
En gewoon eten was fijn.
Op kamer direct lieve mevrouw wat wil je eten. En als je hier straks nog bent kom ik voor avond eten. Maar zei al dat ik arts al had gesproken tijdens ok dus hoefde niet te wachten daarop. T was dus echt eten. Plassen. Aankleden en gaan. Maar stuk voor stuk allemaal vriendelijk!!!!

Pff ook niet fijn yltje. Ziet er naar uit ook! Hopelijk van deze schroeven dan geen last voor je! Op lange termijn. Of kunnen deze er straks ook weer uit?

Fijn trouwens dat het ziekenhuis bezoek zo is verlopen! Ik ben onder behandeling in Hoorn, heb daar dezelfde fijne ervaring. Maakt het geopereerd moeten worden een stuk relaxer voor zover dat kan haha

In principe blijven deze schroeven zitten, mocht ik hier last van krijgen willen ze eigenlijk per schroef kijken wat er echt uit moét zodat het zo stevig mogelijk kan blijven.

Ik moet zeggen dat ik zulke fotos, met schroeven en breuken altijd erg interessant vindt :o ik maakte bij mezelf ook echt ovéral fotos van haha

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 23:40

Ja ik heb idd veel foto's. Zijn vandaag ook rx foto's gemaakt. Eens kijken of ik die ook kan krijgen nog haha.
Zul je mooi de gaten kunnen zien dus wel benieuwd. Heb ik denk ook nog ergens op cd van eerste sessie eruit halen.

Heb ook hele heel precis van vorige keer vast gelegd en heb afgelopen dagen foto's gemaakt met tape in zoals altijd de afgelopen 4 jaar en gister nog even van litteken zoals t was voor vandaag.