Mijn ouders zijn er een paar die op z'n minst elk weekend een paar wijntjes drinken. Doordeweeks onder het eten of 's avonds op de bank gebeurt het ook nog regelmatig. Ik heb vaker gezegd dat ik ze teveel vindt drinken, maar ze trekken zich niks aan van mij. Ik ben immers onverstandig als 17 jarige nog halve puber, terwijl ik degene ben die nooit een druppel alcohol aanraakt. Ik word wel binnenkort 18 en ik heb beloofd om met mijn verjaardag wel 1 of 2 flesjes Jillz te drinken. Dat is gewoon een speciale gelegenheid. Je wordt maar 1 keer 18. Maar mam en pap, en mijn broers al helemaal, proberen me altijd over te halen om ook lekker een biertje of wijntje te drinken. I won't do it. Simpel. Ik ben heel eigenwijs, en om deze redenen ben ik daar blij om. Ik weet ook van mezelf dat ik een gigantisch impulsief persoon ben. Begin ik er dus aan, dan zal ik ook niet meer kunnen stoppen. Ik durf ook echt niet meer dan 2 flesjes te pakken, in angst dat het 3e flesje er net een te veel is waardoor het dus misgaat (dat ik daarna dus niet meer stop). Ik bedoel, ook met dingen kopen en in mijn humeur en karakter ben ik heel impulsief, dus in dit ook. Ik moet met dat soort dingen zelf gewoon heel erg uitkijken, want door mijn impulsieve gedrag is de kans op verslavingen zoveel groter lijkt me. En dat wil ik niet.
Dus ja praktisch gezien hoef ik die maand niet drinken niet aan te houden. Dat doe ik uit mezelf wel al