Opties om niet meer ongesteld te zijn, zonder hormonen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:38

Sizzle schreef:
Gek, ik heb juist het advies gekregen niet met speling te nemen omdat hij zo licht is.
Heb hem maar kort gebruikt.

Speling zou ik inderdaad niet aanraden omdat het bloedingen geeft (geen eisprong, maar tussentijdse), maar ik dacht toch ook dat er 12u marge is qua veiligheid! Alsook zijn de percentages na 1 of 2 dagen vergeten nog relatief hoog.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:40

Mini pil bevat ook hormonen. Zonder hormonen kan je de vruchtbaarheid nooit beïnvloeden.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:41

Suzanne F. schreef:
Mini pil bevat ook hormonen. Zonder hormonen kan je de vruchtbaarheid nooit beïnvloeden.

Inderdaad, prikpil is trouwens gelijkaardig qua hormonen aan de minipil zei mijn dokter een paar dagen geleden. Dan kan je ook overwegen als het stipt nemen je niet haalbaar lijkt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:41

Raar dat mijn gyn dan echt hamerde op de 24 uur omdat hij anders niet betrouwbaar zou zijn.
In het zwangerschapstopuc van 2013 zaten trouwens 2 dames die zwanger waren ondanks Cerazette :P

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:43

Sizzle schreef:
Raar dat mijn gyn dan echt hamerde op de 24 uur omdat hij anders niet betrouwbaar zou zijn.
In het zwangerschapstopuc van 2013 zaten trouwens 2 dames die zwanger waren ondanks Cerazette :P

Ja gek! Ik ben ook geen dokter he, ik ga uit van de bijsluiter :+ kom straks niet bij mij kloppen als er toch wat misgaat hahaha, het beste kan je natuurlijk gewoon vrijen met condoom naast de pil. Maar dat doe ik zelf niet, vandaar regelmatig een test ;) voor mijn gemoedsrust.

En als ik toch ooit wat aan mijn buik heb waardoor ik twijfel over de 100% werking, is het toch altijd minstens een week met condoom... hoe betrouwbaar ook, je moet er gewoon bewust mee omgaan.

HaKuNaMaTa

Re: Opties om niet meer ongesteld te zijn, zonder hormonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:15

Een spiraal betekend niet voor iedereen dat ze niet meer ongesteld worden.

Hier met een spiraal fors minder ongesteld, maar nog wel netjes elke maand. En van de spiraal kan je ook gekke menstruatie dingen krijgen die je met een pil bijv niet had. Of andersom

IngridP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:25

Ik gebruik de prikpil. Niet meer ongesteld geweest sindsdien. Heb je een nog een kinderwens? Dan is het geen goed idee omdat de kans er is dat je cyclus niet meer op gang komt. Met een spiraal had ik veel last van bloedverlies.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:45

Vealosz schreef:
Je hebt ook pillen zonder hormonen. :j

Ben ik benieuwd welke, nooit can gehoord.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:47

Petrichor schreef:
loesje4600 schreef:
Denk dat er dan weinig overblijft, je kan evt jezelf laten steriliseren dan heb je geen hormonen en menstruatie meer maar is wel meteen weer het andere uiterste..

Wat spreekt je niet aan aan een spiraaltje? Je hebt bijvoorbeeld ook een staafje in je arm of een ring wat je kan plaatsen maar hier zitten allemaal nog wel steeds een bepaald hoeveelheid hormonen in.

Ik weet voor 99% zeker dat ik die ga voelen. De Nuvaring en tampons voel ik ook, terwijl ze echt goed zitten.

Een spiraaltje komt in je baarmoeder, dat is een hele andere plek dan waar een tampon en nuvaring komt. Een spiraal voel je in principe niet. In de kyleena spiraal zitten overigens erg weinig hormonen.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:50

SinneJ schreef:
Suzanne F. schreef:

Inderdaad, prikpil is trouwens gelijkaardig qua hormonen aan de minipil zei mijn dokter een paar dagen geleden. Dan kan je ook overwegen als het stipt nemen je niet haalbaar lijkt.

In de prikpil krijg je in één dosis een heel hoog percentiel aan hormonen. Met de minipil verspreid je deze over 3 maanden. Werkt inderdaaad beide met progesteron, maar dat doet de spiraal ook.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:54

HaKuNaMaTa schreef:

Hier met een spiraal fors minder ongesteld, maar nog wel netjes elke maand. En van de spiraal kan je ook gekke menstruatie dingen krijgen die je met een pil bijv niet had. Of andersom

True, maar lijkt me op zich wel het proberen waard. Als het niks is kan je hem nog laten verwijderen. Je baarmoeder laten terugplaatsen is niet echt een optie...

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 00:45

Ik denk niet dat die optie er is. Mijn huisarts raadde mij een implanon, ook wel een anticonceptiestaafje, of een koperspiraal aan. Hier zouden de minste hormonen in zitten. Ik heb voor een implanon gekozen. Het eerste jaar werd ik niet ongesteld. Er na begonnen de problemen. Ik bleef ongesteld. Toen werd de pil voorgeschreven, zodat er weer ritme in mijn menstruatiecyclus zou komen. Omdat dat zou zorgen voor meer hormonen, terwijl ik juist minder wilde, heb ik besloten om de implanon te laten verwijderen. Dit vind over een paar weken plaats. Daarom lees ik graag mee in dit topic. De keus lijkt voor alsnog te vallen op de pil, maar dan een variant met minder hormonen dan degene welke als standaard wordt voorgeschreven.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 05:59

Suzanne F. schreef:
Vealosz schreef:

Oh ja genoeg, paracetamol bijvoorbeeld. :')
Maar zonder hormonen hebben ze geen invloed op de menstruatie of de vruchtbaarheid.

Lekker bijdehand ook.
Bekende kan niet tegen hormonen. Heeft wel degelijk de pil gehad zonder hormonen. :j.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 07:53

Ik denk dat het iets met klok en klepel is.
Waarschijnlijk kan ze niet tegen eustrogenen en kreeg daarom enkel progesteron.
Een pil zonder hormonen doet niets met je hormonen.
Misschien kan je je vriendin om de naam vragen.

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 07:55

muntdrop schreef:
HaKuNaMaTa schreef:

True, maar lijkt me op zich wel het proberen waard. Als het niks is kan je hem nog laten verwijderen. Je baarmoeder laten terugplaatsen is niet echt een optie...

Dat is zeker waar! Al zou ik het persoonlijk niet proberen.. (en dat verschild per persoon natuurlijk) want ik heb er alleen maar ellende nee gehad de eerste 3 jaar. Nu is het aardig stabiel.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 09:19

muntdrop schreef:
HaKuNaMaTa schreef:

Dan ben je wel een behoorlijke smak geld kwijt om 'het even testen'.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 09:22

Wat ik me afvraag TS, ben je al bij een gyn? Die kan alle opties met jou doornemen en weet meer dan je huisarts. En kan bovendien kijken waarom het zo'n probleem is.

Ik heb zelf jarenlang hormonen geslikt om alles stil te leggen, maar wou er vanaf. Huisarts durfde zich er in mijn geval niet aan te wagen en stuurde mij netjes door naar de gyn. Na een avontuur met een spiraaltje (ik voelde hem zitten, maar hij bleek bij mij meer dan verkeerd te zitten :+) bleven er nog twee opties over: Rest van mijn leven flink hormonen blijven slikken of baarmoeder eruit. In goed overleg is er toen besloten tot verwijdering over te gaan.

Dus ik zou zeggen, in plaats van hier op Bokt vragen, vraag een verwijzing naar een gyn, zoek een uit waar je je fijn bij voelt (ik weet niet waar je woont, in Drachten heb ik wel een tip voor je) en ga daar eens praten.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 09:28

Citaat:
Spiraal is echt heel fijn.

Die komt er bij mij echt niet meer in.

Hij zat absoluut goed maar ik voelde hem, had opgezette lymfeklieren en gewoon continu het gevoel dat dat ding eruit moest...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 09:38

Celiien schreef:
Implanon?

Wel met hormonen, maar veel mensen zijn erna of niet ongesteld of bijna niet...
Er is overignes een gedeelte wat ongesteld wordt, maar goed wellicht het proberen waard? Ik heb hem sinds oktober en na een eerste x periode gehad te hebben, niet meer geweest :j

Met de implanon heb ik een hele andere ervaring. Bij mij was er nooit een menstruatiepauze meer. Ligt erg aan de persoon of dit werkt of niet.

Maar zeg ik iets geks als ik zeg dat de prikpil ook een optie zou zijn? 1 keer in de 3 maand een prikje en dan kun je weer even vooruit. Persoonlijk was dit voor mij de oplossing. Alleen is niet zonder hormonen, alleen in mijn ogen een heel stuk beter dan de pil.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 09:48

Weet je wat de reden is dat je zon last hebt van je menstruatie? (He hoeft uiteraard niet te zeggen wat die reden is) Dat is namelijk niet hoe het hoort te zijn. Waarschijnlijk als je de oorzaak weet dan zijn de klachten te verlichten. Hormonen horen in je lijf en menstruatie hoort erbij dat heeft de natuur zo bedacht. Als dat niet goed loopt dan zou ik me persoonlijk eerder daar verder in verdiepen dan in het zoeken naar een oplossing die je lichaam nog meer uit balans brengt.

Bij mij zelf heeft het in ieder geval een groot verschil gemaakt. Van bijna onhoudbaar zwaar met veel pijn naar heel licht met een half uur tot een uur wat ongemak. Pijn Kun je het niet eens meer noemen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 09:53

Ik heb geen idee waarom ik er zoveel last van heb.

Ik heb wel voor vanmiddag een afspraak staan bij de dokter, ik ben benieuwd waar zij mee komt. Ik begin wel een beetje te beseffen dat iets zonder hormonen hem waarschijnlijk niet gaat worden.

Dan zijn de opties waar ik voor opensta en die ik ken dus gering. Dat is namelijk de hormoonstaaf of de prikpil. Ik weet niet zozeer hoe dat zit met die hormonen maar dat hoor ik dan wel weer.

Het is voor mij belangrijk dat ik weer meer emoties krijg en dat ik echt beschermd ben tegen zwangerschap.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 09:56

Als je die keuze hebt, zou ik persoonlijk eerst de prikpil proberen (3 maand en het is uitgewerkt). Je kunt na 3 maand stoppen als het niet werkt. Implanon moet er uit gesneden worden en over het algemeen laten ze die er minstens 6 maand zitten. Ben benieuwd waar je huisarts mee gaat komen. :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:03

Vealosz schreef:

ik weet hoe die werken :D
die moet je tussen je knieën houden, wedden dat je niet zwanger wordt?
:D

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:09

En heb je toevallig al eens gedacht aan de pleister? Misschien is dat nog een optie voor je. Heeft ook wel hormonen, maar geeft ze heel geleidelijk af gedurende de dag. Ik had namelijk een soortgelijk probleem met het slikken van de pil en toen kwam de huisarts met deze optie, dus nu al ruim 3 jaar super tevreden over de pleister :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 10:24

Heeft de Mirena hormonen?