Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Polly schreef:wat willen ze daar dan, dat ie nu in een doos onder een brug gaat wonen.
Prachtig dat ze intern nu geen andere plek hebben maar dan zou het IMO zo moeten zijn dat ze zoveel mogelijk passende zorg leveren zolang hij daar zit en als ze die zorg niet kunnen leveren dan moet de concurrent maar zorg leveren tot ze het wel kunnen bieden.
Maar wat ik nu zeg is mijn persoonlijk gevoel he, zo zal het waarschijnlijk wel niet werken.
Jemawi schreef:@Letizia: ook voor een tijdelijke opname? Want dat lijkt het grote probleem te zijn...
blue_sky schreef:TS ik vermoed dat het een financiële kwestie is. De verpleeghuizen zijn voor een deel zelf verantwoordelijk voor de kosten van de Duodopa. Aangezien verblijf in een ziekenhuis de zorgverzekering nog veel meer kost zou je denken dat zij iets zouden moeten kunnen regelen. Zoals al eerder hier aangeven. Je even heel kwaad maken helpt soms.
Olympia96 schreef:blue_sky schreef:TS ik vermoed dat het een financiële kwestie is. De verpleeghuizen zijn voor een deel zelf verantwoordelijk voor de kosten van de Duodopa. Aangezien verblijf in een ziekenhuis de zorgverzekering nog veel meer kost zou je denken dat zij iets zouden moeten kunnen regelen. Zoals al eerder hier aangeven. Je even heel kwaad maken helpt soms.
Dit is (of nee, dat zou het twee jaar geleden wel zijn en dat weet ik zeker uit ervaring) klinklare onzin. Hoe kom je daarbij?? Die kosten zijn voor de zorgverzekering en ze worden vergoed. En het vervangen van de medicatie is écht geen hogere wiskunde.
gomir schreef:Op wat voor afdeling ligt je vader?
Jemawi schreef:Dankjewel Joke!![]()
Ik zie net online dat ze zorgverzekeraar niet bereikbaar is op zaterdag (althans voor deze vragen).
Dat is wel erg jammer maar begrijpelijk. Ga nu een oproep op sociale media in elkaar draaien...
Jemawi schreef:Ik hoor haar verder praten maar neem het niet meer op. Vanuit mijn slaapkamerraam zie ik de buurvrouw kerstlampjes ophangen in de wilgenboom in hun tuin. Ondertussen praat de stem aan de andere kant van mijn telefoon door, maar haar stem vervaagt. De buurvrouw klungelt door met de verlichting en het snoer wat steeds weer in de knoop raakt.
Niet alleen dat snoer, maar ook onze zorg zit in de knoop. Heel erg zelfs. Het is één grote bol verstrikte rommel en ik krijg het niet meer uit elkaar.
Nooit had ik gedacht dat ik dit mee zou maken. Want we wonen in een welvarend land waar alles goed geregeld is. Dat mijn vader zonder medische reden vast zit in het ziekenhuis, is voor mijn onacceptabel. O n a c c e p t a b e l.
Hij wacht al twee weken op een tijdelijke plek in een verpleeghuis, want de definitieve heeft een wachtlijst. Misschien ook nog wel een lange ook, maar dat weet ik niet en er is ook niemand die me het kan vertellen.
Die tijdelijke plek is een drama. Mijn vader heeft een duodopapomp voor zijn Parkinson medicatie via een peg sonde in zijn buik. Ik krijg de indruk dat iedereen doodsbang is voor dat ding en iedereen zich erachter verschuilt. ‘Oh, meneer heeft een duodopapomp? Nee sorry, die zorg kunnen wij niet bieden’. And so on, and on, on. Een gebed zonder einde.
Ik voel me vreselijk machteloos en sta met mijn rug tegen de muur. Mijn vader die zo gesteld is op zijn vrijheid (voor zover hij die nog heeft) maar niet zonder begeleiding zijn kamer af mag. Bijna niemand meer heeft omdat Parkinson relaties kapot maakt. Mijn vader die met Kerstmis, Oud en Nieuw en als het zo doorgaat ook met Hemelvaart en Pinksteren, in het ziekenhuis zit waar hij doodongelukkig is.
Even wachten is prima, maar dat ik woensdagmiddag gebeld werd met de mededeling dat hij in het ziekenhuis moet blijven omdat er geen tijdelijke plek voor hem is, kan écht niet.
Ja, ik ben blij dat hij een dak boven zijn hoofd heeft en zijn prak krijgt. Maar ergens zitten waar géén tijd voor hem is, geen dagbesteding is, zijn geliefde computer niet geïnstalleerd kan worden, hij opgesloten zit op 12m2 omdat hij niet alleen zijn kamer af mag en dus eigenlijk nu wegteert, is in mijn optiek te idioot voor woorden. Hij is 74 jaar, heeft al 25 jaar Parkinson en kan niet veel meer verdragen. Niet te vergeten houdt hij een bed bezet voor iemand die misschien wel ernstig ziek is.
Hij verveelt zich stierlijk, kan niet met de computer in het ziekenhuis overweg en heeft inmiddels een sensor bij de deur staan voor wanneer hij besluit 'm te smeren.
Oprecht vraag ik me af waarom ze zo bang zijn voor die pomp. Cassette aansluiten in de ochtend, cassette afsluiten in de avond: ik zou het zelf kunnen doen, maar ik ben geen verpleegkundige.
Verder heeft hij geen andere zorg nodig dan bijvoorbeeld iemand die dementeert.
Wat is het probleem? Welkom in de zorg.
JeaDH schreef:Jemawi schreef:Dankjewel Joke!![]()
Ik zie net online dat ze zorgverzekeraar niet bereikbaar is op zaterdag (althans voor deze vragen).
Dat is wel erg jammer maar begrijpelijk. Ga nu een oproep op sociale media in elkaar draaien...
Doe hier even een linkje, ik zit ook in het noorden en veel vrienden en bekenden in de zorg! kan ik hem delen.