Je schildklier zit onder je strottenhoofd, dus dat kan goed dat je die voelt. Simpel onderzoek kan zo uitwijzen of die vergroot is. Daarnaast kun je ook met bloedonderzoek kijken of er daadwerkelijk wat mis is. Maar over het algemeen is een schildklier probleem geen drama hoor. Er is goede medicatie voor en als je verder nu ook geen klachten hebt behalve een dichtgeknepen keel, dan kan het ook iets tijdelijks zijn. Gewoon even een bezoekje aan de huisarts en dan weet je meer
Albertina71
Geplaatst: 19-12-18 14:14
Eén hobbelig 'blok' dat je tussen duim en wijsvinger een beetje naar links en rechts kunt duwen. En er zit nog een stuk kraakbeen boven. Ik weet niet hoe dat heet, maar dat beweegt ook bij het slikken
Ik had trouwens wel een paar jaar last van een dicktgeknepen keel-gevoel en mijn moeder vroeger zelfs nachtmerries dat ze stikte. Dat kwam bij ons door een trage schildklier en is met schildklierhormonen over gegaan.
Of als je het niet vertrouwd gewoon HA bellen. Het internet kan je ook gek maken.
Anoniem
Geplaatst: 19-12-18 18:47
Ik, schildklierpatient en ex-roker, had een tijdje geleden een heel rare bobbel, beweegbaar en leek wel een soort balletje. Mijn huisarts vond het ook niet helemaal fijn en liet me twee dagen later checken met een echo in het ZKH. Het waren gelukkig slechts lymfeklieren die opgezet waren ivm verkoudheid.
Probleem is gevonden. Ik had een aantal dagen last van me keel en ging dus kijken. Zag een aantal witte stippen zitten bij mijn keelamandelen. blijken amandelstenen te zijn en mijn keelamandelen gaan er eruit gehaald worden. Geen pretje maar komt allemaal goed! Blijkbaar kunnen amandelstenen als ze er te lang zitten er vorige zorgen dat je een brok gevoel in je keel krijgt
Ik moet zeggen dat ik wel erg schrok weer van die witte bultjes maar eind goed al goed