pijn, maar niemand weet raad!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 17:57

Woogy schreef:
Ik heb momenteel syndroom van Tietzen. Een ontsteking van het kraakbeen in de borstribben. Hierdoor doet eigenlijk de linker boven kwart van mijn lichaam pijn, inclusief longen, hart en maag. Hebben ze dat toevallig al onderzocht bij jou??

Dit hebben ze inderdaad onderzocht maar er zijn geen ontstekingswaarden in mijn bloed te vinden. Daarbij komt de pijn echt bij mijn middenrif/ onderkant borstbeen en op dezelfde hoogte op mijn rug vandaan.

Ze denken wel dat het te maken heeft met mijn prikkelbare darm syndroom, maar onderzoeken daar verder niks op. Ik moet over 3 weken voor de uitslag van mijn bloed naar de internist en ik ga daar toch wel op doorzeuren om dat te laten controleren. Want blijkbaar hebben ze daar geen zin in. Maar staat er wel bij de bevindingen van de internist dat zij ook denkt dat het daar vandaan komt, maar wordt geen actie op ondernomen. Mocht ze hier niet op ingaan ga ik om een verwijs naar Gent of Brugge vragen. Woon ik niet ver vandaan en wordt vergoed.

Donderdag avond op de HAP ook: arts zei dat ze weinig kon doen en uiteindelijk toch morfine gekregen omdat dat het enige is wat helpt. Dag erna voel ik me dan ook gewoon weer goed, nog wat opgeblazen gevoel, maar toen ze zei dat ze me gewoon weer naar huis ging sturen brak ik echt. Ben dit zo beu en telkens maar afwachten of je vandaag wel of niet ernstige pijn gaat krijgen is niet te doen.....

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 17:59

Jorex schreef:
Tietze geeft geen ontstekingswaarden in het bloed. Het kan zeer heftig zijn tot aan het gevoel van een hartaanval aan toe. Ik heb het en kan soms echt compleet niks. Mijn ha heeft het gediagnosticeerd door op bepaalde plekken te drukken. Maar zelfs de lichtste aanraking deed zoveel zeer. Het gaat nu beter, maar door stress vorige week, heb ik echt weer veel meer last.

Dat wist ik niet dat dat niet in het bloed gezien werd die ontsteking. Moet ik onthouden!

Maar bij mij komt de pijn maar op 2 bepaalde plekken telkens terug. borstbeen/middenrif en op zelfde hoogte rug. Het voelt inderdaad alsof je geen kant meer op kan en niet meer weet hoe je moet zitten/staan/liggen van de pijn.

Iris82

Re: pijn, maar niemand weet raad!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 18:03

Heb je wel eens naar het slipping ribs symdrome gekeken?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 18:05

Ik moest ook meteen aan Tietze denken. Een vriendin van mij heeft dat en het lijkt erg op wat jij beschrijft.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 18:06

Ik heb je een pn gestuurd... jouw klachten komen sterk overeen met die van mij.. ik heb echt 2 jaar pijn gehad.. alle onderzoeken doorgelopen,, elke maand fysio enz enz.. niks hielp

Ik ben vorige week gewisseld van HA en deze heeft direct ontlasting laten onderzoeken en daar kwam dus uit dat ik het Helicobacter pylori bacterie heb. blijkbaar kan deze bacterie echt heftig klachten geven en nu paar dagen later en ben nog bezig met heftige antibiotica kuur en slik omeprazol gaat het aanzienlijk beter!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 18:08

Alleen de rugpijn en het overgeven rijm niet met Tietze. Maar ik lag bij de eerste aanval in juni ook te janken op de grond en dat doe ik echt niet snel. Bij mij werd het rond september-oktober chronische pijn en toen ben ik naar de ha geweest.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 25-02-19 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 18:09

Jorex schreef:
Alleen de rugpijn en het overgeven rijmt er niet mee. Maar ik lag bij de eerste aanval in juni ook te janken op de grond en dat doe ik echt niet snel. Bij mij werd het rond september-oktober chronische pijn en toen ben ik naar de ha geweest.

doel je op mijn post?

want dit had ik ook degelijk! ik was/ben echt beroerd van. nu (afkloppen) gaat het stuk beter.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 18:10

Nee met de Tietze bedoel ik. Zal het aanpassen.

Mooi dat het met jou een heel stuk beter gaat.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:41

Hebben ze onderzoek gedaan bloed of ontlasting voor een helicobacter pylori?

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 20:09

Charaz schreef:

Het is via verschillende manieren te achterhalen maar in het ontlasting is het beste. Ik had het er echt niet achter gezocht dat dit het zo kunnen zijn.

mijn klachten waren zodanig dat ik o.a.

Hartecho
longfunctie test
MRI buik
CT buik
bloed afname.
en omdat ik zo last had van mijn schouders (of beter gezegd tussen mijn schouderbladen) ging ik ook elke maand naar de fysio en ook dry needling deed wat overigens wel verlichting gaf.

echt 2 jaar zitten tobbe en de aanvallen zijn tijdje minder geweest maar kwamen vorig week in alle hevigheid terug dus vandaar andere arts andere ogen zeg maar. en die kwam met deze test.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-19 15:41

mvermeulen1 schreef:
Ik heb je een pn gestuurd... jouw klachten komen sterk overeen met die van mij.. ik heb echt 2 jaar pijn gehad.. alle onderzoeken doorgelopen,, elke maand fysio enz enz.. niks hielp

Ik ben vorige week gewisseld van HA en deze heeft direct ontlasting laten onderzoeken en daar kwam dus uit dat ik het Helicobacter pylori bacterie heb. blijkbaar kan deze bacterie echt heftig klachten geven en nu paar dagen later en ben nog bezig met heftige antibiotica kuur en slik omeprazol gaat het aanzienlijk beter!

Ik heb je berichtje gekregen, maar zonder inhoud omdat het verwijderd was. Mocht je nog willen pb'en mag dat altijd.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-19 15:42

Jorex schreef:
Alleen de rugpijn en het overgeven rijm niet met Tietze. Maar ik lag bij de eerste aanval in juni ook te janken op de grond en dat doe ik echt niet snel. Bij mij werd het rond september-oktober chronische pijn en toen ben ik naar de ha geweest.

Nou inderdaad, en voor de rest heb ik geen pijn aan andere delen van mijn bovenbuik. Dus dat is wel de vraag of het dat echt is.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-19 15:43

Charaz schreef:

Dat weet ik niet. Ze hebben alleen 6 of 7x bloed geprikt. Ontlasting is nooit nagekeken maar ik ga het zeker eens navragen straks bij e internist. Want dat ze telkens niks meer kunnen doen dan dit lijkt me onlogisch en de internist zegt te denken dat het eventueel van mijn prikkelbare darm kan komen maar neemt er geen actie op.... -O-

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 15:47

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-19 15:48

Hannanas schreef:
Als de helicobacter nog niet is getest zou ik dat inderdaad als ik jou was nog graag willen doen!
Het kan ook via een ademtest, welke sensitiever is weet ik niet.
https://www.umcg.nl/IDocuments/Helicoba ... emtest.pdf

Dank voor je link! ik ga het meenemen in het gesprek.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 15:57

Witchcraft schreef:
Jorex schreef:
Tietze geeft geen ontstekingswaarden in het bloed. Het kan zeer heftig zijn tot aan het gevoel van een hartaanval aan toe. Ik heb het en kan soms echt compleet niks. Mijn ha heeft het gediagnosticeerd door op bepaalde plekken te drukken. Maar zelfs de lichtste aanraking deed zoveel zeer. Het gaat nu beter, maar door stress vorige week, heb ik echt weer veel meer last.

Dat wist ik niet dat dat niet in het bloed gezien werd die ontsteking. Moet ik onthouden!

Maar bij mij komt de pijn maar op 2 bepaalde plekken telkens terug. borstbeen/middenrif en op zelfde hoogte rug. Het voelt inderdaad alsof je geen kant meer op kan en niet meer weet hoe je moet zitten/staan/liggen van de pijn.

Een ontsteking kun je detecteren door een verhoogd aantal witte bloedcellen.
Eigenlijk, als je een ontsteking hebt, of een wond, wordt daar een legertje witte bloedcellen heengestuurd, die dan "vecht" met de bacterie. En ook al kunnen we soms de bacterie niet zien, we weten dat hij er is, omdat we meer witte bloedcellen zien dan normaal is. Daarom is pus ook altijd wit, dat is eigenlijk een hele lading witte bloedcellen die afgebroken is. In feite is je immuunsysteem dan al hard bezig om de viezigheid te bestrijden.

Witchcraft schreef:
Charaz schreef:

Dat weet ik niet. Ze hebben alleen 6 of 7x bloed geprikt. Ontlasting is nooit nagekeken maar ik ga het zeker eens navragen straks bij e internist. Want dat ze telkens niks meer kunnen doen dan dit lijkt me onlogisch en de internist zegt te denken dat het eventueel van mijn prikkelbare darm kan komen maar neemt er geen actie op.... -O-

Prikkelbare darm is ook wel lastig hoor, meestal geef je daar medicatie voor, om die darm wat minder gevoelig te maken.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 16:09

Witchcraft schreef:
mvermeulen1 schreef:

Ik heb je berichtje gekregen, maar zonder inhoud omdat het verwijderd was. Mocht je nog willen pb'en mag dat altijd.

ja dat klopt haha ik dacht beetje overdreven om 2 keer zelfde verhaal neer te zetten.. :+

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-19 18:12

mvermeulen1: ooh haha vandaar ;)

Avalanche81: ik heb in ieder geval maagzuur remmers elke dag en moet me aan het FoDmap dieet houden. Anders gaat het mis. maar verder heb ik er geen medicatie voor.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 18:14

Ja, dat zijn dingen die over het algemeen wel goed werken idd :j Geen Duspatal gehad verder?

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-19 14:34

Nee dat heb ik niet gehad :)

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 14:35

Serendipity1 schreef:
Is er gedacht aan hartfalen of is dat uitgesloten? Ik weet er niet zoveel van dus misschien zeg ik wel iets doms of maak ik je onnodig bang, maar ik heb vaak gelezen dat dat zich bij vrouwen anders uit dan bij mannen en vaak gepaard gaat met vage klachten. Ook wordt het vaak om die reden niet (op tijd) herkend als een infarct

Alsjeblieft zeg. Wat een diagnoses hier weer in dit topic. Het kan echt vanalles zijn TO en je loopt al bij professionals. Hou het daarbij voor nu.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-19 14:41

Nabster, dat is het nu juist, die professionals kunnen het niet vinden en willen niet verder zoeken. Ik vind het nog wel meevallen hoor met wat iedereen denkt ;)

Serendipity1: er is inderdaad ook onderzoek gedaan naar het hart en bloedvaten.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 17:13

Nabster schreef:
Serendipity1 schreef:
Is er gedacht aan hartfalen of is dat uitgesloten? Ik weet er niet zoveel van dus misschien zeg ik wel iets doms of maak ik je onnodig bang, maar ik heb vaak gelezen dat dat zich bij vrouwen anders uit dan bij mannen en vaak gepaard gaat met vage klachten. Ook wordt het vaak om die reden niet (op tijd) herkend als een infarct

Alsjeblieft zeg. Wat een diagnoses hier weer in dit topic. Het kan echt vanalles zijn TO en je loopt al bij professionals. Hou het daarbij voor nu.

zo raar is het niet wat ze zegt.. dit was namelijk ook wat ze bij mij dachten, en ik woon in DL en daar zijn ze niet zo moeilijk met MRI, CT enz..

Maar is het idd ook wel zo dat er dus tal van andere dingen deze klachten kunnen geven maar uitsluiten van het aller ergste is niet zo gek.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 20:06

Ja, maar dan is het wel handig als je iig dingen noemt die kloppen met dezelfde symptomen.
Overigens kun je alleen dingen uitsluiten door diagnostisch onderzoek, en daar worden bloedtesten, metingen en scans voor gebruikt. Dus ik ben het volkomen met Nabster eens. Dat wil niet zeggen dat TS niet even flink mag mopperen natuurlijk, want ik begrijp heel goed dat dit frustrerend is.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-19 23:35

frustrerend is het inderdaad. Zeker als je weer voor de zoveelste keer richting hap moet en je je zo hulpeloos voelt door de pijn. En ze vervolgens zeggen niks voor je te kunnen doen behalve dan besluiten toch morfine te geven.

Ik verwacht hier ook niet DE oplossing, maar verhalen van mensen die soortgelijk meemaken is altijd leerzaam om te lezen. Mijn internist zal heus wel veel onderzoeken gedaan hebben in het bloed etc. maar mijn huisarts heeft tot 3x toe moeten bellen om een CT scan te laten maken terwijl de internist zei dat dat toch weinig zin had. maargoed, we gaan het weer zien :)