elizabeth85 schreef:Magrathea schreef:Ik kan me ook indenken dat het moeilijk is voor vrouwen die seksueel geweld hebben meegemaakt. Dan is de drempel hoger denk ik.
Daar willen ze nu ook meer op inzetten bij het uitstrijkje, een zelftest die je thuis kan doen zodat het makkelijker wordt. Maarja, zo'n pletter is niet iets wat je even bij de Kruidvat haalt
Oei ..ik was er vanuit gegaan dat er alleen vrouwen werkten... voor mij helaas dan een hele grote drempel, het duurt nog even ben pas 33... maar weet nu al wel dat ik zal gaan maar mm man dan meeneem. Heb zelf een verleden en vind het heel lastig mannen dichtbij te laten komen in een kwetsbare situatie. Maar ik ga wel. Al veel borstkanker in mijn omgeving gezien en vindt het heel belangrijk...
Ik zou even bellen van tevoren. Ze begrijpen het vast wel. Ik heb wel eens een mannelijke co-assistent gehad bij de gynaecoloog, daarbij vroegen ze netjes of het OK was als hij erbij was, en daarna of hij misschien de controle mocht uitvoeren. Maw, er zijn vaak mogelijkheden, kan me bijv voorstellen dat je problemen hebt met een man die je aanraakt maar niet als ie er alleen bij staat, dat daar dan een assistent voor komt helpen oid.
En in het allerergste geval kun je je altijd nog omdraaien en weglopen.