Keelontsteking zonder amandelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-18 12:37

Ik denk dat ik mij door het slechte herstel en de allergie aan Narcose niet meer zo snel zou laten opereren. We zien wel zeker...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 12:38

Ben je allergisch voor soya toevallig? Dt zit in de meeste narcose middelen -O- Ben daar uiteindelijk dankzij een allerte narcotiseur achter gekomen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-18 12:49

karuna schreef:
Ben je allergisch voor soya toevallig? Dt zit in de meeste narcose middelen -O- Ben daar uiteindelijk dankzij een allerte narcotiseur achter gekomen.

Nee, ben niet allergisch aan Soya. Komt blijkbaar wel vaak voor dat mensen na de 2de keer narcose allergisch kunnen reageren. Eerste keer in 2014 heb ik daar helemaal geen last van gehad, terwijl ik nu 3-4 dagen mijn ogen niet kon open houden en erg moest overgeven. Ben de eerste dag ook in shock geraakt door Tradonal (morfine-achtige pijnstiller)
Laatst bijgewerkt door CalipsoLover op 20-11-18 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 12:50

CalipsoLover schreef:
Ik denk dat ik mij door het slechte herstel en de allergie aan Narcose niet meer zo snel zou laten opereren. We zien wel zeker...

Tsjah... je wilt er vanaf of niet.

Ik heb twee weken gebaald omdat het herstel tegenviel (ik kan niet goed rustig aan doen), maar ik ben er nog elke dag blij mee. Gaat geen dag voorbij dat ik er niet aan denk. Nooit meer ziek worden zonder te weten waarom of waardoor. Nooit meer dat hopeloze gevoel. Niet meer zwak voelen tegenover anderen die nooit ziek zijn.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 12:54

Janneke2 schreef:
:(:) rot dat je je zo rot voelt.

Mijn amandelen zijn er uitgesloopt voor ik de jaren des onderscheids bereikte en ten principale: delen immuunsysteem slopen tegen een ontsteking is niet slim.

Maar ter zake: wat mij hielp.
Ten eerste de glutamine kuur. Koop één grote pot poeder L-Glutamine, drie maal daags op een lege maag plm. 7 gram poeder oplossen in water of vruchtensap.
Dit restaureert je slijmvlies - de 'gaatjes' in het slijmvlies zijn je vijanden.

2e wat zoden aan de dijk zette was een degelijke duitse arts voor naturheilkraft die met de darmflora werkt.
De simpele 'do it yourself' variant is de symbioflor serie, in acute gevallen starte men met de flesjes 'groen en blauw'.

En ik zit momenteel weer efkes aan de thee van mijn oma die ook goed werkt: zoethout, verse gemberwortel en schijfjes citroen zonder schil.

Sterkte en beterschap!

Edit: waar ik dus enorm van opkalefaterde was een betere darmflora. De sIgA (met de I van immuniteit) helpt gigantisch om je slijmvlies intact te houden en de indringers subiet de nek om te draaien.
Ga dus svp niet "personaliseren": de aan- of afwezigheid van correcte darmflora zegt weinig over jou als mens.

(En stop niet meer tijd in huisartsen, doorverwijzingen en ziekenhuizen dan strikt noodzakelijk. In de gebruikelijke geneeskunde, vaak maar ten onrechte aangeduid als regulier, is een keelontsteking iets onschuldigs dat met AB wordt bestreden, punt. Binnen bepaalde grenzen klopt dit.
Maar bij telkens terugkerende keelontsteking kunnen ze weinig, en kan de reguliere natuurgeneeskunde het probleem effectief en efficiënt oplossen.)

Ben het met bovenstaande eens. Al had ik niet stilgestaan bij t slijmvlies wat beschadigd is , klinkt t heel plausibel ,je hebt t niet voor niets en t is dan denk ik ook makkelijker voor bacteriën/virus/etc. Om binnen te dringen.
Zeker als je anti biotica gehad hebt is het in mijn ogen noodzaak je darmflora weer op orde te brengen. Hier hebben we ook een huisarts die daar geen rekening mee houd maar heb gelukkig ook een andere arts die daar juist weer heel erg bovenop zit. Mijn weerstand gaat ook met grote passen achteruit na een anti biotica kuur. Alle reden voort mij om t zo veel mogelijk te vermijden. En als t niet anders kan dan pre en probiotica ernaast om de schade in de darmen zoveel mogelijk te beperken.
Ik hoop dat je een goede arts vind die naar t totaal plaatje kijkt en niet alleen de symptomen aanpakt .

superpony

Re: Keelontsteking zonder amandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 13:04

Heel herkenbaar. Ik had altijd keelontstekingen en verwijderen van amandelen stond wel in de planning.

Maar ik kreeg een auto immuun ziekte en slikte veel medicatie daarvoor en ook vaak prednison ( helaas ) In die jaren ook weinig last gehad.
Toen ik geopereerd werd 2x en stopte met de meeste medicatie kwam na een half jaar de keel weer. Kreeg toen wel ab en die hielp niks. Moest blijven doorslikken, maar het hielp echt niet.
Naar KNO arts, die keek en schrok, dus ze moesten eruit.

Operatie was zo gepiept, maar het herstel vond ik erger dan van mn veel grotere operaties.

Daarna bleef ik keelontstekingen houden. Ik heb heel vaak geroepen; waarom heb ik die dingen dan laten verwijderen??

Ik mag geen inbuprofen en dergelijke slikken en ze zijn uiterst voorzichtig met medicatie. Ook omdat ik weer last kreeg van een auto immuun ziekte en daarvoor mezelf spuit met een biological.

Sommige mensen krijgen juist minder weerstand en vaker klachten, maar de keel klachten blijven nu al een tijdje weg. Mag ook niet te heftig ziek worden, daarom slik ik bij eerste gevoel van verkoudheid wel paracetamol en extra vitamines.
Op papier zou mijn weerstand waardeloos moeten zijn, maar die blijft gelukkig redelijk goed.

Op het moment wel al weken een ontstoken neus, maar verder niet ziek, ook al vinden mensen me een beetje zo klinken :)
Ik denk dat bij mij de comibantie van veel buiten en gezond eten toch wel goed werkt. Beter zou ik ook nog minder suikers moeten nemen, maar ja....

Ik denk ook dat je het nog wat tijd moet geven. Bij mij was het in het begin ook continu raak.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-18 17:20

Ik heb gelukkig wel echt een heel goede HA die niet zomaar medicatie voorschrijft! Is ook heel anti-antibiotica maar is wel eerlijk als het 'niet anders kan'. Hij was ook tegen het verwijderen van mijn amandelen; tot hij zelf zag hoe ik elke keer met hoge koorts zat en gaten in mijn gehemelte.

superpony: Wow dat is echt vervelend. Gelukkig hielp de antibiotica bij mij op één keer na wel onmiddellijk. Welke auto-immuunziekte heb je juist? Mag best ook via pb als je dat wil. Helaas lijkt gezond eten en veel buiten komen bij mij niet echt een effect te hebben... :(

Voel me sinds vandaag eindelijk een beetje beter :) Heb verder niets meer genomen van pijnstillers. Tot dinsdagmiddag wel nog koorts gehad.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 17:35

Fijn dat je je iets beter voelt ook nu

Ik zit inmiddels al voor derde dag aan de ab. Huisarts dinsdag was er duidelijk in, boel teveel ontstoken en ook longen en bijholtes begonnen strijd te verliezen. Hoeste alle kleuren opzo ongeveer. -O- Altijd zelfde liedje. Voel me nu ietsje beter gelukkig. Pijnstillers hard nodig anders lukt eten niet eens, en loopt temp teveel op.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-18 17:41

karuna schreef:
Fijn dat je je iets beter voelt ook nu

Ik zit inmiddels al voor derde dag aan de ab. Huisarts dinsdag was er duidelijk in, boel teveel ontstoken en ook longen en bijholtes begonnen strijd te verliezen. Hoeste alle kleuren opzo ongeveer. -O- Altijd zelfde liedje. Voel me nu ietsje beter gelukkig. Pijnstillers hard nodig anders lukt eten niet eens, en loopt temp teveel op.

Wat ontzettend vervelend -O- veel beterschap! Hopelijk is het bij jou ook snel beter. Ik haalde enorm veel baat uit op ijsblokjes zuigen en koude dranken drinken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 17:43

Heb vandaag voor eerst sinds maandag koffie op, hele tijd water ranja of sinaasappelsap