Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Boras schreef:Duplo schreef:Ik zoek een verzekering met goede vergoeding voor chiropractie, even afwachten wie daar in mee gaan
Zie dat bij DSW dit 'maar' 25,- per behandeling is.
Krijg nu bij Ohra 45,-, ben benieuwd of die ook omlaag gaan komend jaar met de vergoeding
DSW is niet voor iedereen goed. En ik zit er principieel juist niet bij omdat ik hun tandverzekering heel beperkend en listig vind. Is hun goed recht hoor, maar mij hoor je hen niet ophemelen om hun principes.
Bij een ander kun je veel beter af zijn.
karuna schreef:Ik moet weer blijven zitten, geen verzekering die me wil hebben. Ben te duur. Betaal imiddels 144 per maand en daar zit geen tandarts bij zelfs. Zal wel moeten want minder betalen kost me uiteindelijk meer ivm medicatie en de zorg die ik afneem. Geen zorgtoeslag helaas en via de gemeente als chronisch zieke zou ik nog meer kwijt zijn
benangelique schreef:Naar aanleiding van het topic van vorig jaar overgestapt naar Stad Holland. Duur, maar uitgebreid en heeft geen contracten afgesloten waardoor ik overal terecht kan. Voor mij is dat laatste heel belangrijk, evenals vergoeding fysiotherapie.
Ik ga 157 euro per maand betalen, tientje meer per maand. Ook vind t schrikbarend en ga dus toch opnieuw rondkijken
xNK schreef:Lalidan schreef:
Ja, dat klopt. En best ruime vergoedingen ook, vergeleken met andere zorgverzekeraars. Ik wil niet weten wat ze dit jaar voor mij aan de tandarts betaald hebben. En wat betreft fysio, had ik keuze tussen DSW en de Friesland, de rest vergoed veel te weinig voor mij om nut te hebben.
Om deze reden zit ik ook bij DSW. Ik heb het meest uitgebreide pakket (AV-top) en kan daarmee elke twee weken naar de fysio.
Ik wilde er ook graag een tandartsvergoeding bij. Dan kwam DSW echt als goedkoopste eruit bij mij. Bij andere verzekeringen is een pakket met zoveel fysio of niet mogelijk, of (bijna) net zo duur als het uitgebreide pakket van DSW, maar dan zou ik echt alleen basis + fysio hebben.
vec schreef:Betaal je bij DWS de rekening eerst zelf en krijg je het daarna terugbetaald of schieten zij voor en krijg je een restant rekening?
Shadow0 schreef:vec schreef:Betaal je bij DWS de rekening eerst zelf en krijg je het daarna terugbetaald of schieten zij voor en krijg je een restant rekening?
Meestal het tweede.
Lalidan schreef:vec schreef:Betaal je bij DWS de rekening eerst zelf en krijg je het daarna terugbetaald of schieten zij voor en krijg je een restant rekening?
In wezen is de constructie dat je zelf voorschiet en DSW het je terug betaald. In de praktijk is DSW altijd supersnel (lees, binnen 1 dag, maximaal 2) met afhandelen en betalen. Ik krijg dus de rekening, dien hem in bij DSW, wacht tot ik het geld van hun binnen heb en betaal dan de nota in 1 keer aan FaMed.
karuna schreef:Ik moet weer blijven zitten, geen verzekering die me wil hebben. Ben te duur. Betaal imiddels 144 per maand en daar zit geen tandarts bij zelfs. Zal wel moeten want minder betalen kost me uiteindelijk meer ivm medicatie en de zorg die ik afneem. Geen zorgtoeslag helaas en via de gemeente als chronisch zieke zou ik nog meer kwijt zijn
moyra schreef:Ik ben zeer benieuwd naar ditzo en menzis dit jaar.
Tand heb ik ixorg voor, geld wat niet gebruikt word blijft dus mooi van mij