Welke zorgverzekering past mij ?(2019)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 10:52

De tandverzekering is niet duidelijk en inderdaad er blijkt minder vergoed te worden dan ik in eerste instantie dacht. Ik ga denk ik terug naar Anderzorg volgend jaar.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 10:52

Boras schreef:
Duplo schreef:
Ik zoek een verzekering met goede vergoeding voor chiropractie, even afwachten wie daar in mee gaan
Zie dat bij DSW dit 'maar' 25,- per behandeling is.
Krijg nu bij Ohra 45,-, ben benieuwd of die ook omlaag gaan komend jaar met de vergoeding

DSW is niet voor iedereen goed. En ik zit er principieel juist niet bij omdat ik hun tandverzekering heel beperkend en listig vind. Is hun goed recht hoor, maar mij hoor je hen niet ophemelen om hun principes.
Bij een ander kun je veel beter af zijn.

Wat vind jij precies beperkend en listig aan hun tandverzekering? Ik vind hem juist heel overzichtelijk, kon van alle rekeningen precies zelf uitrekenen wat ik wel en niet vergoed kreeg. En ik kreeg veel meer vergoed dan bij welke andere verzekering ik ook tegen kom.

Anoniem

Re: Welke zorgverzekering past mij ?(2019)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 10:59

Ik had mijn eigen risico al een aantal jaren op maximaal staan, maar dit jaar is ie volledig opgegaan :+ Volgend jaar gaat ie dus omlaag, aangezien ik het dan ook wel ga opmaken waarschijnlijk. Fysio moet ik nog ff naar kijken, verder ff kijken ivm bril en steunzolen, die zijn ook volgend jaar wel weer aan de beurt.

Zo irritant dat je voor een heel jaar moet beslissen :n

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:09

Ik zit al jaren bij Zilverenkruis en blijf daar ook, mede doordat ik zelf nogal wat zorg behoef ivm medische geschiedenis.

Ik ben aanvullend met 3 sterren verzekerd,aanvullend wegens de orthodontist waar mijn oudste zoon gebruik van maakt (bij de zilverenkruis valt orthodontie namelijk niet onder een tandarts pakket).

Ik betaal momenteel 140 euro met een korting van een collectieve aanbieder. Zonder de collectiviteit had het mij 160 per maand gekost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:14

karuna schreef:
Ik moet weer blijven zitten, geen verzekering die me wil hebben. Ben te duur. Betaal imiddels 144 per maand en daar zit geen tandarts bij zelfs. Zal wel moeten want minder betalen kost me uiteindelijk meer ivm medicatie en de zorg die ik afneem. Geen zorgtoeslag helaas en via de gemeente als chronisch zieke zou ik nog meer kwijt zijn -O-

Vraag dit heel goed na, vanuit de wetgeving moeten ze maatwerk leveren dwz "de omgekeerde toets".

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:16

De basis gaat nog wel lukken aanvullend gewoon niet. Wel geprobeert maar dan waa de basis opeens duurder omdat er geen aanvullend was of wilden beide verzekeraars niet lekker met elkaar samenwerken en discussies over wie wat betaald enz

Via de gemeente zou ik 155 kwijt zijn voor een slechtere aanvullende verzekering ook nog, :')

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:31

Heb je al een gekeken naar DSW? Goede aanvullende verzekering en volgens mij accepteren ze iedereen, net als bijv. Ditzo.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:36

Ben ik veel duurder uit, zij vergoeden deel van mijn medicatie niet, medische noodzaak spullen waarvan zij vinden je doet maar met alternatief. Laat ik daar nu net allergisch voor zijn ivm hulpstoffen. -O- en de regio hier hebben ze best veel hulpverleners waar ze geen contract mee hebben. En zou ik een heel eind verderop hulp moeten gaan halen. Kortom geen voordelen dus.

De verzekeraar die ik nu heb vergoed vrij gemakkelijk, geen gezeur met medische noodzaak, entingen enz hebben veel contracten maar zijn wel erg duur -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:46

benangelique schreef:
Naar aanleiding van het topic van vorig jaar overgestapt naar Stad Holland. Duur, maar uitgebreid en heeft geen contracten afgesloten waardoor ik overal terecht kan. Voor mij is dat laatste heel belangrijk, evenals vergoeding fysiotherapie.
Ik ga 157 euro per maand betalen, tientje meer per maand. Ook vind t schrikbarend en ga dus toch opnieuw rondkijken

Ik heb ook gekeken naar Stad Holland maar vind het moeilijk hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:51

xNK schreef:
Lalidan schreef:

Ja, dat klopt. En best ruime vergoedingen ook, vergeleken met andere zorgverzekeraars. Ik wil niet weten wat ze dit jaar voor mij aan de tandarts betaald hebben. En wat betreft fysio, had ik keuze tussen DSW en de Friesland, de rest vergoed veel te weinig voor mij om nut te hebben.

Om deze reden zit ik ook bij DSW. Ik heb het meest uitgebreide pakket (AV-top) en kan daarmee elke twee weken naar de fysio. :j
Ik wilde er ook graag een tandartsvergoeding bij. Dan kwam DSW echt als goedkoopste eruit bij mij. Bij andere verzekeringen is een pakket met zoveel fysio of niet mogelijk, of (bijna) net zo duur als het uitgebreide pakket van DSW, maar dan zou ik echt alleen basis + fysio hebben.

Betaal je bij DWS de rekening eerst zelf en krijg je het daarna terugbetaald of schieten zij voor en krijg je een restant rekening?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:52

Ik ben eigenlijk alleen opzoek naar een tandenpolis erbij. Vind dat er steeds minder word

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:54

vec schreef:
Betaal je bij DWS de rekening eerst zelf en krijg je het daarna terugbetaald of schieten zij voor en krijg je een restant rekening?

In wezen is de constructie dat je zelf voorschiet en DSW het je terug betaald. In de praktijk is DSW altijd supersnel (lees, binnen 1 dag, maximaal 2) met afhandelen en betalen. Ik krijg dus de rekening, dien hem in bij DSW, wacht tot ik het geld van hun binnen heb en betaal dan de nota in 1 keer aan FaMed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:57

Dat klinkt goed! Ik ga me eens goed verdiepen in hun verzekering. Ze klinken voor mij als heel positief.

Ik moet veel fysio en wil graag tand erbij ivm kinderen. Ook geen zorgtoeslag dus dat wordt me een maandbedrag...

Heb ook naar verzekeringen gekeken met onbeperkt fysio, dat is wel erg duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:58

Ik zit bij Menzis, simpel basispakket aangezien ik nooit wat heb en ik betaal 103,- per maand.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:58

Ik zit zelf bij Ohra, weet nog niet of ik ga overstappen. Heb een kleine aanvullende verzekering, maar misschien dat ik daar mee stop. De belangrijkste eisen zijn voor mij vrije zorgkeuze en eenvoudige afhandeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 12:09

Gebruiken jullie Independer als vergelijkingssite?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 12:10

Nee, Independer is niet bepaald independent :=

Gewoon zelf vergelijken werkt beter

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 12:55

vec schreef:

Meestal het tweede.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:58

Shadow0 schreef:
vec schreef:

Meestal het tweede.

Oh, wacht, ik ging bij het beantwoorden van dezelfde vraag enkel van tandarts uit.... Bij de meeste zorgverleners gaat de rekening bij DSW inderdaad rechtstreeks naar DSW. Bij mij alleen bij de tandarts dus niet.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:06

Bij mij de tandarts ook

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:31

Lalidan schreef:
vec schreef:

In wezen is de constructie dat je zelf voorschiet en DSW het je terug betaald. In de praktijk is DSW altijd supersnel (lees, binnen 1 dag, maximaal 2) met afhandelen en betalen. Ik krijg dus de rekening, dien hem in bij DSW, wacht tot ik het geld van hun binnen heb en betaal dan de nota in 1 keer aan FaMed.

Echt? Toen ik twee jaar terug? Naar de fysio ging heb ik geen rekening gezien. Werd gewoon rechtstreeks vergoed.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:42

Ik ga nog steeds naar de fysio maar nog nooit een rekening gezien hoor! Alleen voor mijn gebit, was een kleine eigen bijdrage, de rest werd allemaal netjes betaald.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 14:45

Ik ben zeer benieuwd naar ditzo en menzis dit jaar.
Tand heb ik ixorg voor, geld wat niet gebruikt word blijft dus mooi van mij :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:47

karuna schreef:
Ik moet weer blijven zitten, geen verzekering die me wil hebben. Ben te duur. Betaal imiddels 144 per maand en daar zit geen tandarts bij zelfs. Zal wel moeten want minder betalen kost me uiteindelijk meer ivm medicatie en de zorg die ik afneem. Geen zorgtoeslag helaas en via de gemeente als chronisch zieke zou ik nog meer kwijt zijn -O-

Voor de BV heeft een verzekering acceptatie plicht (!!), voor de AV mogen ze voorwaarden zetten, maar veel doen dat niet. Voor de TV zijn er wel een aantal die voorwaarden stellen.

(BV = basis verzekering
AV = Aanvullende verzekering
TV = Tand verzekering
ER = eigen risico
EB = eigen bijdrage

Ik heb jaren bij een zorgverzekering gewerkt (menzis en vgz) en val makkelijk terug op deze afkortingen, dus bij deze de ondertiteling ;) )

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 15:05

moyra schreef:
Ik ben zeer benieuwd naar ditzo en menzis dit jaar.
Tand heb ik ixorg voor, geld wat niet gebruikt word blijft dus mooi van mij :D

Ik heb net bij Ixorg gekeken en ik denk dat ik voor tandverzekering ga overstappen.
Ik ben 26 jaar en geen gaatje gehad in mijn leven. Dus dit is een stuk voordeliger voor mij :)