Iedere nacht van 01.00 tot 05.00 uur wakker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 23:14

Heel herkenbaar probleem, ik heb me er inmiddels bij neergelegd maar lees graag even mee voor tips.
Ik eet ook een uurtje voor het slapen gaan nog iets, anders word ik wakker van de trek(ook een extreem snel zakkende suikerspiel).

Heb je wel eens gekeken hoe de chinese geneeskunde tegen wakker liggen tussen bepaalde tijdstippen kijkt? Erg interessant en ik kan het bij mezelf goed weerleggen.

Helaas is het slecht slapen bij mij ook een familietrekje, dus ik zal er wel nooit helemaal vanaf komen...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 08:58

Vwb de vitamine D: bedenk dat het een vetoplosbare vitamine idee.
Op recept is een pil verkrijgbaar die goed werkt, ;koop je bij de drogist spul, blijf dan weg van de tabletten.
Kies dan voor D3 als drinkolie of in capsulevorm.

En ik zou denken dat havermout plus melk je bloedsuikerspiegel langer hoog houdt dan een boterham (= moderne tarwe geeft een suikerpiek en is weg). Je zou eventueel alleen een beetje kaas kunnen eten....

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-18 17:04

Weer bedankt voor alle reacties. Ik neem nu standaard voor ik naar bed een kopjemelk met havermout en ik moet zeggen dat ik beter slaap. Nog wel even wakker maar geen uren. Ik voel me direct fitter.

Vitamine D3 neem ik als tablet en magnesium citraat pillen.

Alwiene

Re: Iedere nacht van 01.00 tot 05.00 uur wakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 00:04

Magnesium citraat is een prima vorm, goed opneembaar! Wat fijn dat het eten voor het slapen gaan aanslaat en dat je je al fitter voelt, super om te horen *\o/*

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 23:05

Dinsdagavond is de 3delige serie " alles over slapen" weer op RTLZ.
Echt interessant om te kijken!

Iriscope

Re: Iedere nacht van 01.00 tot 05.00 uur wakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 23:10

Voor mij werkt het heel erg goed om heeeel hard te proberen om wakker te blijven. Heb alles verder geprobeerd, ASMR, slaappilletjes op verschillende basis, kopje warme melk, lezen, eruit gaan en half uurtje later terug, ontspannings en ademhalingsoefeningen.

Enige wat werkt is wanhopig proberen wakker te blijven en dan ineens val ik in slaap.