taxie schreef:*knip*
Tijdens de ingreep zie je zelf niks, geen bloed, geen boortje etc. Er lag bij mij een afdekdoek over mijn gezicht met een gat bij je mond. Dit vond ik persoonlijk heel fijn, en dit heeft mij echt rustig gehouden.
Bij mij moesten 2 kiezen geboord worden (lagen horizontaal), en 2 getrokken. Het geluid van het boren is niet hard, en vond ik ook echt niet vervelend. Vooraf dacht ik juist dat echt een hard geluid zou zijn waar je een beetje van kan schrikken. Was in mijn geval dus totaal niet zo! Boren vond ik zelfs fijner dan het trekken, omdat het (naar mijn mening) rustig is.
Tip: ik zou vragen om een rustige kaakchirurg als je je afspraak gaat maken. Hij vertelde bij mij steeds wat hij ging doen, en ook al voelde ik totaal niet wat hij aan het doen was, ik vond het wel fijn om te horen hoe ver we waren. Ook hebben we van te voren samen de foto's bekeken en besproken wat er zou gebeuren en hoe.
*knip*
Bedankt voor deze heldere post! Ik heb ook net mijn afspraak gemaakt en mag 3 december voor mijn 2 onderste verstandskiezen. Geen idee eigenlijk of ik boven ook heb of niet meer of nooit gehad..

Nu gelukkig de kaakchirurg, heb mij idd laten vertellen dat dit veel chiller is. Ik vind het persoonlijk altijd erg fijn om van tevoren precies te weten wat er gaat gebeuren. Dus iemand die tegen mij praat van: "ik pak nu een naald, ik breng het nu in, we wachten nu even 3 minuten etc" wil ik heel graag, maar dit verhaal helpt mij ook bij het visualiseren van de handeling (ik ben beelddenker).
Ik krijg ook plaatselijke verdoving, moet de dag daarna ook gewoon werken. Narcose voor zoiets lijkt mij echt helemaal niks. Ik ben daar ook heel naar van geworden.