Oververmoeid / overprikkeld = boosheid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Re: Oververmoeid / overprikkeld = boosheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-18 12:30

Ik heb even zitten denken wat ik eventueel kan afdragen aan en ander en ga van de week even overleggen om 1 functionaliteit over te dragen. De rest betreft vertrouwelijke en persoonlijke informatie bestemd voor mij als begeleider dus daar kom ik niet zomaar vanaf. Ik wil ook niet dat mijn team al weet van mijn plannen over te stappen gezien dat voor onnodige onrust gaat zorgen.

Bedankt allen. Het is goed om even kritisch na te denken hierover allemaal :)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:36

Dat klinkt goed :)

Belangrijkste is dat je er over nadenkt en niet als een kip zonder kop door blijft gaan.

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 14:56

Goed plan! Inderdaad wat Priary zegt, bedenk goed wat je doet en waarom je het doet (en waarom jij het moet doen!). Misschien lukt dit ook nog op andere vlakken naast het werk die je (onbewust) stress geven? Bij mij waren dit destijds meer zaken dan ik zelf doorhad.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-18 22:31

Even een update. Ik ben afgelopen weekend een weekendje weg geweest en toen ik terug kwam werd ik direct doodziek. Voel me ontzettend schuldig richting mijn collega's, maar jeetje wat had ik dat nodig! Ik heb dus afgelopen week helemaal niet gewerkt. Heb mijn (werk)laptop wel thuis staan, maar heel bewust vermeden want immers is ziek - ziek. Ik was van de week bij de arts en die vroeg wat mijn symptomen waren waarna spontaan tranen vloeiden... Daarna kreeg ik ook direct de vraag of ik wellicht een stressvolle baan heb.. Nou.. Ja.. -O-

Ik ben dit weekend ook thuis gebleven, want ik vind ziek dat ziek zijn ziek is, en niet "ziek", maar op stap en leuke dingen doen.

Aankomende twee weken gaan wel even flink hard werken worden om alles bij te werken en voor te werken, maar daarna even heerlijk naar de andere kant van de wereld op vakantie. Ik had deze week ziek echt even naar nodig en heb nu ook wel weer zin om te beginnen. Ik kijk er naar uit! Zowel mijn vakantie als weer aan de bak gaan :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 23:32

:(:)
Qua moeilijk slapen /in slaap vallen, mijn moeder sliep ook altijd vreselijk (lees 2 a 3 uur gemiddeld) .
Ik had op tv gehoord dat sokken in bed kunnen helpen, sinds ze sokken aan doet slaapt ze gemiddeld 8 uur per nacht!

Ik vind zelf avondjes zonder geluid en met enkel een boek echt heerlijk ontspannend.
En merk ook dat als ik 's middags thuis eet en niet op het werk ik ook meer uitrust. Moet dat wel kunnen natuurlijk.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 04:20

Omdat dit topic waarschijnlijk (nog) meer goede adviezen zal opleveren in Mensenwelzijn en Sport, heb ik het daarnaartoe verhuisd.

Als tip: de mindfulness app van VGZ vind ik erg fijn. Er staan opdrachten in die je (met de app) kunt doen.

Sommige mensen hebben baat bij het bijhouden van een bullet journal, daarover loopt ook een topic: [info]Bullet Journal

Voor mij werkt het luisteren naar/kijken naar ASMR videos op youtube ook heel goed

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 05:41

Klinkt heel herkenbaar, TS.
Ik heb een meervoudige ernstige slaapstoornis en slaap max 3 uur per nacht (en vaak is dat niet aan elkaar). Tijdens die drie uur bereik ik de REM slaap en diepe slaap bijna niet, dus ik ben snel overprikkeld en kan dat geirriteerd reageren.
Gisteren zijn we bijvoorbeeld een paar uur op visite geweest en dan heb ik daarna echt een paar uur me-time nodig zonder prikkelingen.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-18 20:52

De eerste week na mijn ziek ging weer even maar inmiddels weer.. Pff...

Een vrij serieuze vraag aan jullie. Sinds een week ongeveer zie ik dubbel vanaf een uur of 10 nadat ik wakker word. Kan dit te maken hebben met het overstrest zijn?

Ik heb vandaag tenouwerdood een deadline gehaald voor mijn opleiding. Van de 25 die deze opleiding zijn gestart zijn er nog 11 over om het af te maken (waar ik er een van ben).. Ik vermoed dan ook dat deze opleiding meer vreet dan dat ik ingeschat had.. Ik wist dat het zwaar zou worden, maar van de mensen die gestopt zijn zit nu 50% overspannen thuis.. Niet heel cool zeg maar..

Nog 3 dagen en dan 2 weken vakantie :) Ik weet dat ik een stapje terug moet doen maar die stomme opleiding moet af..! Vakantie zal me goed doen.

Verdere tips en ervaringen betreffende rare lijfreacties op stress en overspanning lijken me fijn :)

Ik probeer overigens absoluut niet jullie zorgen en tips te negeren! Maar ik weet dat het behalen van deze opleiding de rest van mijn (carrière)leven gemakkelijker gaat maken. Nu door het slijk en over 10 jaar nog profijt, of nu opgeven en over 10 jaar terug kijken en balen zeg maar..
Laatst bijgewerkt door Cubone op 06-11-18 21:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 21:00

Tip 1) kijk met 1 oog tegelijk.
Je brein kost sowieso veel energie, maar dubbelzien kost nog eens extra energie.

2) ban ;) jezelf van bokt en ga slapen.

3) ...en over 3 dagen eens logisch nadenken over hoe dit verder moet.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-18 21:11

Janneke2 schreef:
Tip 1) kijk met 1 oog tegelijk.
Je brein kost sowieso veel energie, maar dubbelzien kost nog eens extra energie.

2) ban ;) jezelf van bokt en ga slapen.

3) ...en over 3 dagen eens logisch nadenken over hoe dit verder moet.

Haha grapjas :D Maar ik kruip braaf m'n bed in nu ;) Slapen zal misschien nog even niet lukken, maar mezelf even wat rust geven is sowieso goed.

En dan zaterdag inderdaad even goed nadenken over hoe nu verder.

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 21:35

Probeer eens yoga nidra geleide slaapmeditatie, zijn op YouTube zat te vinden met en zonder muziek.
Helpt mij echt heel erg goed om tot rust te komen en beter te slapen.
Doe ook vaak een 20 minuten sessie na 't werk als ik savonds nog m'n focus nodig heb voor studie of andere zaken

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 21:39

Cubone schreef:
Kunnen we stoppen met "te weinig slaap"? Ik lig can 00.00 tot 8.00 op bed. Dat is GENOEG. Heb nooit meer van 4 uur slaap per nacht nodig gehad en dwing mezelf iedere ochtend om nog een uurtje te blijven liggen. Als ik nog meer ga slapen kan ik net zo goed opgeven wat betreft 't leven. 9 uur per dag op kantoor, 12 uur slaap tussendoor een keer vreten en dood gaan. Dat word m'n leven dan. Jippie ja Joe hoe wat een feest!

Vrolijk is anders. Slaapbehoefte kan veranderen en is geen vaststaand gegeven. Sterkte.