Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Relaxed schreef:Maat 42Ik loop momenteel op Adidas sneakers, heerlijke schoenen! Ga binnenkort naar Duitsland toe, daar zit een schoenenwinkel met véél keuze en ook in de grotere maten, ben alleen de naam ff kwijt..
Murosch schreef:Relaxed schreef:Maat 42Ik loop momenteel op Adidas sneakers, heerlijke schoenen! Ga binnenkort naar Duitsland toe, daar zit een schoenenwinkel met véél keuze en ook in de grotere maten, ben alleen de naam ff kwijt..
Klasens? Richting Aschendorf zit die geloof ik. Die hebben echt heel veel keuze inderdaad. Daar heb ik ook wel eens schoenen en laarzen gekocht.
) schoenen in Hilversum, daar hebben ze een grote maten schoenwinkel best dichtbij het station. Wel wat duurder.. Net rond de 100 euro zeg maar. Hoop dat je daar ook iets aan hebt
.

vroeger moest ik inderdaad als 13/14 jarige ook naar herenschoenen, dat wil je écht niet op die leeftijd... Murosch schreef:Relaxed schreef:Maat 42Ik loop momenteel op Adidas sneakers, heerlijke schoenen! Ga binnenkort naar Duitsland toe, daar zit een schoenenwinkel met véél keuze en ook in de grotere maten, ben alleen de naam ff kwijt..
Klasens? Richting Aschendorf zit die geloof ik. Die hebben echt heel veel keuze inderdaad. Daar heb ik ook wel eens schoenen en laarzen gekocht.
), ik zal ook eens gaan kijken wat de competitie over de grens is in Duitsland en België. Iemand een idee wat in die landen de gemiddelde schoenmaat is? Ik overweeg namelijk om maat 41 ook op te nemen in het assortiment, mits daar voldoende vraag naar is, omdat 41 in sommige provincies/landen ook al onder de noemer 'grote maat' kan vallen.troi schreef:Leuk plan zeg!
Welke prijsklasse gaat zo’n type schoen uitkomen?
Ik heb zo’n flauw vermoeden namelijk dat het nog wel eens flink prijzig kan worden
al zal dit wss niet mijn full-time inkomen worden en dat hoeft ook niet - zolang ik maar geen verlies draai ). Afhankelijk van met wie ik ga samenwerken (particuliere ontwerper of reeds bestaand groot merk) zullen de kosten ook nog eens kunnen dalen of stijgen. Zodra ik al deze kosten heb berekend zal blijken wat de minimale verkoopprijs moet zijn, maar het is voor mij wel heel belangrijk dat het een toegankelijke prijs wordt. Aan de ene kant wil ik niet dat iemand (dier, mens, planeet) benadeeld wordt door de productie, aan de andere kant wil ik vrouwen met een grote maat (eindelijk!) de kans bieden om voor een normale prijs een goede schoen te kopen. 

Butterfly schreef:![]()
Hier ook 42/43 met lengte 1,84 ongeveer. Van Haren kom ik wel eens, net als Bristol en Scapino, maar het allerliefst loop ik op mijn Adidas sneakers. Ik heb snel last van hielspoorachtige klachten en mijn zwarte Adidas sneakers zijn de allereerste schoenen waar ik lang op kan lopen (als in: zeker een ochtend en middag) zonder dat ik na een uur of twee bijna niet meer kan lopen
In Leeuwarden (hi TS) had je tot een tijd terug ook een winkel voor grote schoenmaten, maar die is nu weg. Ook vooral dure merken en niet altijd even fancy trouwens.
Edit: voor écht goeie schoenen wil ik wel 100+ uitgeven, maar liever wat mindervroeger moest ik inderdaad als 13/14 jarige ook naar herenschoenen, dat wil je écht niet op die leeftijd...
Passo is idd al een tijdje opgeheven in Leeuwarden, ook niet gek vind ik als je het assortiment hebt gezien
Persoonlijk vond ik ze nogal ouwelijk en inderdaad flink aan de prijs.
wordt gemaakt van petflessen en is erg veelzijdig! 
UMayDream schreef:Bedankt weer voor de reacties! De poll zit al op 88 stemmen, wauw
Santigo_ en ik hebben wat heen en weer gepb't en Santigo_ bood aan mij te helpen met de schoentechnische en physiologische kant van het schoenen maken. Wat echt top is, dat voegt een belangrijke dimensie toe aan mijn project!
@Keet, bedankt voor de tip, ik ga me erin verdiepen!
even uit nieuwsgierigheid, als er een maattabel/-advies beschikbaar is op de website, gebruik je die dan voor het kiezen van een maat?
qua laarzen heb ik XS Riekers en Tamaris, maar voor het mooie zijn die wel te kort.