Ervaringen uitwendige versie of keizersnede?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliej

Re: Ervaringen uitwendige versie of keizersnede?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 14:23

Het gaat me in die zin ook niet zo zeer om de keuze keizersnee of niet. Al hoewel met een omweg dan wel.

Als we natuurlijk kunnen bevallen, dan wil ik dat het liefste, zonder keizersnede. Maar omdat het om een stuitligging gaat wil ik absoluut niet natuurlijk bevallen, daar vind ik gewoon echt het risico te groot voor. Plus dat mijn eigen verloskundige het afraad, vertrouw ik op haar oordeel!
Voor mij is het alleen meer de vraag of een versie een verstandige keuze is om te doen. Want het liefst doe ik de poging wel en beval ik gewoon natuurlijk. Maar als de risico's te groot zijn voor het kind (dus echt puur voor het kind, los van de nadelen voor mij) dan heb ik liever een keizersnee. Het herstel en dergelijke dat zie ik dan wel, want uiteindelijk komt dat wel weer goed. In mijn beleving maakt het me niet uit of ik er langer over moet doen of niet, ook niet of het pijnlijk is. Maar vooral de angst dat ik het risico voor het kind zo klein mogelijk wil houden. Dus als ik langer herstel nodig heb vanwege een keizersnee dan neem ik dat voor lief! Als jullie snappen wat ik bedoel!
En hoe groot is de kans dat een versie kan werken, omdat ik daar dus meer negatief van hoor dan positief en dat het uiteindelijk dus beter niet gedaan had hoeven/kunnen worden. Vandaar :)

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 14:26

Wij hadden bij onze zwangerschapsfitness 4 stuitliggers, 2 ervan hebben succesvol een versie gehad. Bij mij is die dan niet gelukt en buiten het feit dat ik merkte dat ik een boos kindje had de dagen na de versie was zijn hartslag ook gewoon goed en heeft hij er verder geen nadelige gevolgen van gehad. Van de andere heb ik ook niets gehoord van nadelige gevolgen voor het kindje.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 14:30

Hoe merkte je dan dat het een boos kindje was na de versie? Haha, kan het me voorstellen, dat gesjor aan je :P
Bij jou is het uiteindelijk dus een stuit gebleven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 14:32

Er zijn nauwelijks risico's voor het kind wbt de versie, dus dat zou je altijd kunnen proberen. Ik heb zelf wel gevraagd om geen weeenremmers te gebruiken voor de versie omdat ik vaak las dat je daar hartkloppingen en een heel gejaagd gevoel van kunt krijgen en ik dat absoluut niet zag zitten. Ik zag de versie überhaupt echt niet zitten, maar ik wilde het in ieder geval geprobeerd hebben. Ze hebben bij mij 4 pogingen gedaan. De eerste keer deed de versiekundige in opleiding het, daarna heeft de versiekundige zelf het twee maar geprobeerd, voor en achterover, en de laatste keer deden ze het samen. Toen werd het voor mij echt te veel en heb ik gevraagd te stoppen. Ik heb ook het idee dat als een kindje in stuitligging ligt, dit niet voor niets is. Ze zullen dat echt niet doen om je te pesten :o

Bij onze yoga waren we ook met z'n tweeën qua stuitligging. Toevallig had zij precies de afspraak voor de versie na mij. Bij haar was het wel gelukt.
Ik heb na de versie niets aan mijn kindje gemerkt. Ze stuiterde nog net zo hard rond als daarvoor :P

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 14:35

Mijn dochtertje (2e kindje) bleek met 38 weken ook in stuit te liggen en nog niet ingedaald. Dus toen ook uitwendige versie gedaan. Was best ff doorademen, maar vond het heel erg meevallen. Ze lag toen daarna ook weer goed. Ik heb wel de medicijnen gehad om je baarmoeder te ontspannen en daar krijg je even een heel raar gevoel van, hartkloppingen en een beetje eeh ja gewoon raar, maar dat trok ook heel snel weer weg. Onze kleine meid is na de versie gelukkig goed blijven liggen, maar daalde nog geen milimeter in. Inleiden was geen optie ivm spoedkeizersnede van nr 1 en die lag precies zo hoog met inleiden en toen ze de vliezen braken kregen we ineens te maken met een navelstrengprolaps. Dus dat was in eens met hoge spoed naar de ok.
Bij dochterlief heb ik met de controle toen ik bijna 40 weken was (nog 2 dagen) uitgebreid de opties besproken. Ik wilde niet meer zoals bij de eerste bijna 2 weken overtijd lopen. En ik had zo ontzettend veel pijn onder mijn ribben en ik kon nog amper recht staan onder de douche. Dat ik toen de keuze heb gemaakt voor een keizersnede. Ik baalde ontzettend, want ik zou dus nooit zelf ervaren hoe het is om natuurlijk te bevallen, maar ik trok de zwangerschap ook eigenlijk niet meer. Dus toen een datum geprikt. De dinsdag erop, toen was ik 40 +2 en met een hele relaxte natuurlijke keizersnede is toen onze kleine schreeuwerd geboren. Echt een totaal andere ervaring als bij onze zoon, omdat dit geen spoed was.
Keizersnede vond ik erg meevallen. Ja het is raar dat ze in je buik zitten terwijl je niks voelt. Ik vind het nog altijd jammer dat ik nooit zelf heb mogen bevallen, maar ik heb 2 gezonde prachtkids en het herstel na de operatie ging eigenlijk ook heel vlot.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 14:36

Het is natuurlijk wel zo dat ik altijd een poging kan wagen, baat het niet dan schaad het niet. Plus als het wel werkt is het mooi meegenomen. En als het niet lukt kan ik altijd daar terplekke inderdaad aangegeven dat het hem niet gaat worden. En dat vind ik toch wel een fijne gedachte om mee te nemen!

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 14:41

Ik ben ook verloskundige.

Onvolkomen stuitligging is inderdaad wanneer de benen omhoog liggen naast het lichaam en het kindje op z’n tenen kan sabbelen. Volkomen stuitligging is als de benen gebogen zijn en de voeten bij de billen liggen. Kindje zit dan als het ware in kleermakerszit.

In de praktijk merk ik dat veel cliënten toch wel voor een versie kiezen. Hoeveel pijn het doet, ervaart iedereen uiteraard anders. De ene vrouw vindt het verschrikkelijk en de ander voelt er vrij weinig van.
Als je naar de cijfers kijkt, zie je dat bij 36-37 weken nog zo’n 4% van de baby’s in stuit ligt. Vanaf dat moment is de kans dat een baby zelf nog draait wel kleiner dan daarvoor maar onmogelijk is het zeker niet.
De kans dat een versie slaagt ligt bij een eerste kindje rond de 50%. Dit is wel afhankelijk van de zwangerschapsduur, de hoeveelheid vruchtwater, hoe soepel je buikwand is en de ligging van de placenta.

Risico’s die aan een versie kleven zijn tijdelijk een lagere hartslag bij de baby (dit hersteld vrijwel altijd uit zichzelf), vliezen kunnen breken of de weeën kunnen beginnen, evoelige buik/buikpijn of beetje bloedverlies. De kans is minder dan 1% maar heel soms komt het voor dat er een spoedkeizersnede gedaan moet worden.

Succes met het maken van een keuze TS! Het belangrijkste is dat je een keus maakt waar jij echt achter staat.

Edit: zie nu je laatste reactie. Dat is denk ik een hele goede instelling. Als het niet gaat en je wil niet meer dan kan je dat altijd aangeven. En ben jij 1 van de vrouwen waarbij het heel makkelijk en vrijwel pijnloos gaat, dat is dat toch maar mooi meegenomen :)
Laatst bijgewerkt door Yaralisa op 12-09-18 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 14:42

Jolliej schreef:
Hoe merkte je dan dat het een boos kindje was na de versie? Haha, kan het me voorstellen, dat gesjor aan je :P
Bij jou is het uiteindelijk dus een stuit gebleven?

Wij moesten 's avonds terug voor controle van de hartslag, en hij was er echt klaar mee, was gewoon de band van de ctg aan het wegschoppen.
Helaas leek het daardoor voor degene die de monitor in de gaten aan het houden was dat zijn hartslag weg zakte dus moesten we ook nog extra lang blijven. Nadat ze even bij ons op de kamer mee gekeken had en dus ook die band zag bewegen als hij weg leek te zakken mochten we gelukkig gaan.

Maar zoals je laatste post zo ben ik er ook in gegaan. Ze wilde nog wel een keer proberen, maar merkte zelf dat ik het niet meer wilde, dus ook aangegeven en dat was prima.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 14:43

Jolliej schreef:
Het is natuurlijk wel zo dat ik altijd een poging kan wagen, baat het niet dan schaad het niet. Plus als het wel werkt is het mooi meegenomen. En als het niet lukt kan ik altijd daar terplekke inderdaad aangegeven dat het hem niet gaat worden. En dat vind ik toch wel een fijne gedachte om mee te nemen!

Ik zou voor het draaien gaan :-)

Mijn dochter begon tijdens de bevalling te draaien, weliswaar niet in stuit maar als een "sterrenkijker" na 32 uur weeën die overigens opgewekt zijn, want er gebeurde niets, werd ik met 9cm ontsluiting alsnog de OK opgereden voor een kz. Vreselijk vond ik dat. ... Tot op de dag van vandaag zelfs.
Nu 7 jaar laten worden de kindjes direct op de borst gelegd, en hoor je dus ook het eerste huiltje, dit alles heb ik gemist.

Als ik nu in jouw schoenen zou staan zou ik kosten wat het kost proberen voor een natuurlijke bevalling te gaan.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 14:49

Yaralisa schreef:
Ik ben ook verloskundige.

Onvolkomen stuitligging is inderdaad wanneer de benen omhoog liggen naast het lichaam en het kindje op z’n tenen kan sabbelen. Volkomen stuitligging is als de benen gebogen zijn en de voeten bij de billen liggen. Kindje zit dan als het ware in kleermakerszit.

In de praktijk merk ik dat veel cliënten toch wel voor een versie kiezen. Hoeveel pijn het doet, ervaart iedereen uiteraard anders. De ene vrouw vindt het verschrikkelijk en de ander voelt er vrij weinig van.
Als je naar de cijfers kijkt, zie je dat bij 36-37 weken nog zo’n 4% van de baby’s in stuit ligt. Vanaf dat moment is de kans dat een baby zelf nog draait wel kleiner dan daarvoor maar onmogelijk is het zeker niet.
De kans dat een versie slaagt ligt bij een eerste kindje rond de 50%. Dit is wel afhankelijk van de zwangerschapsduur, de hoeveelheid vruchtwater, hoe soepel je buikwand is en de ligging van de placenta.

Risico’s die aan een versie kleven zijn tijdelijk een lagere hartslag bij de baby (dit hersteld vrijwel altijd uit zichzelf), vliezen kunnen breken of de weeën kunnen beginnen, evoelige buik/buikpijn of beetje bloedverlies. De kans is minder dan 1% maar heel soms komt het voor dat er een spoedkeizersnede gedaan moet worden.

Succes met het maken van een keuze TS! Het belangrijkste is dat je een keus maakt waar jij echt achter staat.

Edit: zie nu je laatste reactie. Dat is denk ik een hele goede instelling. Als het niet gaat en je wil niet meer dan kan je dat altijd aangeven. En ben jij 1 van de vrouwen waarbij het heel makkelijk en vrijwel pijnloos gaat, dat is dat toch maar mooi meegenomen :)

Het is gewoon echt meer dat ik bang ben voor de risico's voor het kind. Maar ik merk dat die echt eerlijk aan minimaal zijn. Tsja en als de bevalling erdoor op gang komt is dat ook niet meteen een drama.
Lastig omdat ik nog nooit zoiets mee gemaakt heb, ook niet in directe omgeving, eerste kindje wat niet vanzelfsprekend kwam (3 jaar is niet lang, maar we zijn er zo blij mee). Het wekt me gewoon veel zorgen!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 15:17

Ts, heb je naar Moxa therapie gekeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 15:26

Je kan ook acupunctuur krijgen om mee te helpen een kindje te laten draaien
Klinkt een beetje vaag maar ik heb veel baat gehad bij mijn eerste zwangerschap bij acupunctuur.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 15:32

Bij mij heeft dat helaas niets geholpen toen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 15:57

Miran schreef:
Romy1234 schreef:
Ik heb het nu ook niet over een keizersnee hè, zoals ik al eerder zei is een keizersnee idd een flinke buikoperatie!
Maar ts moet zich wel realiseren dat je van een keizersnee langer herstel nodig hebt, en dat kan tegenvallen.

Na een vaginale bevalling meteen weer op is ook niet standaard, ook dat kan behoorlijk tegenvallen, dat is wat ik bedoel. Geen keizersnee is niet een garantie op snel herstel, net als een keizersnee niet betekent dat je weken plat ligt.

Daarom zei ik ook over het algemeen is herstel na een natuurlijke bevalling sneller als met een keizersnee...

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 16:03

Jolliej schreef:
Het is gewoon echt meer dat ik bang ben voor de risico's voor het kind. Maar ik merk dat die echt eerlijk aan minimaal zijn. Tsja en als de bevalling erdoor op gang komt is dat ook niet meteen een drama.
Lastig omdat ik nog nooit zoiets mee gemaakt heb, ook niet in directe omgeving, eerste kindje wat niet vanzelfsprekend kwam (3 jaar is niet lang, maar we zijn er zo blij mee). Het wekt me gewoon veel zorgen!

Dat begrijp ik heel goed, je kindje is sowieso je kostbaarste bezit en helemaal als het niet vanzelfsprekend ging.

Echte garanties heb je nooit maar inderdaad, de risico’s voor de baby zijn minimaal. Het ligt eraan hoe ver je bent natuurlijk maar bevallen bij 36 weken is voor een baby niet optimaal. Het is geen ramp, maar wel net iets te vroeg waardoor er wat complicaties kunnen zijn. Dat is iets wat je mee kan nemen in je afweging.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 16:18

Corelli schreef:
Ts, heb je naar Moxa therapie gekeken?

[***] schreef:
Je kan ook acupunctuur krijgen om mee te helpen een kindje te laten draaien
Klinkt een beetje vaag maar ik heb veel baat gehad bij mijn eerste zwangerschap bij acupunctuur.

Ik heb het wel gelezen, maar nog niet heel serieus naar gekeken. Omdat ik dus meteen vrijdag de beslissing al moet maken, leek het me te kort tijd om dit nog te proberen voor die tijd. Mochten we bijvoorbeeld beslissen voor geen versie, kan ik daar altijd een begin aan maken. Maar voor nu voelt het voor mij onzinnig, omdat het nog maar 2 dagen is. Niet verkeerd bedoeld :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 16:34

Wat had ik graag een natuurlijke bevalling gehad , thuis bevallen, maar helaas.
Zo breed als ik van buiten ben, van binnen blijkbaar totaal niet.
Mijn zoon lag al maanden met zijn voetjes tussen zijn oren en had steeds minder plek omdat hij niet kon indalen waardoor ik weer gekneusde ribben kreeg.
Met 37 weken echo en er was te weinig vruchtwater om nog te draaien.
Bekken controle en de Arts schudde gelijk zijn hoofd, veels te smal bekken , geen beginnen aan, volgende week kz :oo
Met gelijk de mededeling er achter aan dat dat voor volgende kinderen ook zo zou zijn -O-

Kz verliep prima en ik stond 3 uur later al naast mijn bed.

2de en 3de kind dus ook kz en eigenlijk ging het steeds vlotter omdat ik wist hoe het verloop ging.
Bleef ook lekker paardrijden, kinderen daalden toch niet in.
De meiden lagen wel dwars in mijn buik, was een stuk comfortabeler.

Wat mij wel op viel tussen de andere vrouwen, dat hoe gezonder , sportiever de vrouw, des te sneller waren ze weer op de been.
Na de 3de zat ik na 4 weken al weer te paard en ik ben bij ieder kind blijven rijden tot 3 weken voor de bevalling.
Is inmiddels 24, 22 en 20 jaar geleden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 16:56

Ik heb een keizersnede gehad en dat vond ik best traumatisch :o Maar was om een totaal andere reden. Mijn kindje moest ook gelijk bij mij weg en heb ik pas uren later gezien en een dag later kreeg ik hem pas bij me.
Ik heb daardoor echt het gevoel gehad dat hij heel wat in te halen had qua hechting en als ik zo ooit nog een keizersnede moet wil ik het nooit meer.
Maar dit schijnt dus niet zo te hoeven, je kan ook gelijk je kindje bij je krijgen :) En dan gaat er volgens mij niks mis met de hechting en de band met je kindje hoor. En trouwens, dat is bij mij ook helemaal goed gekomen.

Je moet qua bevallingen en zwangerschappen sowieso doen wat voor jou het beste voelt. Als je een stuitbevalling niet zit zitten ook echt niet aan beginnen. Anders ben je er ook al niet helemaal ontspannen voor en dat werkt niet echt mee in een bevalling.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:05

Vorige week maandag is onze dochter middels KS geboren. Alles ging heel relaxed en ik had haar na een super korte check van de kinderarts bij me en ze is verder bij me gebleven. Ik zag er als een berg tegenop en zoooo meegevallen. Overigens had ik geen keuze dus dat het een geplande KS werd stond vast.
Van onze zoon heb ik een zware natuurlijke bevalling gehad eindigend in vacuümverlossing. Er komt geen derde, maar ik zou na deze ervaring voor een KS kiezen. Succes en wie weet draait de baby alsnog.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:13

Ik had een sterrenkijker en daar kwamen ze pas na zo'n 18 uur achter. Ik heb een hele nare bevalling gehad met echt veel pijn en stress. Uiteindelijk lukte het niet en moest het een spoedkeizersnede worden. Het was echt een van de verschrikkelijkste dagen van mijn leven.

Ik wilde op voorhand echt geen keizersnede, maar een geplande is wel stressvrij sowieso voor de baby. Als ik jou was zou ik kiezen voor de keizersnede. Je kunt niet direct rondrennen en dingen sjouwen maar na een week kun je je prima verplaatsen. Dat proberen te draaien hoor ik eigenlijk nooit een succesverhaal over...

Mocht het er bij mij de volgende keer al half op lijken dat het me niet natuurlijk gaat lukken wil ik direct een keizersnede en nooit meer die ellende doorstaan.

Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt,
Succes ermee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 17:58

Wel potverdorie.

Las en reageerde ik afgelopen week op je topic, is ons tweede kindje óók net gedraaid. Net als zijn grote zus.
Ik vermoedde al zoiets.
Nu ben ik nog maar 34 weken en gaan we kijken bij de liggingsecho van 36 weken of hij nog steeds gedraaid ligt en wat dan te doen.

Ik hoop dat kindje alsnog gaat draaien, anders ga ik zeker weer gaan voor een uitwendige versie. Een keizersnede zou ik niet willen maar ja.. als het niet anders is?

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-18 19:48

Nou, ik heb vandaag niet echt een lekkere ervaring gehad. Geen zorgen, de versie is nog niet gedaan haha :)

Maar deze gyneacoloog was echt waardeloos en de afspraak hadden we net zo goed niet kunnen hebben, want we hebben er niks aan gehad.
We kwamen binnen, opzich wel een vriendelijke vrouw, zo leek het althans. Ze besprak even wat dingen uit het dossier of die klopten. Ja, die klopten verder wel. Nou dan gaan we maar even echo doen. Dus naar de tafel en liggen, voor de rest nog niet echt iets raars. Maar ze legde niks uit van wat ze eigenlijk ging doen.
Ze begint met de echo, meet het hoofd en ik zie staan aan de hand van de afmeting 39w4 staan. Zo zeg ik, hij heeft een groot hoofd. Nee zegt ze, maakt niks uit, de laatste weken groeit zijn hoofd niet meer. Okay. Ze gaat verder met omtrek van de buik en lengte beentje, welke beide 38w6 aangeven. In mijn beleving best groot voor een kindje van 36 weken en 5 dagen. Maar zij zal het weten, als het niks uit maakt geloof ik haar. Bij de buikomtrek vraag maakt mijn vriend de opmerking "is dat dan zijn knietje?" Geen idee wordt er geantwoord, het is een of ander ledemaat..... Euhm, okay...
Daarna was het ja, er is genoeg ruimte en je hebt genoeg vruchtwater, de placenta ligt mooi boven. Ze vloog erdoorheen dat we eigenlijk niet zagen of snapten wat ze nu eigenlijk aan het doen was. Ik vraag nog of hij niet in de knoop zit met de navelstreng en wat voor risico dat heeft met draaien. Nee, dat kun je niet zien op de echo.. OKay...

Na zegt ze, dan gaan we nu even een gesprek doen, dat kan weer aan het bureau. Prima, ik maak me buik weer schoon, terwijl zij naar de andere kamer loopt. En het valt me op dat er helemaal niet naar het hartje geluisterd is of wat dan ook. En ik vraag me dan ook af of het kind niet te groot is om te gaan draaien. Of te groot is om eventueel goed natuurlijk geboren kan worden, dat mijn bekken wel groot genoeg zijn. Maar goed, dat zal dan nog wel komen.

We zitten weer aan de tafel en ze zegt, ik ga dit doorsturen naar de verloskundige. En dan kunnen jullie met mijn assistente een afspraak maken, die gaat voor jullie bellen. We gaan kijken of het vanmiddag nog gaat lukken en anders wordt het maandag pas....
Mijn vriend kookte eigenlijk al een beetje, en die zei dus ook prima, dan zien we het wel. Ik kijk hem aan of hij me niet een beetje wil steunen en ik zeg dan ook dat mijn gevoel bij een versie niet goed zit en dat ik niet weet of ik wel een versie wil doen.
Ze keek me aan alsof ik iemand vermoord had, en zegt letterlijk dat het geheel erg ongebruikelijk is dat iemand een keizersnee verkiest boven eerst een versie te proberen. En dat het eigenlijk niet de bedoeling is. Dus ik vraag naar de bewegelijkheid van de kleine of die niet terug draait naderhand. Nee, die kans was zo klein dat het eigenlijk gewoon niet mogelijk was. Terwijl de ervaring die oa jullie me ook gegeven hebben leert dat dit niet het geval is. Na nogmaals aan te geven dat ik het eng vind en ik zoekende naar me vriend om steun ben ik het zat en stem ik er mee in, maar niet van harte. Ik zeg ook van naja, doe dan ook maar, laat maar....
Erg vervelend dat er niet meer ingespeeld is op de angst die ik toch een beetje heb, ik ben op zijn minst helemaal niet gerust. Maar waar ik me vooral aan stoorde was het feit dat ik het gevoel had geen keuze te hebben. Uiteindelijk werd het gewoon voor me geregeld, maar werd er ten eerste al niet gevraagd of wij vragen hadden. Maar ook niet of wij het eigenlijk wel wilden.

Maar goed, ze zegt het is ongebruikelijk dat mensen een keizersnede willen, want zelfs kiezen mensen nog liever voor een stuitbevalling. Ik geef dus aan dat ik dit absoluut niet wil. Snapte ze niet en vroeg me dan ook waarom ik dat niet zou willen. Vanwege de risico en mijn verloskundige raad het ook af, kon ze nog net een lachje onderdrukken.... Naja, ik was er al goed klaar mee.

We hebben nu een afspraak staan aankomende maandag om 1 uur, mijn vriend en ik hebben toch besloten een poging te doen. Deze wordt wel eenmalig en als het niet lekker gaat of prettig voelt tijdens de versie dan kappen we er meteen mee. Plus hoop ik dat de verloskundige die de versie uit gaat voeren ons beter te woord kan staan. En hopelijk mij ook goed gerust kan stellen, want ik zie er heel erg tegenop.
Dat vind ik nog het rare eraan, waarom een gesprek met de gyneacoloog, waar we niks wijzer uit geworden zijn, terwijl zij zelf dus niet eens de versie uit gaat voeren. Plus mijn vriend de hele dag vrij gevraagd, omdat we vandaag geholpen zouden worden, niet het geval. We hebben wel geteld een kwartier daar geweest....

Al met al dus nog niet veel verder als afgelopen week haha en nog steeds in de stress :P Maar we gaan in ieder geval wel een poging wagen, omdat ik dan toch liever natuurlijk beval dan met een keizersnede, we zijn er zelf bij en als het dan tijdens toch niet bevalt kunnen we hopelijk gewoon stoppen! Maar wat een naar mens, echt een nummertje bij deze vrouw. Een beetje sympathie en menselijkheid was er niet bij...

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-18 19:55

Karma schreef:
Wel potverdorie.

Las en reageerde ik afgelopen week op je topic, is ons tweede kindje óók net gedraaid. Net als zijn grote zus.
Ik vermoedde al zoiets.
Nu ben ik nog maar 34 weken en gaan we kijken bij de liggingsecho van 36 weken of hij nog steeds gedraaid ligt en wat dan te doen.

Ik hoop dat kindje alsnog gaat draaien, anders ga ik zeker weer gaan voor een uitwendige versie. Een keizersnede zou ik niet willen maar ja.. als het niet anders is?

Haha, zul je altijd zien. Is er nog een grote kans dat hij de komende twee weken draait?
Ja als het niet anders is, maar dan heb je in ieder geval een poging gedaan, zo sta ik er nu toch ook een beetje in, proberen kan altijd en als het niet gaat... Laat dan maar, kijken we weer verder. Ga wel kijken voor een andere gyneacoloog dan haha :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:01

Ik had precies het zelfde tijdens de afspraak van de versie. Mijn Vk had verteld dat het een ontzettend lieve vrouw was en de enerbeste in NL maar daar aangekomen had ik echt geen klik met haar. Ik kwam al huilend binnen omdat ik het zo eng vond en er werd nou niet bepaald lekker op gereageerd. Zeggen dat het niet hoefde en mijn keuze was, maar wel opdringen dat een keizersnede zo slecht is etc etc. Ik koos ook liever voor de keizersnede dan voor een stuitbevalling hoor en eigenlijk wilde ik ook geen versie doen, maar dan voelde het alsof ik niet alles er aan gedaan had om haar te laten draaien dus ik weet precies hoe je je voelt.
Ik hoop voor je dat je maandag een fijnere arts hebt en dat de versie lukt :)

elinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:18

Hi, bij mij is er ook een versie gedaan, nu twee jaar geleden ongeveer. Gebeurd in het wkz, met twee hele fijne dames. Werd echt goed de tijd voor genomen en alles werd ons precies verteld. Moet eerlijk zeggen, het was niet pijnloos, maar zeker goed te doen!

Baby uiteindelijk gedraaid, en twee wk later een super vlotte, makkelijke bevallig gehad.

Zou beide zo weer doen! Het kan dus wel :)