Als we natuurlijk kunnen bevallen, dan wil ik dat het liefste, zonder keizersnede. Maar omdat het om een stuitligging gaat wil ik absoluut niet natuurlijk bevallen, daar vind ik gewoon echt het risico te groot voor. Plus dat mijn eigen verloskundige het afraad, vertrouw ik op haar oordeel!
Voor mij is het alleen meer de vraag of een versie een verstandige keuze is om te doen. Want het liefst doe ik de poging wel en beval ik gewoon natuurlijk. Maar als de risico's te groot zijn voor het kind (dus echt puur voor het kind, los van de nadelen voor mij) dan heb ik liever een keizersnee. Het herstel en dergelijke dat zie ik dan wel, want uiteindelijk komt dat wel weer goed. In mijn beleving maakt het me niet uit of ik er langer over moet doen of niet, ook niet of het pijnlijk is. Maar vooral de angst dat ik het risico voor het kind zo klein mogelijk wil houden. Dus als ik langer herstel nodig heb vanwege een keizersnee dan neem ik dat voor lief! Als jullie snappen wat ik bedoel!
En hoe groot is de kans dat een versie kan werken, omdat ik daar dus meer negatief van hoor dan positief en dat het uiteindelijk dus beter niet gedaan had hoeven/kunnen worden. Vandaar