Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DideH schreef:Indestal schreef:Doe je dit op de juiste manier en heb je de echte goede? Die is nl best duur....bij mij blijft het nl een dag of 3 zitten. Er gewoon opplakken als een pleister werkt niet.
Nee de sokken zijn van dure wol en goed vocht doorlatend, zou je onder je hockeysok kunnen doen, je hebt ze ook in halve sok...de anwb sok heeft zo een goede pasvorm, dat zit super fijn, ook speciale wol.
Weet dat je met kinesiotaping maar 1 keer kan plakken, losnemen en weer plakken gaat niet..en een belast en onbelast gedeelte op rek zet met de tape. Soms kun je het niet zelf, omdat je er dan net niet goed bij kan.
Had er nog eentje liggen van een blessure, geloof van een euro of 9. Na het plakken "warmwrijven" om te zorgen dat hij goed plakt. Zou op mijn hak inderdaad wel werken (maar daar werkt sporttape ook), maar onder mijn voet werkt het niet.
Indestal schreef:DideH schreef:
Had er nog eentje liggen van een blessure, geloof van een euro of 9. Na het plakken "warmwrijven" om te zorgen dat hij goed plakt. Zou op mijn hak inderdaad wel werken (maar daar werkt sporttape ook), maar onder mijn voet werkt het niet.
Waarom onder je voet ? Blaren zitten toch op de enkel? Je hoeft alleen maar horizontaal een stuk kinesiotape te plakken over je enkel...sporttape is niet rekbaar, dus niet flexibel en zal ook je huid niet beweegbaar houden, wat je juist wil, ook vanwege de lymfe wat dan mee blijft doen.
Indestal schreef:Nee de foto’s had ik niet gezien, nu wel..dan vraag ik mij af of er een sportarts is die hier geen oplossing voor heeft, een creme die de huid verdikt, zoals bij doorliggen bij mensen gebeurd en dan vraag ik mij af hoe de pasvorm van de schoen is.
wishmelucky schreef:Probeer anders eens een andere manier van veters strikken.
Die voor "heel-slippers" werkt erg goed om minder te schuiven in je schoen!
Dit werkt voor mij het best..
Het plaatje is niet heel duidelijk maar genoeg filmpjes te vinden op internet!
[ Afbeelding ]
A3a1 schreef:wishmelucky schreef:Probeer anders eens een andere manier van veters strikken.
[ Afbeelding ]
Dank je, die ga ik eens uitproberen!
Siesjuh schreef:Heb je al eens geprobeerd je sokken binnenstebuiten te dragen? Ik heb geen idee of het werkt (ik loop eigenlijk nooit blaren) maar tijdens het wandelen op vakantie kwam iemand daarmee die dat van een professioneel wandelaar had. Het schijnt dat als je je sokken binnenstebuiten keert, je geen last meer hebt van randjes en naadjes die voornamelijk de aanstichters zijn van de blaren. Wat ik zeg, ik heb het zelf niet geprobeerd, maar het is misschien de moeite waard
DideH schreef:Destination schreef:Is er al eens naar je voetstand gekeken? Als je niet goed op je voeten staat, kun je ook last krijgen van bepaalde plekken op je voeten
Ik sta teveel op mn binnenkant, daarom heb ik ook zooltjes om dat te corrigeren
wishmelucky schreef:Probeer anders eens een andere manier van veters strikken.
[ Afbeelding ]
maaikemuis schreef:Ik heb patches van Engo aangeschaft voor ín mijn schoenen. Dit zijn hele gladde patches die je op de plek plakt waar de blaren ontstaan, het idee er achter is dat het de wrijving met de schoen drastisch verminderd.
Ik kan je in november vertellen of het werkt, dan heb ik ze in mijn bergschoenen uit kunnen testen.