Al 10 dagen overtijd maar niet zwanger?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 10:00

Bedankt voor jullie reacties! Mijn moeder heeft het bloedprikformulier opgehaald en ik ga zo naar haar toe dus dat is mooi. Jullie hebben gelijk, het is handig als ik het asap weet. Ik drink en rook sowieso nooit dus dat scheelt alweer. Ook let ik nu op wat ik niet mag mocht het toch zo zijn.

We neigen trouwens meer naar het kindje houden, mocht het zo zijn. We hebben een mooi groot huis met tuin en hadden het over een jaar of 3 sowieso wel gewild. Het enige waar we over struikelen is het financiele gedeelte.. kids zijn onwijs duur en ik heb helaas niet heel veel.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 10:09

xPabloBokt schreef:
Excuses, dan ben ik mis-informed. Ik wilde het gewoon proberen te relativeren.

Wij hadden 2x met 6 weken al een kloppend hartje, dus dat is nog weer eerder. Voor de rest vind ik dat iedereen daar zijn eigen keuze in mag maken ;)

Hier ook PCOS, maar wel een heftige vorm. Zonder medicatie krijg ik gewoon helemaal geen eisprong. Vaak had ik maandelijks wel buikpijn, maar de gynaecoloog gaf aan dat het waarschijnlijk met de groei/knappen van cystes te maken had.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 10:18

StillAngel schreef:
Bedankt voor jullie reacties! Mijn moeder heeft het bloedprikformulier opgehaald en ik ga zo naar haar toe dus dat is mooi. Jullie hebben gelijk, het is handig als ik het asap weet. Ik drink en rook sowieso nooit dus dat scheelt alweer. Ook let ik nu op wat ik niet mag mocht het toch zo zijn.

We neigen trouwens meer naar het kindje houden, mocht het zo zijn. We hebben een mooi groot huis met tuin en hadden het over een jaar of 3 sowieso wel gewild. Het enige waar we over struikelen is het financiele gedeelte.. kids zijn onwijs duur en ik heb helaas niet heel veel.

Gelukkig zijn er altijd veel mensen bereid om je te steunen mocht dit het geval zijn. Mijn zus geeft bijvoorbeeld ook spullen en kleding (gebruikt en ongebruikt) welke nog in goede staat zijn weg op groepen voor bijvoorbeeld tienermoeders, alleenstaande moeders en ouders die het niet heel ruim hebben. Succes in ieder geval, laat je ons weten wat er uit komt? :)

Joltsje

Re: Al 10 dagen overtijd maar niet zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 10:24

succes ts. pas als je uitslag hebt, weet je het zeker. (nou ja. of wanneer er over 9 maanden een baby uit komt)

tot die tijd rustig blijven. wat de uitslag ook is. jullie kunnen het! stabiele relatie, kinderwens (maar nu officieel nog niet) dus niet zwanger, prima. zwanger ook prima.

en je kan een kind zo duur maken als je zelf wilt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:51

Joltsje schreef:
succes ts. pas als je uitslag hebt, weet je het zeker. (nou ja. of wanneer er over 9 maanden een baby uit komt)

tot die tijd rustig blijven. wat de uitslag ook is. jullie kunnen het! stabiele relatie, kinderwens (maar nu officieel nog niet) dus niet zwanger, prima. zwanger ook prima.

en je kan een kind zo duur maken als je zelf wilt.

Dat laatste zit wel een nuance in. Het zal altijd geld kosten.
Maar dat is niet van belang in dit topic.

Dapper van je TS!
Ik hoop voor je dat je niet zwanger bent. Maar mocht het wel zo zijn dan ben in ieder geval voorbereid. Er zullen vast genoeg mensen zijn die jullie kunnen steunen. Vaak komt zoiets wel weer op zijn pootjes terecht. Sterkte!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 18:02

Het is toch ook zo dat je in het begin nog niet altijd kan zien of je zwanger bent op tests?
Ben nu wel benieuwd TS :D

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 18:20

StillAngel schreef:

Ik weet niet of het genoemd is, maar gebruik je anticonceptie? Want daar 'moet' je dan eigenlijk wel mee stoppen.

Ik ben nu na de pendelaar stiekem wel benieuwd of je echt zwanger bent.

En ja, een kind is een grote verandering. En toen ik (ongepland) zwanger raakte, stond ik er vervolgens ook nog alleen voor. En tuurlijk kosten kinderen geld, maar het is wel zo dat je het zo duur kunt maken als je zelf wil. Ik vond het niet onoverkomelijk tenminste. Als het zo is, komt het vanzelf goed :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 19:00

xPabloBokt schreef:
Stel dat TS nu zwanger blijkt dan is dit "leven" nog niet meer dan een klompje cellen. Als iemand bijvoorbeeld 8 weken (2 maanden) zwanger is, is het organisme - zo noemen we het maar even - niet groter dan een olijf en weegt het zo'n 2 gram. Er gebeurt dus nog niet veel en op dat moment is er nog niet eens een kloppend hart aanwezig, of hersenen. Het ademt niet. Het vertoont dus slechts twee tekenen van leven: consumeren (nu nog uit de placenta) en groeien. Grofweg dezelfde levenstekenen als een plantje. Misschien relativeert dat een beetje :)

Met 8 weken heeft het een kloppend hartje, hersenen, ruggenmerg, de vorm van een baby met armen en benen en koppeltje duikelt het in je baarmoeder -O-

Ik vind het niet echt een plant persoonlijk :Y)

Maar goed. Je kan dus idd zwanger worden met PCOS, maar je kan jezelf ook ‘gek’ maken met nep symptomen omdat je er nu zo bang voor bent.
Een bloedtest zal uitsluitsel geven.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 19:13

Laten we niet gaan discusseren over wanneer men wel of niet een kloppend hartje heeft of had. Er zijn wettelijk richtlijnen voor. Ieder heeft zn eigen mening en wensen over een kind.
Laten we eerst gewoon hopen dat er niks aan de hand is tot ze er wel absoluut aan toe zijn.
Aan de andere kant kun je je ook afvragen of het nogmaals zou lukken met de aandoening die hier genoemd wordt. Ik heb hem niet opgezocht en ben er volgens mij niet bekend mee maar maak gewoon de beste keuze MOCHT je echt zwanger zijn TS.

Voor alle anderen die praten over kloppende hartjes, abortus of houden van een kind: zoek even de bijbehorende topics op voor jullie discussie

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 20:51

Och, gelukkig ben ik niet heel beinvloedbaar. Als ik echt een abortus zou willen, zou ik daar voor kiezen. Alleen het gaat wel ook tegen mijn eigen principes in. Er zijn kinderen die het veel slechter hebben dan dat hij/zij bij ons kan krijgen dus wat dat betreft kan ik het goed relativeren. Maja, het is wel een stap. Gelukkig hoef ik daar nog niet over na te denken tot ik mijn tweede test neem deze week en de bloedtest. Iedereen heel erg bedankt voor de reacties, ik hou jullie op de hoogte!

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 23:14

TS ik ben ook erg benieuwd of je nu zwanger bent.
Wat zul je zelf ook in de stress zitten nu..
Ik heb zelf een behoorlijke tijd angst gehad om zwanger te zijn.
Hierdoor werd ik juist niet ongesteld, pas wanneer ik een zwangerschapstest had gedaan werd ik een dag later ongesteld.
Zo kun je je eigen lichaam door middel van stress beïnvloeden.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 23:37

verootjoo schreef:
xPabloBokt schreef:
Stel dat TS nu zwanger blijkt dan is dit "leven" nog niet meer dan een klompje cellen. Als iemand bijvoorbeeld 8 weken (2 maanden) zwanger is, is het organisme - zo noemen we het maar even - niet groter dan een olijf en weegt het zo'n 2 gram. Er gebeurt dus nog niet veel en op dat moment is er nog niet eens een kloppend hart aanwezig, of hersenen. Het ademt niet. Het vertoont dus slechts twee tekenen van leven: consumeren (nu nog uit de placenta) en groeien. Grofweg dezelfde levenstekenen als een plantje. Misschien relativeert dat een beetje :)

Met 8 weken heeft het een kloppend hartje, hersenen, ruggenmerg, de vorm van een baby met armen en benen en koppeltje duikelt het in je baarmoeder -O-

Ik vind het niet echt een plant persoonlijk :Y)

Maar goed. Je kan dus idd zwanger worden met PCOS, maar je kan jezelf ook ‘gek’ maken met nep symptomen omdat je er nu zo bang voor bent.
Een bloedtest zal uitsluitsel geven.

Ik heb al sorry gezegd voor de foute informatie. Ik had het hier niet neergezet als ik wist dat het niet juist was. :)

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 09:32

Ik ben nu toch ook wel heel benieuwd wat de uitkomst is!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-18 11:43

Haha die komt dit weekend, dan doe ik een extra test. Mocht het toch zo zijn, kan ik namelijk echt in een serieuze paniekaanval komen en dan vind ik het wel fijn dat mijn vriend mij kan steunen en niet weg hoeft naar zijn werk bijvoorbeeld.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 18:24

Ik dacht dat je een formulier had gehaald voor bloedprikken?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-18 19:56

daantjuhhh schreef:

Heb ik ook, maar ik vind dat best eng om te doen dus liever eerst nog een normale test.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 20:00

Dat kan ik mij goed voorstellen. Wat de uitkomst ook zal zijn, zal het mixed feelings geven. Sterkte

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 21:31

StillAngel schreef:
daantjuhhh schreef:

Heb ik ook, maar ik vind dat best eng om te doen dus liever eerst nog een normale test.

Kan ik mij voorstellen.
Succes!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-18 22:46

Bijna 18 dagen over tijd, nog een nieuw testje gedaan net en weer negatief! Wel fijn.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 22:50

Kun je zo'n test niet beter 's ochtends doen? Dan zit er het meeste van dat hormoon (indien aanwezig) in je urine.

Hoewel het met 18 dagen volgens mij wel duidelijk moet zijn, die van mij sloeg bijna blauw uit. :+

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-18 23:08

Palmera schreef:
Kun je zo'n test niet beter 's ochtends doen? Dan zit er het meeste van dat hormoon (indien aanwezig) in je urine.

Hoewel het met 18 dagen volgens mij wel duidelijk moet zijn, die van mij sloeg bijna blauw uit. :+

Morgenochtend kwam niet zo goed uit achteraf en we werden gek van de zenuwen. Heb het overal gezocht op internet en de bijsluiter maar het was niet erg om het in de avond te doen. Ik heb ook niet veel gedronken dus hij was genoeg geconcentreerd.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 07:27

Fijn voor je.
Hoop dat je menstruatie snel op gang komt anders daarvoor weer naar de dokter.
18 dagen is wel lang als je altijd regelmatig bent.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 07:35

Ik heb ook eens gehad dat ik heel lang negatief bleef testen en uiteindelijk toch positief. Is wel een miskraam geworden.

Bloed testen is dan beter, dan kunnen ze zien of de waarde stijgt. Maar dan moet je dus 2 x prikken.Zo was ik er achter gekomen dat ik zwanger was.
Nog later had ik wel een positieve test trouwens.

Sterkte, want dit is stressvol.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 11:09

Sommige vrouwen hebben heel laat de hcg in hun lijf.

Wat ik en x gelezen heb is dat je hcg in het begin van de zwangerschap minder word doordat je veel naar de wc gaat. En daarom sochtend beter is(je eerste ochtendurine) Want daar zit meer hcg in.

Testen met ochtendurine?

Een tip: doe je zwangerschapstest met ochtendurine. Dit is de eerste urine van de dag. De ochtenurine is het sterkst geconcentreerd en bevat – als je inderdaad zwanger bent – de meeste hCG. Zelfs als de zwangerschap nog heel pril is (rond de menstruatie kun je met je ochtendurine al een positieve uitslag krijgen. Een zwangerschapstest met ochtendurine is dus het meest betrouwbaar.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 11:33

Ik was 14 dagen over tijd voor ik een positieve test had. Je kunt een late bevruchting gehad hebben waardoor je later pas een positieve test krijgt. Mijn huisarts vertelde dat de bloedtest net zo betrouwbaar is als de gewone zwangerschapstesten. Dat geloof ik niet helemaal. Ik weet niet wat voor test je doet. Clearbleu is namelijk het minst betrouwbaar. Je kan beter de goedkopere testjezelf testen doen. Die zijn veel gevoeliger. Maar doorzaak je er te veel mee bezig bent kan je ongesteldheid ook weg blijven. Ik ben wel eens 2.5 week niet ongesteld geweest en bleef maar testen doen maar het bleef maar wegeen tot ik het los liet en werd opeens ongesteld. Ochtendurine kan je het beste gebruiken omdat daar het meeste hcg in zit