Haarverzorging voor steile haren ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Re: Haarverzorging voor steile haren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 14:59

@Maris: dat is erg persoonlijk denk ik! Ik gebruik zelf wel elke keer de conditioner omdat mijn haar met enkel shampoo erg droog aanvoelt. Toen ik krullen had liet ik die er in zitten, nu met steil haar is dat inderdaad te zwaar dus breng ik het aan in de lengtes en punten, laat ik het een halve minuut zitten en spoel ik het eruit. Als je haar zonder conditioner al fijn aanvoelt zou ik dat zo laten, maar gezien jouw haar vochttekort heeft zou ik dat toch overwegen ook iets van een conditioner of haarmasker te gebruiken.

Tegenwoordig heeft Garnier van die haarmaskers waar ook geen zooi in zit, hair food heten ze en er zijn verschillende varianten. Die gooi ik er bij mij nu ook in om de zoveel weken, halfuurtje laten zitten en dan goed uitspoelen. Mijn haar voelt daarna altijd gehydrateerd maar niet zwaar. Wellicht is dat wel iets?

En daarnaast helpt het drogen met een microvezel doek (of T-shirt) en daarna aan de lucht laten drogen al flink tegen vochttekort. Als ik mijn haren een keer droog met een gewone handdoek of de föhn erop zet voelt het ook meteen droog en breekbaar.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-18 15:46

Dank je wel voor de tips ! Misschien dan dus een conditioner eens proberen of een garnier haarmasker.
Ik droog mijn haren vaak met een haarturban ( deze https://www.aquariushaircare.com/) en daarna aan de lucht. Maar ik borstel ook vaak mijn natte haren, en dat schijnt niet zo goed te zijn. Dus dat is een verbeterpuntje ....

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-18 20:26

Iemand nog goede tips ?

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 17:05

Hier ook steil haar.. En plat, mega plat als ik er niks mee doe := Ik ben altijd nog opzoek naar een goede stijl-methode voor meer volume.. dus ik volg sowieso!

Ik kan de Aussie Volume lijn echt aanraden :j En ik kan je ook aanraden je conditioner/haarmasker en shampoo om te draaien. Dus eerst conditionen en dan shampoo'en. Én conditioner alleen over de lengte van je haar, vooral niet op de hoofdhuid. Soms doe ik het zelfs alleen in de puntjes..

Haar nat borstelen doe ik sowieso niet, dan ligt echt alles mega-plat op mijn hoofd := Het liefst ongekamd drogen aan de lucht.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 17:16

Hier ook, superlang (over m'n broekrand) steil haar. Blond. Ben er heel blij mee en herken me totaaaal niet in de struggles hier :D Ik föhn het zelfs om de dag.. en haar is niet droog of pluizig.

Ik was met Andrelon Marrokaanse olie i.c.m. de conditioner van diezelfde lijn.
+- halfuurtje aan de lucht laten drogen, dan föhnen.. ben ik in 5 min. klaar :)
Af en toe een keer een masker erin van Garnier, en zo nu en dan eens insprayen met Andrelon Marokkaanse olie.

Als tip om te krullen: Maak de krullen, flink insprayen met haarlak, echt tot je 'harde krullen' (roy donders :')) hebt en zo laten zitten tot je al je haren gekruld hebt.
Tot slot zachtjes uitkammen met een gewone kam, geen borstel.. dan heb je echt supermooie krullen die top blijven zitten.

En als tip voor meer volume: volumepoeder! Beetje (beetje!!!) strooien bij de haaraanzet en je kunt je haar wat kneden voor meer volume. Icm. haarlak; blijft ook top zitten!

Ik gebruik wel Syoss haarlak (al gebruik ik het heel zelden), merk dat ik met de goedkopere varianten toch echt 'plakhaar' en harde stukjes krijg. Blegh. :=

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-18 18:43

Paris, ik denk dat de meeste mensen in dit topic net als jij geen droge of pluizige haren hebben hoor. Dat hoort gewoon niet zo bij ons haartype ( eerder vettig haar ). Alleen als je het verft of blondeert, dan zal het droger worden.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 19:18

Hier nog iemand met heel zacht, steil haar! Ik was mijn haar gewoon met shampoo(2x per week) en laat het aan de lucht drogen of draai het in een knot waar ik dan mee slaap. De volgende dag spuit ik het vol met haarlak en heb ik een mooie, volle bos met slag.
Mijn tip voor volume: Haarlak! Werkt bij mij echt het beste tot nu toe! Veel beter dan droogshampoo en zo, daar wordt het uiteindelijk alleen maar vetter van is mijn ervaring.
Volumepoeder gebruik ik zelf niet maar hoor er wel goede verhalen over.
Mijn haar is trouwens nauwelijks pluizig of droog, alleen een beetje in hartje winter. Volgens de kapper is mijn haar supergezond. :D

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 19:37

Van haarlak krijg ik van die enorme ‘plakken haar’ die op elkaar liggen, als ik het doorkam na het sprayen, dan krijg ik ‘stroken’ en als ik het doorkam als het droog is, kam ik het er zo weer uit :’)

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:03

Anne. schreef:
Van haarlak krijg ik van die enorme ‘plakken haar’ die op elkaar liggen, als ik het doorkam na het sprayen, dan krijg ik ‘stroken’ en als ik het doorkam als het droog is, kam ik het er zo weer uit :’)

Hoe spray je het erin? Ik spray het tussen mijn haren bij de haaraanzet, til mijn haar op met m'n vingers. Spuit het niet plat zeg maar door het erop te spuiten, maar ertussen/erin te spuiten. Daarna er nog doorheen met mijn vingers (kneden) Dat geeft bij mij volume en lift. :)

Ik gebruik trouwens gellak van Taft en haarlak van Wella. De haarlak vind ik nog net wat sterker.

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 12:05

ik las wat over klei shampoo, tegen haar wat snel vet wordt, welke zijn aan te raden en waar zijn ze verkrijgbaar?

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 18:11

Aangezien dit nogal een oud topic is, zijn er wellicht nieuwe producten op de markt ondertussen :D

Heeft er iemand tips voor echt fijne producten voor de verzorging van steil haar.
Iets tegen het pluizen, zeker in de winterperiode..

Zoals in het hoofdbericht al stond, er zijn best wat bedrijven die zich goed richten op krullen
en ik heb echt goede resultaten gezien.
Maar dat is voor mensen met krullen, zijn er ook bedrijven die dit doen voor mensen met steil haar en waarvan wij dus ook zulke resultaten kunnen zien?

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 18:17

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 18:27

leintje_ schreef:
Ik gebruik zelf graag Wella SP Luxe Oil om mijn haar extra te verzorgen en te beschermen. Verder ben ik wel benieuwd wat andere mensen met steil haar voor producten gebruiken, dus ik lees graag mee :)
https://www.haarspullen.nl/nl/luxe-oil-elixer.html

Wordt het dan niet weer snel vet?
Ik heb nu 1 haarolie met rozemarijn waar mijn haar niet vet van wordt, van andere werd het altijd meteen vet :(
maar dit werkt weer niet tegen het pluizen helaas

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 18:37

Bij mij niet, maar ik gebruik het ook voornamelijk in de lengte van mijn haar. Het restje wat ik dan nog op mijn handen heb verdeel ik over het haar dat tegen/op de hoofdhuid zit.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 18:39

ik lees ook mee. heb heel heel erg dun haar wat heel snel vet wordt. moet het elke dag wassen. droogshampoo helpt niet en vind ik vies voelen. was het met yara rode dop en daarna conditioner ook van yara. volume? wat is dat :’) t zou wel kunnen maar dan moet ik er kilo’s haarlak in spuiten en dat vind ik niet fijn voelen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 19:18

Ik ben inmiddels al jaren aan het wassen met shampoo bars en conditioner bars. Nu sinds kort de shampoo bar van Kitsch en echt minder haaruitval en super zachte haren ( meer dan bij tig andere bars ). Zo fijn dat ik nu ook de conditioner van hen heb gekocht. Eens kijken of die ook zo goed werkt ( andere conditioner bars waren tot nu toe niet echt fijn ).