Hoe vaak en op welke manier was jij je haren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak was jij je haar?

1 keer per week
70 (15%)
2/3 keer per week
236 (53%)
4/5 keer per week
72 (16%)
6/7 keer per week
55 (12%)
anders
7 (1%)

Totaal aantal stemmen: 440

alice0cullen

Re: Hoe vaak en op welke manier was jij je haren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 02:40

Ik lees juist met verbazing hoe baak mensen hun haren wassen. Als ik iedere dag mijn haren ga wassen wordt Mijn haar pas vies en vet, los dat het San enorm pluist en gort droog wordt ongeacht welke shampoo ik gebruik. Ik heb zelfs rijden van maanden dat ik geen shampoo gebruik maar alleen conditioner.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 06:22

Ik heb 2a, had stijl haar maar is nu gaan krullen/slagen erin en was het 1x per week. Ik gebruik Kerastase nutrive Shampo en L’Oreal Smartbond erna omdat ik best droog haar heb en met deze shampo en conditioner heb ik haast geen klitten.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 06:55

Is het niet eenvoudiger om niet meer met je haar in de buurt van die geiten te komen? Mijn shet heeft er ook een handje van om te proberen aan je hoofd te kriebelen. Dat vind ik niet fijn dus dan duw ik d'r hoofd weg. Je bent ook veel groter dan een geit, hoe komen die bij je haar dan?

Afijn :+ Ik heb haartype 1 en was 2 of 3 keer in de week. Om de 3 of 4 dagen, afhankelijk van het seizoen en van hoe viezig het aanvoelt. Er is maar 1 shampoo die ik langer dan 3 keer achter elkaar kan gebruiken en dat is die met aloë vera van Urtekram. Daarna gaat er nog een olie in, die is van... Elvive uit m'n hoofd. Die in een geel glazen flesje in elk geval :Y)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 07:21

Ik was mijn haar meestal 4-5 keer per week. Normaal gezien kom ik toe met 3-4 keer, maar als ik bij de paarden ben geweest (en heb gereden) was ik het ook sowieso. Tijdens vakanties was ik het meestal nog meer aangezien ik dan vaker bij de paarden ben.. :=

Edit: Ik heb iets tussen 2A en 2B.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 07:25

Koper schreef:
Is het niet eenvoudiger om niet meer met je haar in de buurt van die geiten te komen? Mijn shet heeft er ook een handje van om te proberen aan je hoofd te kriebelen. Dat vind ik niet fijn dus dan duw ik d'r hoofd weg. Je bent ook veel groter dan een geit, hoe komen die bij je haar dan?

Afijn :+ Ik heb haartype 1 en was 2 of 3 keer in de week. Om de 3 of 4 dagen, afhankelijk van het seizoen en van hoe viezig het aanvoelt. Er is maar 1 shampoo die ik langer dan 3 keer achter elkaar kan gebruiken en dat is die met aloë vera van Urtekram. Daarna gaat er nog een olie in, die is van... Elvive uit m'n hoofd. Die in een geel glazen flesje in elk geval :Y)

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik moet echt vaak bij die geiten de stal in. En als ik bijvoorbeeld waterbakken moet poetsen, moet ik heel vaak bukken. Dan komen ze dus aan mijn haar. Ik hurk meer dan dat ik buk, maar alsnog komen ze bij mijn haar _O-
Ik kan ze ook een flinke tik verkopen, maar bij veel geiten werkt dat maar heel even of helemaal niet. Dan komen ze gewoon weer bij je. Dat zijn nou eenmaal geiten :')

Ik kan niet voorkomen om bij die geiten de stal in te moeten. Als ik dat zou doen, zou ik totaal geen goede stagiaire zijn :n

Grappig ook hoe mensen verbaasd zijn dat veel mensen hun haar ‘weinig’ wassen. Ik ken een vriendin met type 4C haar, en zij was haar haar maar 1 keer per 2 weken. Zij kan dat haar niet vaker wassen. Dan verpest ze het helemaal. Zo’n haar wassen is ook een heel gedoe.

Maarja, elke dag je haar wassen is dus blijkbaar slecht voor je haar. Omdat je alle natuurlijke vetten uit je haar wast, moet dat haar zichzelf weer verbeteren, en door dat elke dag te moeten doen, krijg je dus vet haar :)
Als je met krullen ook je haar elke dag wast, komen je krullen er niet 100% uit. Dat heb ik zelf ervaren. Mijn haar krult veel meer, en veel beter als ik mijn haar gewoon 1 keer per week was.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 07:31

Met een Lush shampoo bar (Jason and the Argan oil)
Zo’n 4 keer ik de week. Soms vaker soms minder.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 08:12

Mijn dochter heeft heel lang en steil haar, zij waste het iedere dag ook al waarschuwde ik haar dat ze dat niet moest doen en nu heeft ze er echt spijt van. Ze kan niet een dag overslaan omdat ze dan echt vet haar krijgt en met steil haar valt dat echt op.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 08:17

3x per week zon beetje. Maar als ik in een geitenstal zou werken zou ik ook elke dag wassen _O-

Ik heb zelf trouwens heel fijn (dun :') ) haar met een mini slagje erin.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 08:20

Ik heb stijl haar en was zo’n 3x per week mijn haren. Een keer in de maand laat ik eerst +/- een uurtje wat kokosolie erin trekken, heb het gevoel dat mijn haar daar een tijdje minder pluizig van wordt en ook minder snel vet.
Verder was ik eerst met gewone shampoo (merk etc maakt niet uit), dan was ik het met een drupje kappersshampoo, en als laatste laat ik cremespoeling van de kapper er minimaal een minuut of 3 intrekken.
Na het wassen doe ik er helemaal niks meer in.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 08:22

Ik was mijn haar om de 3 dagen.
Ik gebruik lush shampoo, curly wurly. Soms big. Ik heb een gevoelige hoofdhuid, en dat zout in big is echt superfijn voor mijn huid.

Daarna gaat er een haarmasker in. Van loving blends. Alleen de haarpunten. Daarna nog een conditioner, ook alleen de punten.

Als ik eraan denk gaat er in de haarpunten nog argan olie. Maar dat combineer ik niet met het wassen.

Ik heb haartype 2A

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 08:28

Ik was mijn haar 1 keer per 2 weken soms 1 keer per week. Ik heb enorm dik lang stijl haar, wat echt nooit vet wordt.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 08:49

Ik heb gewoon stijl haar met in de onderste laag een beetje slag. Ik was het soms 4 dagen niet, soms kan ik maar 2 dagen zonder wassen. Na 4 dagen is het eigenlijk altijd wel vet.(en soms dus al na 2 dagen!) Ik was het met Head en Shoulders antiroos shampoo omdat ik behoorlijk snel allergisch reageer op anderen. Andrélon een tijd gehad, maar volgens mijn kapper krijg ik daar een zwaar geïrriteerde hoofdhuid van. Toen een tijd Gühl geprobeerd, maar daar werd het gort droog van en het begon ook weer te jeuken(net als bij Andrélon). Verder wil ik nog wel eens Aussie conditioner in de dode puntjes doen omdat mijn haar daar heerlijk zacht van word.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 09:16

Toen ik nog dagelijks 8 paarden reed voor mijn werk waste ik mijn haar 6x per week, omdat mijn toenmalige vriend waar ik mee samen woonde allergisch is voor paarden. Heb haar tot aan mijn kont, dus denk dat de meeste dames hier wel voor kunnen stellen dat er een fles shampoo per week door heen ging.

Nu is die relatie over en rijd ik iets minder paarden, en nu was ik het 2 keer per week. Bestel nu shampoo uit Japan, Lux heet dat spul echt heel erg fijne shampoo zelfs met mijn lengte heb ik heel weinig nodig en zitten er geen siliconen in. Wel prijzige shampoo maar doe er langer mee als bv andrelon ofzo, aangezien ik daar echt jeuk van op mijn kop krijg..

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 09:26

Ik was en verzorg mijn haar sinds een tijdje volgens de CG methode :D En dat gaat sinds een aantal weken nu erg fijn! Al moest ik echt even zoeken en uitproberen wat voor mijn haar fijn werkte. De eerste foto is na het wassen en verzorgen enzo, de derde foto was toen ik diezelfde dag ‘s nachts thuis kwam na een verjaardag en de laatste foto was hoe het was voor CG!

2C/3A
Dun
Fijn
Elasticiteit 40%

Ik gebruik nu deze producten:
- shampoo Petal Fresh Rosemary&Mint (2x per week)
- conditioner Garnier Loving Blends Milde haver (ik probeer om de dag)
- masker Novex Black (na gebruik van de shampoo)
- leave-in Novex Black (op kletsnat haar en dan in de microvezel handdoek)
- Mixed Chicks curl activator
- Wella gel

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 09:32

Ik was mijn haar (2A) gemiddeld 2, hoogstens 3 keer per week met een shampoo en conditioner. Verder draag ik het meestal in een staart.

Veel mensen zijn zo verbaasd over het weinige wassen icm vet haar, maar je haar wordt vanzelf minder snel vet als je het minder wast. Maar dit kost wel wat tijd. Al kan ik me goed voorstellen dat je het dagelijks/om de dag wilt wassen als je elke dag een cap draagt oid.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 10:17

Ik was om de dag mijn haar. Shampoo van Guhl en masker van Loving Blends. Daarna wachten tot het bijna droog is en dan helemaal droog föhnen met een serum in de punten.

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 10:50

Ik waste mijn haar elke dag ongeveer. Maar na een paar uur werd het zo vet dat ik daar helemaal klaar mee was ( :') ) dus toen ben ik begonnen met om de dag. En dan maar een dag vet haar. Nu was ik mijn haar om de 2 volle dagen ongeveer. En ik begin eindelijk wat verschil te merken nu, het is veel minder snel vet.

Een tip als je ook van snel vet haar af wilt: zet je haar na het wassen vast naar achteren of draag een knot /staart. Onbewust zit je toch erg veel aan je haar als het los is (ik tenminste) en dat maakt het ook sneller vet.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 10:53

sharon488 schreef:
Een tip als je ook van snel vet haar af wilt: zet je haar na het wassen vast naar achteren of draag een knot /staart. Onbewust zit je toch erg veel aan je haar als het los is (ik tenminste) en dat maakt het ook sneller vet.

Klopt. Mijn haar wordt niet snel vet. Als ik het eens per 5 dagen was is het nog genoeg maar ik heb het wel vrijwel altijd vast.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 13:21

sharon488 schreef:
Ik waste mijn haar elke dag ongeveer. Maar na een paar uur werd het zo vet dat ik daar helemaal klaar mee was ( :') ) dus toen ben ik begonnen met om de dag. En dan maar een dag vet haar. Nu was ik mijn haar om de 2 volle dagen ongeveer. En ik begin eindelijk wat verschil te merken nu, het is veel minder snel vet.

Jup! Het helpt ook onwijs om het tijdens het slapen bijvoorbeeld in een vlecht te dragen. Dan zit het ook niet zo enorm in de knoop en heb ik er 's morgens ook veel minder werk aan.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 13:28

1 keer per week.Gewoon met de simpele schampoo.Nu heb ik wel dik boerenhonden haar in een kort kapsel.Kan weinig aan mis gaan.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 13:49

Ik heb best wel 'poofy' lang haar met redelijk wat slag en enkele krullen en ik was het ongeveer om de dag of twee dagen met een Lush shampoo bar (Godiva). Dat is dus vaste shampoo waar weinig toevoegingen aan zitten en waar je ook geen plastic voor nodig hebt :D
Toen ik in Japan woonde wasde ik het wel elke dag met een shampoo speciaal voor stijl haar, aangezien zowat iedereen daar stijl haar heeft. Het zag er toen ook wel heel mooi en glanzend uit, maar toch vind ik dat poeferige ook wel wat hebben nu :P

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 14:00

Mijn haar is stijl, ik heb vrij dun haar, maar wel veel. Het is nu vrij lang en klit redelijk snel. Ik was nu 1 keer per week, dan eerste een oliemasker (kokos en amandelolie gemengd) in laten trekken, uitkammen, wassen en tot slot conditioner. Ga altijd in bad terwijl ik mijn haar was. Als het vaak nat wordt (door regen met douchen probeer ik mijn haar droog te houden) ‘was’ ik tussendoor met conditioner.

Shampoobar van Lush en normaal gebruik ik Tigi bed head conditioner, maar momenteel ben ik alle restjes conditioner aan het opmaken van dingen die ik ooit heb gekocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 14:16

Tigi Bed Head shampoo is ook heel erg fijn :j conditioner gebruikte ik altijd tot ik eindelijk die van Dalan goed kon krijgen. (Was altijd alleen bij de Sauna te krijgen, tegenwoordig ook bij Big Bazar, Op is op en online) Die vind ik nog net wat lekkerder. Als mn enorme voorraad TIGI shampoo ook op is ga ik ook over op de Dalan shampoo.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-08-18 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 14:17

Poeh heb je even :')
Ik heb type 3A en was mijn haar ongeveer 1 keer per week.
Meestal gebruik ik dan een kokos conditioner om mijn haar te wassen en dat daarna een conditioner van Petal fresh of het kokos boost masker van Andrélon.
Soms was ik het met Petal fresh shampoo als ik het idee heb dat mijn haar echt vies is. Daarna dan weer conditioner of dat masker.
Af en toe doe ik wat kokosolie in mijn haar wat ik dan een nacht laat intrekken en de volgende ochtend uit was.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 14:18

Hier lang haar (tot billen) en extreem dik. Ik was het 1x per week want het duurt uren om droog te worden.
Hoe vaker je was hoe sneller je haar vet wordt.
Ik ken mensen die zelden tot nooit shampoo gebruiken en alleen hun haar spoelen en hebben nooit vet haar. Ons haar kan dat prima zelf oplossen.

Mocht je minder willen gaan wassen maar al korte tijd vet haar hebben wil het helpen om te spoelen met natuurazijn. Dat is een natuurlijke ontvetter en je ruikt het ook niet.
Mijn nichtje moest iedere dag wassen en was na paar uur al vet. Haar was conpleet ontregelt. Gaan spoelen met azijn en nu is het pas na 4 dagen vet aan het worden.