Knieletsel, wat kan het zijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 20:36

Op 22 aug. Maar knal kan ik niet zeggen. Ging zo snel voor ik het doorhad lag ik plat op de grond en kon alleen maar denken au mijn knie. Buigen kan ik iets maar niet ver. Traplopen lukt niet bijvoorbeeld. Dat moet pasje voor pasje met alleen links.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 20:51

En kun je je knie, wanneer hij gebogen is zelf weer recht doen zonder met je handen of steun onder je voet mee te helpen? Dus door de spieren van je bovenbeen licht aan te spannen of gebeurt er dan niets?

k_m

Re: Knieletsel, wat kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 20:56

Ik heb alles gelezen maar hoezo weet je zeker dat het niet gebroken is? Ik heb een tibia plateau fractuur gehad en ik kon er nog wel minimaal op stappen, maar dat was blijkbaar gevaarlijk ivm verschuiving van de breuk. Bij mij hebben ze gewoon gelijk een RX gemaakt en kon van enkel tot bovenbeen de gips in.

Hopelijk voor jou is het wat anders, maar vreemd dat ze je hier mee niet naar de spoedeisende hulp sturen. In België ga je hiervoor gewoon naar de spoed, foto maken en dan weet je tenminste gelijk wat er aan de hand is..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 20:59

Dat lukt wel. van buiten naar recht.

En dat het niet gebroken is weer ik zeker :j . Als ik gelijk woensdag naar de huisartsenpost geweest was (Wat achteraf gezien handiger was geweest) dan was ik wel naar de SEH gegaan. Uiteindelijk via de huisarts foto's laten maken en doorverwezen naar de orthopeed.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 21:03

Maar hoe weet je dat zeker dan? Als er geen foto's zijn weet je dat toch niet? :-) Geen verwijt maar oprechte interesse, ik kan je pijnklachten namelijk ook goed snappen. Ik kon ook wel minimale bewegingen en klein beetje druk maar bij mij zat er toch ook echt een breuk in. Oh of heeft de huisarts foto's genomen en begrijp ik het even verkeerd, dat las ik nergens terug namelijk :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 21:07

Er zijn wel degelijk röntgenfotos gemaakt is geen breuk op te zien.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 21:20

Gelukkig maar dan! Hopelijk is het niets te ernstig. MRI kan lang duren helaas!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 21:32

Mijn collega had ook zoiets, bij haar waren de kniebanden gescheurd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 21:37

Nou das geen fijn vooruitzicht -O- maar die richting begin ik ook op te denken idd.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 22:44

Gewoon even de MRI afwachten, kan nu echt nog van alles zijn aangezien de knie te reactief is om goed uit te testen. Een orthopeed weet over het algemeen wel aardig wat van knieën af :P . Wachttijd van 1,5 week valt nog meer voor een MRI, kan soms echt bizar lang duren. Tot die tijd is het heel zuur en zul je op krukken moeten lopen, en wie weet is het in die 10 dagen al dusdanig tot rust gekomen dat er wat meer uitsluitsel kan worden gegeven. Het mooie aan de knie is namelijk dat je hem nauwkeurig kan uittesten met klinische testen, maar de 17e weet je het zeker.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 08:40

Ik loop nog even braaf verder met krukken ja. Zonder is echt niet fijn.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:59

SusanH schreef:
Ik loop nog even braaf verder met krukken ja. Zonder is echt niet fijn.

Heb je ook van die speciale tape op je knie zitten of bestaat dat niet? :+
Ik heb namelijk ook zoveel last van m'n enkel dat ik op krukken loop op slechte dagen maar als ik een goede dag heb zoals vandaag tape ik m in.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 11:22

Nee geen tape. Dat wilde de fysio niet doen omdat niet bekend is wat het letsel is. Heb wel een brace gekocht maar die vind ik niet lekker zitten. Zelf tapen durf ik niet aan dat is toch vrij lastig met een knie. Enkelbanden gescheurd heb ik vroeger ooit gehad. Dat durfde ik wel met sporttape in te tapen maar dat was omdat ik dat de fysio had zien doen en dus wist hoe ik de tape moest doen.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 13:04

SusanH schreef:
Nee geen tape. Dat wilde de fysio niet doen omdat niet bekend is wat het letsel is. Heb wel een brace gekocht maar die vind ik niet lekker zitten. Zelf tapen durf ik niet aan dat is toch vrij lastig met een knie. Enkelbanden gescheurd heb ik vroeger ooit gehad. Dat durfde ik wel met sporttape in te tapen maar dat was omdat ik dat de fysio had zien doen en dus wist hoe ik de tape moest doen.

Ja dat snap ik idd, ik heb er nu wel gewoon standaard tape omheen maar bij een knie lijkt me dat ook een stuk lastiger. Ik hoop dat het snel duidelijk wordt. :(:)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:24

Zou inderdaad geen random tape op je knie plakken als je nog niet weet wat er aan de hand is, want anders geef je dadelijk druk op verkeerde plekken en werkt het juist averechts..

Maar dat had je denk ik ook al wel bedacht :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-18 08:29

Druk erop is sowieso niet fijn. Vanmorgen skinny jeans uit de kast gehaald maar die heb ik snel weer uit gedaan.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 08:56

Heel herkenbaar, volgens mij heb ik na een week of 4 voor het eerst weer een broek aangehad, wat nog steeds niet fijn zat. Tot die tijd alleen trainingsbroeken en pantys aangehad. Gelukkig had ik vanuit mijn werk een heel arsenaal aan jurkjes :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-18 12:32

Gelukkig zijn joggingbroeken in :j enige schoenen die nu fijn zitten zijn mijn sportschoenen heb nog steeds vocht in mijn enkel dus hoge schoenen of schoenen met een harde rand zitten niet lekker. En sportschoenen met een jurk vind ik niks. Ik heb dus vooral flodderbroeken aan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 14:15

Meer rusten en been omhoog met vocht!!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-18 16:29

Dat doe ik al. Slaap ook met pootje omhoog.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-18 09:51

Vanmorgen MRI gehad. Nu afwachten tot woensdag.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-18 11:31

Ik weet eindelijk wat het is. Mijn binnenband is opgerekt. Ik heb vocht in mijn slijmbeurs en vocht in het bot bij de aanhechting van de binnenband. Moet nu naar de fysio en gaan belasten. Kan zeker nog 4 tot 6 weken gaan duren. Misschien langer.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 12:13

Binnenband trekt van zelf weer bij gelukkig. Toen die beter werd werd mijn knie (waar ook de kruisband door midden was) weer bruikbaar.
Ik kan moeilijk zeggen hoe lang het bij mij geduurd heeft omdat het bij mij mijn binnenband en kruisband was, en die kruisband is geopereerd.

Sterkte er mee.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-18 12:16

Bot oedeem is wel iets wat lang kan duren begreep ik. Maar goed dat is afwachten. Het voelt iig al fijn dat ik met hulp van fysio aan herstel kan gaan werken.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 16:36

Oh toch goed nieuws dan! Scheelt dat je dan ook weet dat je eigenlijk niets "stuk" kan maken als je het belast :)