Klachten/herste hersenschudding langere termijn, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 22:18

leeg
Laatst bijgewerkt door Radiostilte op 13-07-23 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 23:51

Willekes schreef:
En ik vroeg mij af... serieuze vraag:
Rondom jullie menstruatieperiode en/of PMS, hoe zijn dan jullie eventuele klachten of symptomen? Merken jullie toevallig (ook) verschil? :')

Ha, die link had ik nog niet gelegd, maar inderdaad..! Voorheen nooit echt last van, maar nu is het alsof de wereld vergaat en dat is allemaal mijn schuld :')

Voor mij is het nu ruim 2 jaar geleden. Fijn topic dit; er vallen wel wat dingen op hun plek nu ik jullie ervaringen zo lees.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 02:03

Quir schreef:
Jammer dat je je eigen "potjeslatijn" niet eens begrijpt...
Contusio heeft niets, maar dan ook echt niets, met een hersenschudding te maken. Het is traumatische hersenletsel, ook wel een hersenkneuzing. Bij een contusie is er wel degelijk (ernstig) letsel op een scan oid te zien itt bij een hersenschudding.

Ik heb oa een contusio cerebri. (Kneuzing hersenen) hiervan is echt niet veel van op de scan te zien (MRI/CT) van waar de grote stolsel heeft gezeten echter wel. Overduidelijk. Is een ader door de. Klap gescheurd die langzaam is gaan sijpelen, en dat is gaan stollen. Ism de kneuzing nog.

Bij een hersenschudding waarbij je te lang door loopt, kan je ook zeker letsel aan over houden. Je kan ze geschud hebben, maar schud je te hard dan kunnen ze kneuzen. En niemand die het van buiten ziet.

Heb je al een MRI gehad? En heb je al een NPO gehad?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 23:06

Poeh, ik heb vanavond mijn MRI gehad en dat is geen goede combinatie met een overgevoeligheid voor geluid en een lichte claustrofobie.
Het gevolg was dat ik enorm ging hyperventileren terwijl ik vast lag in de machine. Deed mijn ogen open zodat ik ook zag hoe weinig ruimte ik had, toen was de paniek compleet. Heb een paar keer op de bel gedrukt omdat ik er echt uit moest en wel nu! Gelukkig was de laborant erg geduldig en na een tijdje rechtop zitten en praten was ik weer rustig en hebben we het onderzoek af kunnen maken. Heeft zo wel extra lang geduurd en ik was niet de laatste.

Zelfs nu in mijn bed zit er nog iets van hyperventilatie dus ik ga zo even wat zingen, sorry buren... zo fraai is het niet, maar krijg mijn adem wel weer normaal daardoor...

alice0cullen

Re: Klachten/herste hersenschudding langere termijn, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 23:37

Ik ben zo'n 4 a 5 jaar geleden over de kop gegaan met mijn vorige paard, ben zeker 30 minuten bewusteloos geweest waarschijnlijk nog wel langer. Heb toen vermoedelijk een epileptische aanval gehad. Ik weet er zelf ook echt niks meer van behalve wakker worden in een ambulance en daarna weer in het ziekenhuis.

Had toen een puntbloeding in mijn hoofd en ben toen voor observatie 1 nacht opgenomen in het ziekenhuis. Hebben toen over de nacht bloedruk gemeten en dergelijke en kon de volgende ochtend zonder verder onderzoek naar huis.

Heb sindsdien veel nek en hoofdpijn. Had in het begin veel balans problemen, moest soms ineens bijstappen als ik stilstond en op het paard raakte ik soms uit balans. Ook had ik moeite met woorden zoeken tijdens een gesprek of bij het schrijven. Was ook sneller over prikkeld.

Na 4 jaar heb ik nogsteeds snel hoofd en nekpijn, en lezen gaat wat langzamer dan eerst. Kon altijd enorm snel lezen, en ben nogsteeds snel maar niet meer zoals vroeger. Ook had ik moeite met Engels en Duits ben ik een groot deel helemaal kwijt. Haalde de talen door elkaar. Mijn geheugen is ook niet meer wat het geweest is vooral korte termijn, maar ben ook andere stukken nog wel kwijt, heb ook nog wel moeite met concentreren en multitasking gaat ook wat moeilijker. Mijn autisme lijkt eigenlijk wel een verergerd sinds de val. Al is dit misschien compleet in relevant.

Ben eigenlijk nooit meer door een arts gezien hiervoor, hoefde ook nooit meer op controle te komen. Dacht dat het normaal was eigenlijk, misschien wel heel stom en naive aan mijn kant. Als ik het van ander lees dan heb ik misschien alles een beetje onderschat. :=

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 14:35

De uitslag van de MRI, schade in mijn hersenen die overeenkomt met het trauma op de CT-scan direct na mijn val van 2 jaar geleden. Dat was dus een hersenkneuzing en geen hersenschudding. Staat ook in mijn dossier van 2 jaar geleden, maar is bij mijn weten niet naar mij gecommuniceerd of ik heb het niet opgeslagen, ben veel kwijt van die tijd.

Van de hersenschudding van afgelopen mei is niets te zien, dat is toch wel goed nieuws. Voor deze hersenschudding finctioneerde ik nog, nu kan ik weinig.

Ik ga therapie krijgen, hoe en wat hoor ik van de revalidatiearts. Mijn hersens worden daar niet beter van, wel kan ik leren er beter mee om te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 17:38

Wat heftig, joh! Sterkte, hopelijk gaat die therapie je goed doen :j