Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Zahlina schreef:Eigenlijk is het heel simpel met afvallen, zo weinig eten dat je lichaam gebruik gaat maken van eigen reserve, dit kan je op veel manieren bereiken.
Sorry hoor maar dit vind ik niet alleen het aller aller slechtste advies die je iemand kan geven maar ook zorgelijk.
Dit neigt bijna naar een eetstoornis.
Je hebt een app, my fitness pal. Alles opschrijven wat je eet en invoeren in je telefoon.
Of Weightwatchers, maar daar val je niet alleen af in gewicht maar ook in je portemonee
SusanH schreef:@Zahlina: Je kan het ook omdraaien he, die app helpt je juist om je eetpatroon blijvend aan te passen. Mij wel iig. Ik geloofde ook nooit in tellen. Maar het heeft mij wel het inzicht gegeven wat ik nodig had om de knop om te kunnen zetten, en de stok achter de deur om er mee door te gaan. De app zelf is slechts een hulpmiddel je moet het wel zelf doen natuurlijk.
Kaus schreef:Nee, ik zeg juist dat het niet uitmaakt wat je eet, als je maar op je calorieën let. Als jij 1500 kcal per dag wil eten aan vet of koolhydraten (in een product natuurlijk, los eten werkt niet helemaal) moet je dat doen. Maar het is makkelijker om een curry te eten zonder rijst bijvoorbeeld. Om dat in de rijst in dit geval simpelweg vaak meer calorieën zullen zitten dan in het curry gedeelte.
secricible schreef:Volgens mij bedoelt Zahlina ook wat anders. Namelijk dat die app of de WW pas zin hebben als je ze gebruikt om een kcal-tekort op te bouwen (dus minder eten dan je behoefte). Die app zelf laat je niet afvallen, het is een hulpmiddel om het kcaltekort mee op te bouwen.
purny schreef:SusanH schreef:@Zahlina: Je kan het ook omdraaien he, die app helpt je juist om je eetpatroon blijvend aan te passen. Mij wel iig. Ik geloofde ook nooit in tellen. Maar het heeft mij wel het inzicht gegeven wat ik nodig had om de knop om te kunnen zetten, en de stok achter de deur om er mee door te gaan. De app zelf is slechts een hulpmiddel je moet het wel zelf doen natuurlijk.
Eens hiermee. Het is nog altijd beter dan jezelf bij wijze van spreke uithongeren.
Heb de app ook een tijdje gebruikt.
Popstra schreef:Diëten volgen en calorieën tellen geloof ik persoonlijk niet in.
Je moet je zelf een fatsoenlijk eet gedrag aan leren en ook het beheersen daarvan. Ten eerste er voor zorgen je niet te veel troep in huis haalt maar wel de noodzakelijke dingen als ontbijt, lunch en diner en evt gezonde tussendoortjes.
Wat er niet is kun je ook niet op eten!
Ook is het een goed idee Savonds na 20 uur niks meer te nuttigen.
In het weekend kun je best eens lekker je te buiten gaan aan ijs, snacks of taartje...
Verder is beweging heel belangrijk.
Dat klinkt heel sober in een maatschappij met overvloed maar het werkt wel.
SusanH schreef:@Zahlina: Je kan het ook omdraaien he, die app helpt je juist om je eetpatroon blijvend aan te passen. Mij wel iig. Ik geloofde ook nooit in tellen. Maar het heeft mij wel het inzicht gegeven wat ik nodig had om de knop om te kunnen zetten, en de stok achter de deur om er mee door te gaan. De app zelf is slechts een hulpmiddel je moet het wel zelf doen natuurlijk.