verzwikte enkel na een aantal jaren nog steeds pijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 17:01

Woensdag heb ik een afspraak bij de huisarts, ben benieuwd wat ze precies gaan zeggen.
Ik koel nog steeds 3 keer per dag maar het lijkt helemaal niks uit te maken. Het rare is gewoon dat ik tijdens het bewegen nergens last van heb maar dat ik na het bewegen echt kapot ga van de pijn. Zowel paracetamol als ibuprofen helpen voor 5 min en daarna komt de pijn er doorheen zetten.
Afbeelding
Afbeelding

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 17:10

Even out of the box, maar heb je een goede fascia release therapeut geprobeert?
Soms kunnen er pijnklachten blijven zitten door verkleefde bindweefselvliezen en daar kijken fysiotherapeuten niet altijd goed naar.
Deze methode is ook nog vrij nieuw, ik had een zere voet en enkel al jaren wat telkens terug kwam en mijn revalidatie beperkte.
Sinds de fascia release is er echt een wereld voor me open gegaan en is mijn voet en enkel niet meer echt een probleem geweest.
En ik zat dus met dat mijn loopoefeningen in het zwembad niet gingen, ja het ging maar na het bewegen begon het gezeik: dagen lang gedoe.
Bij mij bleek mijn hele onderbeen alles enorm verkleefd, ook rond mijn enkel en voet.
Nu houd ik dat 1 a 2x per week bij, kan mijn fysio zelf doen, en dat maakt het verschil tussen krom lopen en rechtop kunnen lopen.
Ik denk dat het echt eeuwig zonde is als je fascia release niet probeert, de fascia kunnen zoveel pijnklachten geven en meeste therapeuten of artsen kennen het niet.
Komt ook omdat het nog zo nieuw is, maar ik zou zeggen google het eens.

Waar ik trouwens met mijn voeten baat bij heb, geen idee hoe dat bij jou zit, zijn nachtspalken.
Nu moet ik wel zeggen ik ben hypermobiel en mijn enkel zakt s’nachts scheef doordat ik ooit snoeihard door mijn enkel geklapt ben.
Maar ik merk aan die enkel het heel goed als ik s’nachts een spalk om heb, dan heb ik overdag bijna nergens last van.
Bij mij zijn nachtspalken dus geen moeten, maar ik draag ze graag omdat het duidelijk veel vermoeide voeten/enkels scheelt overdag.
En weet je, met je ogen dicht merk je toch niks zeg ik altijd maar dus I don’t care en ik doe die dingen gewoon om.
Nu weet ik niet hoe het met jou letsel zit qua baat bij een spalk, maar ik wilde het toch opperen gezien ze dat bij mij ook nooit hebben gedaan. :)

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 21:36

Wat balen dat het weer de verkeerde kant op is gegaan. Hoe is het nu?

Zelf heeft bij mij de fysio nadat de bone bruise is ontdekt meer slecht gedaan dan goed. De orthopeed wist niet goed meer wat te doen en heeft toen een injectie gezet. Dit lijkt voor nu te werken, maar ben er nog niet helemaal zeker van. Wanneer ik veel last heb doe ik ook een nachtspalk aan.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-19 10:09

MaNdiii schreef:
Wat balen dat het weer de verkeerde kant op is gegaan. Hoe is het nu?

Zelf heeft bij mij de fysio nadat de bone bruise is ontdekt meer slecht gedaan dan goed. De orthopeed wist niet goed meer wat te doen en heeft toen een injectie gezet. Dit lijkt voor nu te werken, maar ben er nog niet helemaal zeker van. Wanneer ik veel last heb doe ik ook een nachtspalk aan.

Ik heb gister helaas te horen gekregen dat ik nooit meer pijnvrij zal kunnen lopen. We gaan ons nu richten op pijnbestrijding om het wat aangenamer te maken.

MissBmx

Re: verzwikte enkel na een aantal jaren nog steeds pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 10:18

Jeetje wat een vreselijke tegenvaller
Nooit meer pijn vrij klinkt erg heftig..Ben je bij de
St. Maartenskliniek geweest?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:42

Pff heftig! Da's wel rot nieuws! sterkte!

Ze kunnen helaas nog steeds niet alles. Ik kan ook nooit meer pijn vrij lopen . je leert er mee leven.. je moet wel helaas..

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 18:18

Jeetje wat heftig hoor! Kunnen ze er helemaal niks mee?

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-19 16:18

joyce_eddy schreef:
Jeetje wat heftig hoor! Kunnen ze er helemaal niks mee?

We hebben besproken dat ik nog 1 keer m’n steunzolen laat aanpassen in de hoop dat dat nog gaat helpen en als aller laatste oplossing kan hij een injectie er in zetten (ik weet niet hoe de injectie heet) omdat er nog niet wetenschappelijk bewezen is dat die injectie ook daadwerkelijk werkt wordt het niet vergoed door de verzekering en kost het 70,- dat zal ongeveer een half jaar lang de scherpe randjes van de pijn af halen. Helaas helemaal pijnvrij gaat het nooit meer worden maar ik loop er al zo lang mee dat ik er ook eigenlijk wel weer vrede mee heb. Het is gewoon heel raar dat ze gewoon weg niks kunnen vinden.

Ik ben bij de medinova kliniek in Arnhem geweest.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 16:25

Heftig! Ik zou mij niet gelijk neerleggen bij het etiket ‘uitbehandeld’. Zoals iemand al opperde zou ook ik voor een second opinion gaan bij de Sint Maartenskliniek. In mijn ogen een van de beste orthopedische klinieken in Nederland.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 16:48

Hebben ze wel een diagnose ?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 16:49

Ik zou me hier ook niet bij neerleggen. Ik ken iemand die een soort was opgegeven met zijn rug door de reguliere ziekenhuizen, hij moest er maar mee leren leven. Hij wilde niet meer leven zulke erge pijnen had hij. De verzekering heeft hem toen naar Bergman kliniek gestuurd en nu doet hij bijna alles weer. Hij kan in ieder geval weer normaal pijnvrij leven.
Maartenskliniek hoor ik ook goede dingen over. Ik zou me hier zeker niet zo maar bij neerleggen.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 16:50

Als je nog niet in Nijmegen ben geweest zou ik dat zeker doen. Die hebben iig iets verlichting kunnen brengen bij mij

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-19 01:12

dromertje2 schreef:
Hebben ze wel een diagnose ?

Nee ze hebben helaas ook geen diagnose.

Ik heb besloten om eerst even te kijken hoe het nu gaat, ik ga er nu niks aan doen en gewoon kijken wat m'n enkel gaat doen. Op het moment doet hij alleen 's avonds wat pijn en verder heb ik er eigenlijk geen last van. Mocht het weer verslechteren ga ik kijken of ik naar de Maartsenskliniek verwezen kan worden. Volgende maand heb ik nog wel een telefonisch consult met m'n orthopeed dus ik wacht het voor nu allemaal even af.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 14:13

Als je klachten blijft houden wacht niet te lang met verwijzing te vragen voor Nijmegen wachttijd os voor voet /enkel is erg lang. Juist omdat ze er zo goed in zijn

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 14:42

Mijn moeder had een nieuwe knie, en die moest ook veel oefenen. Direct nadat ze uit de narcose kwam werd ze op een apparaat gelegd dat je knie buigt.
Daarna oefenen, oefenen, oefenen en maar fanatiek erop dat ze de aantal graden nog niet kon buigen.
Knie bleef dik, stijf en moeilijk te buigen. Na 6 maanden doorgebogen onder ruggenprik, maar was tijdelijk. Knie werd dikker en dikker en was instabiel.
De orthopeed zei dat ze er maar mee moest leven en dat dit het meest haalbare was.

Geen genoegen mee genomen en naar de Sint Maartens kliniek gegaan.
Daar konden ze na een mri al zien dat d'r achterste kruisbanden kapot waren (vermoedelijk gebeurt met het doorbuigen, want volgens hun maar mag tot 3 mnd na de operatie).
Opnieuw een nieuwe knie was de planning. Bij de operatie schrokken ze wat het vele vocht had gedaan (gat in bot).
Helaas was deze operatie ook niet goed gegaan, onderste gedeelte stond een paar mm scheef in het onderbeen.
Toen 3e nieuwe erin, nu redelijk.
Dus laat je niet te snel afschepen, dat je er mee moet leren leven.

Dat sommige ziekenhuizen wel eens wat anders zien, hebben we ook beleefd met de enkel van mijn dochter.
Drie jaar geleden brak ze haar enkel, 4 breuken en een scheur (2 in onderkant scheenbeen, 2 breuken en scheur in groeischijf in enkel).
6 Weken onbelast gips gehad, daarna zoek het maar uit. Geen controle foto, niets.

Nu ondervind ze nog steeds dagelijks problemen, welke steeds erger worden.
Foto's gemaakt. Groeischijf goed hersteld, verspouwing van het spronggewricht, en mogelijke cyste.
Advies, spoed afspraak orthopeed, binnen 3 weken gezien.
Leuk een ziekenhuis met lange wachttijden van minimaal 3.5 maand. Op advies naar ander ziekenhuis. Cyste niet te vinden op de foto (andere ziekenhuis weigerde ze te geven).
Hun conclusie enkelbanden beschadigd en nog niet hersteld. 3 Maanden een brace.
Leek beter te gaan de eerste 2 maanden, daarna ging die meer pijn geven.

Terug naar orthopeed (ondertussen zelf wel de foto's gekregen van eerste ziekenhuis). Nu mri gehad en wachten op de uitslag. Maar kregen al te horen dat ze normaal de afspraken telefonisch doen, maar dat ze in haar geval wilde dat ze terug kwam naar het ziekenhuis, ondanks ze weten dat het voor ons een stuk verder weg is. Geeft geen fijn gevoel

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 15:06

Hier vorig jaar ook gebroken enkel, 5 weken gips en ook geen foto. Jaar later ben ik geopereerd want had een groot kraakbeenletsel met cyste, tijdens de operatie hebben ze nog een kraakbeenletsel gevonden, beide hebben ze proper gemaakt en behandeld, gewrichtband aan de buitenkant aangetrokken en stukje afgebroken bot weggehaald.
Als men in het begin wat secuurder waren geweest, was dit niet zo ver gekomen.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-19 01:22

kiki1976 schreef:
Mijn moeder had een nieuwe knie, en die moest ook veel oefenen. Direct nadat ze uit de narcose kwam werd ze op een apparaat gelegd dat je knie buigt.
Daarna oefenen, oefenen, oefenen en maar fanatiek erop dat ze de aantal graden nog niet kon buigen.
Knie bleef dik, stijf en moeilijk te buigen. Na 6 maanden doorgebogen onder ruggenprik, maar was tijdelijk. Knie werd dikker en dikker en was instabiel.
De orthopeed zei dat ze er maar mee moest leven en dat dit het meest haalbare was.

Geen genoegen mee genomen en naar de Sint Maartens kliniek gegaan.
Daar konden ze na een mri al zien dat d'r achterste kruisbanden kapot waren (vermoedelijk gebeurt met het doorbuigen, want volgens hun maar mag tot 3 mnd na de operatie).
Opnieuw een nieuwe knie was de planning. Bij de operatie schrokken ze wat het vele vocht had gedaan (gat in bot).
Helaas was deze operatie ook niet goed gegaan, onderste gedeelte stond een paar mm scheef in het onderbeen.
Toen 3e nieuwe erin, nu redelijk.
Dus laat je niet te snel afschepen, dat je er mee moet leren leven.

Dat sommige ziekenhuizen wel eens wat anders zien, hebben we ook beleefd met de enkel van mijn dochter.
Drie jaar geleden brak ze haar enkel, 4 breuken en een scheur (2 in onderkant scheenbeen, 2 breuken en scheur in groeischijf in enkel).
6 Weken onbelast gips gehad, daarna zoek het maar uit. Geen controle foto, niets.

Nu ondervind ze nog steeds dagelijks problemen, welke steeds erger worden.
Foto's gemaakt. Groeischijf goed hersteld, verspouwing van het spronggewricht, en mogelijke cyste.
Advies, spoed afspraak orthopeed, binnen 3 weken gezien.
Leuk een ziekenhuis met lange wachttijden van minimaal 3.5 maand. Op advies naar ander ziekenhuis. Cyste niet te vinden op de foto (andere ziekenhuis weigerde ze te geven).
Hun conclusie enkelbanden beschadigd en nog niet hersteld. 3 Maanden een brace.
Leek beter te gaan de eerste 2 maanden, daarna ging die meer pijn geven.

Terug naar orthopeed (ondertussen zelf wel de foto's gekregen van eerste ziekenhuis). Nu mri gehad en wachten op de uitslag. Maar kregen al te horen dat ze normaal de afspraken telefonisch doen, maar dat ze in haar geval wilde dat ze terug kwam naar het ziekenhuis, ondanks ze weten dat het voor ons een stuk verder weg is. Geeft geen fijn gevoel

Och dat is ook een heel erg verhaal.. Hopen dat het snel beter gaat!

Het is gewoon raar dat ze nu niks kunnen vinden, op zowel de röntgen, mri en echo ziet alles er perfect uit en toch blijft hij zo reageren. Mochten bij mij de klachten verslechteren ga ik direct naar de huisarts.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 03:40

Pfff wat een verhaal! Soms sta je positief versteld wat de medische wereld kan en anderzijds, pfff, weten ze niet eens raad met een enkel.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 06:16

Je kan ook vragen of ze in Nijmegen de mri willen bekijken als second opinion. Dat ze gewoon alles even na lopen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 08:10

Geef het niet op ....maar pijnloos zul je misschien niet meer worden.!
ga niet mijn verhaal hier plaatsen maar ze kunnen ook niet alles helaas!