Welke natuurlijke producten gebruiken jullie voor haren/huid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-18 19:49

lovelynutia schreef:
Welke natuurlijke shampoo raden jullie aan voor een gevoelige hoofdhuid en dun haar zonder lavendel geur?

Ik lees zulke wisselende reviews bij verschillende merken&variaties

Er is zoveel keuze ! En haha zonder lavendel geur, ik snap je helemaal !
Heb je al eens met een haarzeep gewassen ? Of met zeepnoten of wil je meer een natuurlijke shampoo in een kant en klare fles ? En hoe natuurlijk wil je de shampoo ?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-18 19:52

Ik heb inmiddels ontdekt dat wassen met haarzeep veel beter gaat als je je haren daarna na spoelt met azijn ( plus water natuurlijk ). Haren voelen erna veel schoner aan.
MAAR hoe gezond is azijn nu eigenlijk voor je (hoofd) huid ? Iemand die dat weet toevallig ?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-18 20:04

magda_90 schreef:

Pfieuw, ik heb even wat te lezen ! Maarre kan je het heel kort samenvatten misschien ? Is azijn slecht voor huid en haren of niet ? En gebruik je dat iedere keer of b.v. 1 keer per week ?
Baking soda wordt ook gebruikt las ik, lijkt me niet echt gezond voor je huid ....

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 20:13

Maris schreef:
Er is zoveel keuze ! En haha zonder lavendel geur, ik snap je helemaal !
Heb je al eens met een haarzeep gewassen ? Of met zeepnoten of wil je meer een natuurlijke shampoo in een kant en klare fles ? En hoe natuurlijk wil je de shampoo ?

Ja dat keuze aanbod is n beetje overweldigend. Liefst wel vloeibaar/in een fles. Mijn moeder had vroeger zo een geurzakje lavendel bij t wasgoed gedaan sindsdien kan ik de geur niet meer hebben haha.

Een keer zo een blok haarzeep op vakantie geprobeerd maar dat voelde niet schoon op een of andere manier. Hoe natuurlijk is lastig te zeggen wil voornamelijk niet mijn hoofdhuid irriteren en fris haar :p

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 20:35

Het is vooral persoonlijk en afhankelijk van het type huid of het bij jou werkt of niet. Sowieso zul je door een lange periode van gewenning heen moeten omdat je huid en haren gewend zijn aan alle standaard schoonmaakdingen. Huid en haar zullen daarom de eerste tijd eerst veel vetter worden voordat het normaliseert en je lichaam het zelf weer handelt.

Je bouwt dan gemiddeld genomen dit ook af. Eerst om de dag baking soda met appelazijn, dan om de 3 dagen, om de 4 dagen.... Net zo lang totdat je gemiddeld genomen om de 7 dagen aan toe kan.

Voor mij was de baking soda destijds te agressief omdat mijn huid nog aan het herstellen was van eczeem en allergische reacties. Anderen hebben er jaren lang al vast bij.

Ik gebruik nu aleppozeep icm appelazijn en voor op het werk Urtekram (vanwege haarnetje en warmte krijg ik snel vet haar en daar kon de aleppozeep minder goed tegen op).

Ik raad je toch aan om rustig die topics door te lezen zodat je kunt kijken hoe mensen met een vergelijkbare huid als de jouwe erop hebben gereageerd.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 21:21

lovelynutia schreef:
Welke natuurlijke shampoo raden jullie aan voor een gevoelige hoofdhuid en dun haar zonder lavendel geur?

Prince schreef:
Voor je haar raad ik New Wash aan. Super product. Zowel mijn hoofdhuid als haar reageren er erg goed op. Hoef mijn haar nog maar één keer per week te wassen ipv om de dag.
En heb geen crèmespoeling meer nodig.

Van de site:
Citaat:
New Wash cleans hair with a proprietary blend of essential oils and naturally derived saturated cleansers – and no detergents or synthetic compounds. It conditions hair at the same time, and leaves it tangle-free. Over time, it revives hair abused by detergent, damaged by bleach, and fried by heat styling. If that wasn’t enough, color lasts far longer, and troubled scalps become so much happier

https://www.hairstory.com/catalogue/new-wash_1/

Ik heb ook een gevoelige hoofdhuid en dun haar.

Maris

Re: Welke natuurlijke producten gebruiken jullie voor haren/huid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-18 21:47

Wel een nadeel van die shampoo ( naast de prijs) vind ik dat hij alleen in de VS te koop is.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 09:12

Maris schreef:
Wel een nadeel van die shampoo ( naast de prijs) vind ik dat hij alleen in de VS te koop is.

Ben ik met je eens. Maar ik doe echt heel lang met een fles (onder andere doordat ik mijn haar veel minder hoef te wassen). Dus valt qua kosten dan weer mee.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 20:04

ik heb een tijdje aleppo zeep gebruikt voor haar en huid, beviel op zich wel, kreeg er veel volume van.
op een gegeven moment vanwege het gemak toch terug naar normale shamppo.
de laatste tijd echter weer een enorme jeukende hoofdhuid, dus nu Kokoszeep besteld en ontvangen.

op de website stond enkel kokoszeep vermeld als ingredient. nu zie ik op de verpakking de volgende ingredienten:

sodium cocoate, sodium olivate,sodium cocoa butterate, aqua, aroma, limonene, etherishce oliemelange: eucalyptus, kurkume en zwarte peper.

waar zijn deze ingredienten goed voor? is dit gewoon te gebruiken voor haar en huid?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 11:23

Ik schop deze even omhoog. Door de vele topics ga ik niet nog eentje openen, Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik krijg echt heel snel vet haar. Al vanaf dat ik 12 ben denk ik. Allerlei dingen geprobeert waaronder shampoos zonder zooi er in. Sls, Siliconen, parabenen vrij enzovoort. Tot nu toe nog niet gevonden waar het minder vet van wordt. Heb nu laatst de pure van andrelon geprobeerd maar daar zit ook nog dingen in denk ik. Nu de nature box met alles vrij maar ook daar wordt mijn haar niet minder vet van.

Iemand een idee? Ik wil een shampoo die ik eigenlijk zo bij de Kruidvat kan halen. En liefst niet te hoge prijs, want het kost me een vermogen om als het niet werkt toch weer zo n dure pot aan te schaffen. Als het werkt dan is het niet erg als ik wat meer betaal maar heb ondertussen al zoveel geprobeerd.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 11:59

Heb je al eens een shampoo bar geprobeerd ? Inmiddels zijn die ook gewoon bij de drogist te koop.
Je hebt haarzeep ( dus echt met zeep erin ), mijn haren voelden daarvan vettig aan. Maar je hebt ook shampoo bars zonder zeep. Wel met een sulfaat erin, maar dan niet SLS maar b.v. cocos sulfaat. Ik gebruik de bars van metolijf ( zowel de shampoo als de conditioner ), maar soortgelijke bars zijn ook te koop bij de hema, het kruidvat, etos, dille & kamille etc. Ik weet alleen niet in hoeverre die van de hema , kruidvat etc natuurlijk zijn.

Zie voor een topic hier : [MWS] Shampoobars van shampoobars.nl
En laatste topic over natuurlijke huidverzorging is volgens mij : [MWS] Natuurlijke/simpele verzorgingsproducten voor het gezicht

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 12:07

Spoelen met natuurazijn. Azijn is een natuurlijke ontvetter en neemt ook vieze geurtjes weg.
De voetbalfans van je haar is gewoon zoek. En door vaker te wassen met steeds agressievere middelen wordt het probleem juist groter.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 12:24

Petal fresh shampoo is misschien ook nog een optie. Is zonder SLS en parabenen. Te koop bij de drogist en niet zo duur ( 6 euro ofzo voor een fles ).

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 14:30

_lautje_ schreef:
Spoelen met natuurazijn. Azijn is een natuurlijke ontvetter en neemt ook vieze geurtjes weg.
De voetbalfans van je haar is gewoon zoek. En door vaker te wassen met steeds agressievere middelen wordt het probleem juist groter.

Alleen ruik je dan niet naar azijn? :+

Ja klopt, hoe vaker je vast hoe vetter. Maar ik kan ook niet met vet haar gaan lopen dus moet het echt wassen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 15:12

Nee juist niet. Azijn ontgeurt.
Ik doe het ook bij de was ipv wasverzachter. Haalt ook alle geurtjes eruit.
Net als wanneer je huis ruikt. Wat azijn bij het water van de dweil of op een schaaltje in de kamer zetten een nachtje.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:09

Ik ga dat maandag eens proberen. Ben dinsdag vrij dus dat kan dan wel haha. En doe je dan gewoon een scheut over je hoofd en dan er in wrijven en uitspoelen met water?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:54

Mijn ervaring is dat het alleen je haar wat zachter maakt, maar ontvetten deed het niet bij mij.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:35

lovelynutia schreef:

Ik heb nu een bar besteld van aromaesti met rozemarijn, voor droge huid. Ik heb een aantal allergieën,snel droge hoofdhuid, dus benieuwd naar deze. Ruikt heerlijk. Ik heb besteld bij metolijf.nl

Met dille en kamille shampoobars gewassen, beviel ook goed maar iets droge huid ervan. Lush was een no go, blokje van de kruidvat ook minder (maar was met lavendel)

Verder was ik met zeepblok van dille en kamille en nu ook iets besteld met ezelsmelk erin. Hiervan ook gezichtscreme. Deo gebruik ik al een tijd lekker in een potje. Super fijn en ik ruik nooit meer naar zweet

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 19:48

Azijn moet je wel verdunnen met water voordat je dat in je haren spuit !!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 20:42

Ohh ik heb gewoon een fles In de douche en giet goed wat over m’n hoofd en wrijf het in en laat even zitten.
Heb altijd AH basic literflessen. Die zijn 60cent ofzo.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 20:44

Lijkt me toch niet echt gezond voor je huid, zo onverdunt