Enorme bult door daas, help?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Enorme bult door daas, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 13:20

Hoe gaat het nu?

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 16:53

Herkenbaar! In het buitenland heb ik altijd dit soort plakkaten. En idd ook blauw dat ze worden na verloop van tijd. Vooral waar er gestoken is. Cetrezine helpt bij mij, dan blijven ze normaal. Sterkte is niet leuk.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 17:20

Herkenbaar. Mijn plekken worden helaas nog twee keer zo groot. := Ik gebruik hiervoor Tavegil 1mg op doktersrecept. Volgende dag is de plek minimaal de helft van de dag ervoor. Lijkt mij goed om contact op te nemen met je HA en diegene te laten kijken wat raadzaam is in jouw situatie. Sterkte ermee!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 17:32

ikheetesmee schreef:
Ik koel idd flink, met gel en met koelblokken. Slik ook anthiestamine tabletjes..
Dacht vandaag dat t minder werd eerst, maar het lijkt juist alleen maar erger nu, mijn hele been is nu dik en hard, de blauwe plek is blauw zwart en mijn voet voelt een beetje afgekneld steeds.. ik was vandaag de hele dag naar outdoor Gelderland dus heb er niet zo veel mee gedaan, maar als dit morgen nog zo is ga ik bellen..

Ik zou rap naar de HA of HAP. Dit klinkt alsof er iets niet goed gaat in de kuit. Je omschrijving lijkt haast op een trombose of compartimentsyndroom.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 17:34

Sweetgirl1 schreef:
Ijs pack of koude wasmand?

De wasmand koelen of de inhoud en dan tegen het been?

O:)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 17:44

Ik heb een tubetje van de tuinen. Het heet “na de beet” en dat werkt bij mij verrassend goed. Het gaat niet zomaar weg maar wel sneller en veel minder pijnlijk.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 20:09

Nabster schreef:
Sweetgirl1 schreef:
Ijs pack of koude wasmand?

De wasmand koelen of de inhoud en dan tegen het been?

Washand typte via mobiel denk dat ze het wel snapte

O:)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 20:42

Volgende keer meteen dezelfde dag in bad gaan liggen of naar het zwembad. Dat is het enige wat bij enigszins helpt.
Ik krijg ook van die mega bulten zoals op de foto. Op mijn kuit is het ook het ergst.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 20:57

Sweetgirl1 schreef:
Washand typte via mobiel denk dat ze het wel snapte

Het was dan ook maar een grapje hè?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 22:10

Wow wat een enorme plek.. En klinkt echt niet goed..
Als ik jullie reacties lees heb ik geluk.. Ik reageer niet op dazensteken

Hoe gaat het nu met je Ts?

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 20:19

Mijn been was zaterdag zo dik dat het leek alsof ik 50 kilo aangekomen was, was geen bult meer maar gewoon mijn hele onderbeen. Kon amper lopen. Zondag even aangekeken en been hoog gehouden en gekoeld. Maandag gelijk de dokter gebeld maar ze vonden het geen reden om direct te komen. een afspraak gemaakt voor dinsdag. Inmiddels was de bult dinsdag weer terug naar redelijk normale proporties, het was toen een kleine harde plaat die helemaal blauw was ten grote van mijn handpalm ongv. Ik heb aan de dokter uitgelegd wat er gebeurd was, echter dacht zij dat dit gewoon een daas was die veel bacteriën had meegenomen waar mijn lichaam slecht op reageerde. Dat ik normaal gesproken ook van de enorme bulten krijg en ook mijn muggenbulten groter zijn dan gemiddeld maakte kennelijk niet zo veel uit. Was niet mijn eigen huisarts, die had vakantie. Volgende keer als er weer zo iets is ga ik dus gewoon terug naar hem.
Wel een eng idee, stel dat ik eens in mijn hals/nek/keel word gestoken en het word weer zo dik.. dan trek ik natuurlijk wel veel eerder aan de bel, maar dan nog, dat voorkom je toch liever.

Been is nu weer normaal qua uiterlijk, alleen een blauwe plek nog en voelt nog hard aan. Als ik er te veel druk op zet met bijv slapen doet het nog steeds wel zeer.

Het meest rare wat ik nu eigenlijk heb, is mijn ontstoken teen die helemaal ontspoord is. Ik had een tijd terug mijn teen gestoten waarbij een nagel afbrak. Geen probleem, wss een stukje achtergebleven die wat ging irriteren. Goed onderhouden met soda en t ging prima, t was zo goed als over, tot dat gedoe met die dazen steek. Toen kwam er ineens allemaal zooi uit die teen, en ging er aan de zijkant wildvlees groeien. Heel apart. Daar moet ik nu dus ook aan geholpen worden, een kleine operatie. De dokter dacht dat er wellicht wel een verband was, maar ze wist het niet zeker en leek het ook niet belangrijk te vinden. Haar nadruk tijdens het hele bezoek lag alleen op die teen en wat er mee gedaan kon worden.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:31

Zo het is wat, een volgende keer als het zo extreem is zou ik toch naar de Hap gaan.

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 22:44

Mocht dit nog een keer zo heftig voorkomen ga ik inderdaad gelijk stappen ondernomen, wellicht word ik dan wat serieuzer genomen door de dokter. Kreeg nu meer t idee dat ze t wegwuifde

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:45

Heel vreemd dat hij het niet serieus nam, zo zelfzaam is een bacteriele infectie niet na een beet en dat flinke gevolgen hebben.
Fijn dat het inmiddels weer afgezakt is.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 06:42

Ik heb altijd een pilletje in mijn portemonnee zitten. Wat jij beschrijft heb ik namelijk gehad. Ik ben in mijn hals gestoken. Ze helpen heel goed maar neem ze alleen als het echt niet anders kan. Je wordt er zo suf van dat je niet verder komt dan de bank. De crème gebruik ik, en die werkt ook verrassend goed.

Afbeelding

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 15:52

ikheetesmee schreef:
Mocht dit nog een keer zo heftig voorkomen ga ik inderdaad gelijk stappen ondernomen, wellicht word ik dan wat serieuzer genomen door de dokter. Kreeg nu meer t idee dat ze t wegwuifde

Ja ik begrijp dat echt niet van die arts... zoals ik op je eerste bericht al had gereageerd zag het er sowieso niet uit als een normale heftige allergische reactie, door de uitloop/verloop van de verkleuring van de bult en de randen.
Maar gelukkig zien ze het nu wel in, voortaan gewoon je poot stijf houden (past mooi bij de klacht :') )

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-18 16:08

Jennyj01 schreef:
Ik heb altijd een pilletje in mijn portemonnee zitten. Wat jij beschrijft heb ik namelijk gehad. Ik ben in mijn hals gestoken. Ze helpen heel goed maar neem ze alleen als het echt niet anders kan. Je wordt er zo suf van dat je niet verder komt dan de bank. De crème gebruik ik, en die werkt ook verrassend goed.

[ [url=m/HsTm6r.png]Afbeelding[/url] ]

Wat voor een pilletje is dit dan?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 16:14

Ik heb zo'n reactie op een wespensteek gehad, toen heb ik Tavegil gekregen. Ook met het advies om dat altijd bij me te hebben.
Ik werd er trouwens ook enorm suf van.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 19:29

Ja hier ook tavegil voor deze gekkigheid.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 19:38

Hier ook Tavegyl. Is algemeen anti allergie pilletje. Wordt ook vaak voorgeschreven bij hooikoorts.

Als je dat direct na de steek in neemt wordt de bult nog wel groot, maar niet zo groot als zonder. Eerste keer had ik echt plakkaten met doorsnee van 30 cm. Met Tavegyl blijft het bij een centimeter of 5/10.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 19:41

een tabletje tavegyl staat gelijk aan een bepaald alcoholpromillage, hou er dus rekening mee en ga niet zomaar autorijden daarna!

volgende keer aftekenen en bij veranderingen dit weer aftekenen en foto's maken.
Ik ben 2 jaar geleden op een zondag door een beest gestoken, was kokend heet en harde schijf. Kon van mijn werk niet weg, teamleider wuifde het weg met allergische reactie. ik vertrouwde het echter niet en heb in ieder geval 2x per dag lijntjes getekend. ook foto's gemaakt. Op woensdag sprak ik toevallig een (ic)arts en haar eens om raad gevraagd. die zei dat ik wel een antibiotica kuurtje kon gebruiken. In de avond zat ik op de bank en binnen een uur was het ver buiten het laatste lijntje uitgebreid. HAP gebeld, langs geweest en die was blij met mijn tekeningen en foto's. gelijk recept voor AB gekregen met de mededeling: dit is nu waar AB voor bedoeld is...zodra ik begon met de tabletten, nam de plek snel in formaat af. pas 2 weken later was het enigszins weg.

been was gedurende die tijd ook kokend heet op die plek, ondanks koelen, zalfjes, etc

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-19 13:17

Nou ik kan helaas zeggen dat niet enkel een daad deze reactie bij mij geeft.

Ik lag afgelopen vrijdag even te zonnen in de tuin, gewoon wel lange broek en t shirt aan, zo warm was het helaas nog niet :Y) . Echter ben ik toen geprikt door iets, ik weet niet wat het is maar een daas leek me nogal onwaarschijnlijk gezien de tijd van het jaar. Ik had dit eerst niet door, ik dacht gewoon dat de huid rondom mijn enkel wat droog was, dus ik heb dit even ingesmeerd. Daarna heb ik de hele avond gewerkt en heb ik er geen aandacht meer aan geschonken. De dag erna zag ik echter dat er een bult ter grote van een 2 euro munt zich ontwikkeld had. Dus ik dacht dat het vast een mug zou zijn geweest. Echter ontwikkelde die bult zich zo hard, dat ik inmiddels geen zichtbare enkel meer heb, heel dat bot is zegmaar niet meer zichtbaar. Ik denk dat de bult nu net zo groot is als mijn hand. Iedere vorm van druk erop doet zeer, en er komt ook een beetje geel achtig spul uit het “prik gaatje”.

Het word dus deze zomer toch nog maar even bekijken wat het beste werkt tegen deze reacties.. want ik weet niet wat mij geprikt heeft, maar als ik deze reactie krijg op alle steek beesten ben ik er gauw klaar mee..