Tips om niet moe wakker te worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 21:38

Janneke2 schreef:
pluisje88 schreef:
Inderdaad gebruikt de natuurgeneeskunde dezelfde ph schaal, Alleen of iets binnen de gewenste marges valt is wel degelijk anders. voor jou is 5 blijkbaar een prima waarde, voor mij niet. Laten we deze discussie aub eindigen

....
complete misvatting/ miscommunicatie.

Gesteld: jouw marge: bij pH 4,5 treedt weefselschade in de nieren op.
Dan is een urine met pH 5 niet ideaal (6 is beter, 7 nog beter etc) maar nog wel veilig.
Dat probeer ik te communiceren.

(Geen andere visie, geen andere marge - gewoon efkes duidelijkheid scheppen waar jij onduidelijk was: ik citeer "wanneer je onder de 4,5 komt is er kans op blijvende nierschade dus 5 is absoluut niet oké.")

That's all.

Janneke2: binnen jouw 'reguliere' visie is een bepaalde waarde niet oké. Binnen de visie van pluisje88, die zoals ik haar begrijp, een opleiding in de natuurgeneeskunde heeft gevolgd, kan diezelfde waarde voor iemand persoonlijk prima zijn.
Ik lees vaak in medische topics jouw berichten. Als iemand daar anders over denkt/ geleerd heeft ben je het er vaak niet mee eens. Niet alleen jij hebt alle wijsheid in pacht ;).

Zo nu weer ontopic :). Ik lees graag mee voor tips. Herken het zelf ook wel. Duse goede tips zijn altijd welkom.

Edit: even de getallen naar 'bepaalde waarde' veranderd

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 21:40

Ik werd laatst geopereerd en de kamer waar ik even apart intake had, was een 1 persoons kamer voor mensen met slaapproblemen. Die komen een nachtje in het ziekenhuis slapen en worden daar gemonitord. Dan weet je misschien of je slaap ook goed is.

Slaap je wel meteen? Om 11 uur naar bed, maar uren wakker liggen is ook soms vermoeiend. Je zegt dat je rustig slaapt, weet je dat echt zeker?

Als je naar eten, werk en beweging kijkt, zou je ook nog veel kunnen doen, maar meningen zijn erg wisselend daarover. Ik heb onrustige benen die me echt mn nachtrust kosten. Iedereen zei dat ik magnesium moet slikken, dus doe ik dat al jaren heel braaf.
Maar ik had ijzer problemen en in 2016 en 2017 wat ijzer infusen gehad. Toen zei iemand toevallig tegen mij dat ijzer ook helpt. Ik was het alweer vergeten, maar maand terug geopereerd en mn hb was al even erg laag. Sliep ook slecht door die benen. Kreeg weer ijzer en ging later weer beter.

Mijn man werkt veel en drinkt gerust koffie voor het slapen en die slaapt in 2 tellen en hele nacht door. Wordt ook nergens wakker van. Andere mensen kunnen weer geen zoetigheid hebben voor het slapen of iets pittigs zoals chips...

Wat ook schijnt te werken is je dag goed verwerken voor het slapen, desnoods een dagboe bij gaan houden.

En je bed moet gewoon echt goed zijn. Goede beddenzaken hebben ook allerlei apparaten om te meten wat het beste matras en de beste bodem voor je zouden zijn. Maar ook het beddengoed en je ondergoed en of shirt waar je in slaapt.

Hoe is je kamer? Lucht je goed? Geen rommel?