Mineralen/Edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 17:33

Op mijn cijferlijst stond een 8 voor edelsteenkunde ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 17:45

Ik geloof jullie _O-

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 18:05

Leuk topic!

Ik ben nog aan het leren over edelstenen, tot nu toe 2x bij de groothandel geweest en daar hing echt een enorme energie.

Tot nu toe heb ik 2 kettingkjes met amethyst hangers (doen niks, moet ze misschien een keer opladen) een amethyst steen, 3 stuks citrien (de geldsteen vertelde een vriendin) een bergkristal en een smaragd. Op dit moment heb ik soms de neiging om de smaragd even in de handen te pakken, geen idee waarom.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 18:06

Ik vind het heerlijk om bij stenenwinkeltjes te kijken of hier in het dorp op zilverdag langs die kraampjes te gaan om te snuffelen.

Geloof ik in de werkingen? Nee maar ook al is hiervan niks bewezen als iemand erin geloofd en het helpt hen of haar, nou en?

Vind sommige reactie's hier zo kinderachtig. Waarom moet dat altijd?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 18:25

Wat een leuk topic!

Ik ben nog echt een 'puppy' en nog volop aan't leren over edelstenen en mineralen.
Momenteel gaat m'n voorkeur uit naar het dragen van juwelen maar wil ik in de toekomst ook eigenlijk nog wel een plekje in de woonkamer creëren waar ik mineralen en edelstenen kan leggen - zo'n gouden driehoek vind ik wel erg interessant bv.

Op het moment draag ik een maansteen hanger en heb ik o.a. nog dit op mijn wensenlijstje staan:
- rookkwarts armband
- ametrien armband

Ik ben momenteel een gevalletje 'ik kan niet meer als proberen en kijken of het helpt'. Ik vind de stenen sowieso al mooi om te zien - vrijwel allemaal - maar ik koop toch wel specifieke stenen die aansluiten bij mijn 'problemen' in de hoop dat ze helpen :) Als jong meisje voelde ik me altijd heel erg aangetrokken tot rozenkwarts - niet te verklaren ook Waarom die steen mij zo aantrok. Maar ik geloof er dus wel in dat bepaalde stenen/mineralen van invloed kunnen zijn op ons lichaam.

Wel erg flauw weer hoe een paar mensen meteen een negatieve sfeer in het topic moeten gooien. Ook al geloof je niet in de werking van mineralen en stenen... Dan kun je toch op z'n minst met een beetje begrip reageren naar mensen die er wel in geloven? Of in ieder geval respect hebben voor hun mening/gedachtegang omtrent het onderwerp. Erg jammer dat er meteen zo'n beladen sfeer op gelegd wordt. Dit topic is er voor de liefhebbers van mineralen en stenen dus ik snap niet waarom er dan weer zo kinderachtig gereageerd moet worden - en TS haar leeftijd heeft er al helemaal niks mee te maken vind ik. Het is niet leeftijd gerelateerd of je wel/niet gelooft in de werking van stenen en mineralen. Mensen wat er niet in geloven? Prima, even goede vrienden. Maar ik vind niet dat dit topic bedoeld is om mensen in twijfel te trekken die er WEL in geloven, ongeacht welke reden. Deze mensen zouden zich dan ook niet hoeven uit te leggen aan de hand van 'wetenschap' waarom ze denken dat de stenen Wel zouden werken. Je gelooft erin of niet, dat hoeft niet wetenschappelijk bewezen te worden. Of je gelooft in chakra's, energieën en de spirituele wereld of niet. Ook hier ligt de wetenschap achter en kunnen ze niks aantonen op veel gebieden, maar dat betekent niet dat er ook niks is of dat je er daarom dan ook maar niet in mag geloven
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 08-10-18 18:33, in het totaal 2 keer bewerkt

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 18:28

Ik lees eigenlijk helemaal geen kinderachtige reacties? Of zijn die net verwijderd?

Ik heb gister een hele mooie labradoriet in de vorm van een hart voor m'n oma gekocht. Die kan wel wat bescherming gebruiken op het moment :j Meteen een briefje erbij gedaan waar het voor werkt, maar dat ze het ook gewoon mooi neer kan leggen in bijv de slaapkamer. Ik hoop dat ze dat doet <3 Ook ga ik over een paar weken emigreren en wilde haar nog een passend kadootje geven.. Meteen een kleinere variant voor mezelf meegenomen, nooit genoeg labradoriet haha.

Het was op een beurs en er stond ook een ontzettend mooie celestiet, waarvan ik nu baal dat ik hem niet mee heb genomen want ik ben er toch wel heel nieuwsgierig naar. Ik vond 'm net wat te zwaar om mee in de koffer te nemen, maar zie nu dat celestiet een dure is.. het was wel een heel mooi prijsje als ik 't nu vergelijk :')

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 18:31

HelmerG schreef:
Wel erg flauw weer hoe een paar mensen meteen een negatieve sfeer in het topic moeten gooien. Ook al geloof je niet in de werking van mineralen en stenen, kun je toch op z'n minst met een beetje begrip reageren naar mensen die er wel in geloven?

Waarom ?
Dat begrijp ik eerlijk gezegd niet.
Mineralen hebben geen enkele geneeskrachtige of therapeutische waarde.
Dat is puur bijgeloof.

Iedereen mag natuurlijk geloven wat hij/zij graag wil, maar ik zie echt niet in waarom je daar enig 'begrip' voor zou moeten tonen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 18:33

BigBen schreef:
Iedereen mag natuurlijk geloven wat hij/zij graag wil, maar ik zie echt niet in waarom je daar enig 'begrip' voor zou moeten tonen.

Omdat wederzijds respect los staat van het onderwerp misschien? :)

Vind het leuk om te lezen, heb ook heel lang edelstenen verzameld maar ben hier al enige tijd mee gestopt, eventueel mag iemand ze hier wel voor een klein prijsje overnemen? Zitten hele leuke dingen tussen (waar ik echt de namen niet meer van weet, lol)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 18:36

BigBen schreef:
HelmerG schreef:
Wel erg flauw weer hoe een paar mensen meteen een negatieve sfeer in het topic moeten gooien. Ook al geloof je niet in de werking van mineralen en stenen, kun je toch op z'n minst met een beetje begrip reageren naar mensen die er wel in geloven?

Waarom ?
Dat begrijp ik eerlijk gezegd niet.
Mineralen hebben geen enkele geneeskrachtige of therapeutische waarde.
Dat is puur bijgeloof.

En ik zie niet in waarom je daar op in moet gaan en op moet reageren omdat het 'maar' bijgeloof is? Reageer dan niet in het topic. Het topic is gestart voor mensen die gek zijn van mineralen/stenen en TS gelooft er bv. wel in. En je kunt gek van mineralen en stenen zijn puur omdat je ze mooi vind maar ik vind dat mensen die wel geloven in de werkingen ervan gewoon in hun waarde gelaten mogen worden hoor. Ik zie niet in waarom de wetenschap hier meteen weer om de hoek moet komen kijken, want het is immers niet wetenschappelijk bewezen dat ze iets doen...Net als dat het niet wetenschappelijk bewezen is dat reiki iets uithaalt, terwijl ik er daadwerkelijk wel effecten van heb ondervonden; dat het daadwerkelijk wel wat doet met je. Om maar een voorbeeld te noemen van iets vergelijkbaars. Denk niet dat het de insteek was van dit topic om daarover te 'discussiëren' maar om gewoon samen te kletsen over mineralen/stenen, ongeacht of je gelooft in de werking ervan of niet.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 08-10-18 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 18:38

Homeopathie is ook niet bewezen maar toch worden er echt goede resultaten mee geboekt.
Dat heb ik zelf ook ervaren al geloofde ik er niet in.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 18:38

aha.. daar dus ;) Tsja, puur bijgeloof of niet, vind ik nogal een groot woord. Misschien is dat jouw bijgeloof wel...wie zal het zeggen. En dat maakt ook niks uit, laat elkaar lekker in elkaars waarde. Alles bestaat uit trillingen en frequenties, wellicht dat je je daar eens in kunt lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 18:41

laughterline schreef:
Ik lees eigenlijk helemaal geen kinderachtige reacties? Of zijn die net verwijderd?

Ik heb gister een hele mooie labradoriet in de vorm van een hart voor m'n oma gekocht. Die kan wel wat bescherming gebruiken op het moment :j Meteen een briefje erbij gedaan waar het voor werkt, maar dat ze het ook gewoon mooi neer kan leggen in bijv de slaapkamer. Ik hoop dat ze dat doet <3 Ook ga ik over een paar weken emigreren en wilde haar nog een passend kadootje geven.. Meteen een kleinere variant voor mezelf meegenomen, nooit genoeg labradoriet haha.

Het was op een beurs en er stond ook een ontzettend mooie celestiet, waarvan ik nu baal dat ik hem niet mee heb genomen want ik ben er toch wel heel nieuwsgierig naar. Ik vond 'm net wat te zwaar om mee in de koffer te nemen, maar zie nu dat celestiet een dure is.. het was wel een heel mooi prijsje als ik 't nu vergelijk :')

Als je wijs bent neem je niet te veel geld mee als je naar een beurs gaat. :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-10-18 18:50, in het totaal 2 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 18:42

Iemand die me een beetje wegwijs kan maken in het combineren van edelstenen? Volgens spiritual garden kunnen bepaalde stenen weer beter niet bij elkaar gelegd worden enz? En ook kun je beter niet meer als 3 edelstenen tegelijk dragen? Ik moet eerlijk bekennen dat ik door de bomen het bos niet meer zie wat dat betreft. Ook het ontladen en opladen zou ik nog wel wat meer over willen weten - ik vind de uitleg op de site van SG erg beknopt. Als iemand meer uitleg wil geven of een bronvermelding heeft waar ik meer info kan vinden, hoor ik dat graag _/-\o_

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 18:43

HelmerG schreef:
En ik zie niet in waarom je daar op in moet gaan en op moet reageren omdat het 'maar' bijgeloof is? Reageer dan niet in het topic.

Waarom zou ik niet mogen reageren?
Laatste keer dat ik gecheckt heb was Bokt een open discussieforum.
Wat betekent dat je af en toe meningen te horen krijgt waar jij het niet mee eens bent.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 18:44

Suzanne F. schreef:
Homeopathie is ook niet bewezen maar toch worden er echt goede resultaten mee geboekt.

Er wordt nul komma nul resultaat geboekt met homeopathie, buiten het placebo-effect.
Mss ben jij daar gevoelig voor.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 18:45

@BigBen, ik vind het zelf niet zo respectvol neergezet, denk dat zij hetzelfde denkt.
(Nu doe jij het weer)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 18:48

BigBen schreef:
HelmerG schreef:
En ik zie niet in waarom je daar op in moet gaan en op moet reageren omdat het 'maar' bijgeloof is? Reageer dan niet in het topic.

Waarom zou ik niet mogen reageren?
Laatste keer dat ik gecheckt heb was Bokt een open discussieforum.
Wat betekent dat je af en toe meningen te horen krijgt waar jij het niet mee eens bent.

Je mag zeker reageren maar als je net al zegt dat je geen 'begrip' wil tonen dan vraag ik me af Waarom je reageert en wat je dan voor reacties terug verwacht? Wat je zegt over geen begrip willen tonen, staat los van het onderwerp in kwestie. Dat is gewoon geen respect hebben/tonen over een mening van een ander en het komt dan ook over, als je dat soort dingen zegt, dat je dus ook niet eens openstaat voor andermans meningen behalve je eigen. Dan vind ik niet dat je in dit topic, waar veel mensen nu reageren omdat ze enthousiast zijn over het onderwerp, zulk soort discussies moet starten. Dit is dan ook het laatste wat ik er over zeg, want ik houd de discussie nu ook in stand en als iemand geen 'begrip' wil tonen - of het nut niet ervan inziet om begrip te tonen - voor wat mensen zeggen die een andere mening hebben als jou, dan ga ik daar verder ook geen woorden meer aan vuilmaken.

Ik heb overigens ook nergens gezegd dat niemand een andere mening mag hebben. Het gaat om de toon die gezet wordt en of mensen openstaan om begrip te tonen voor een andere mening. Jij geeft al aan dat je dat begrip niet hebt of niet wilt tonen dus jij bent eerder degenen die een andere mening dan je eigen niet kan verkroppen. Als je niet in de werking ervan gelooft, prima. Zul je mij zeker niet over horen. Ik haalde het feit aan dat de toon die gelegd wordt erg jammer is en een negatieve lading legt op het topic, dat is dus heel wat anders als dat ik geen andere mening wil horen.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 08-10-18 18:55, in het totaal 3 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 18:48

BigBen schreef:
Suzanne F. schreef:

Er wordt nul komma nul resultaat geboekt met homeopathie, buiten het placebo-effect.
Mss ben jij daar gevoelig voor.

Als je maanden aanmoddert en na het slikken van homeopathische tabletten verschil gaat merken dan kan je zeggen dat het werkt. Net als met de psoriasis van mijn dochter die duidelijk verbetert door Dr. Vogel crème. En dat kan geen placebo effect zijn.

Open dan even lekker een ander topic om hierover te gaan discussiëren. Maar doe dat niet hier.
Koop anders even een steentje tegen negativiteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 18:53

Afbeelding
Afbeelding
Een Lapis een Afgaanse, gezet in een zilveren ring.
Draag m vrij veel en krijg altijd de reactie wat een mooie steen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 18:56

Mooi! Ik heb oorbellen van Lapis Lazuli.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 19:01

Heb nog een vuuropaal gefacetteerd, gezet in een gouden hanger.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 19:07

Wat fijn dat dit topic er is. Ik ben opgegroeid in een huishouden waar stenen een belangrijke rol hadden en heb er zelf een paar in huis. Een lapis lazuli die ik gekregen heb toen ik werd geboren. Een toermalijn (gezet in een ring), een groot brok rozenkwarts en een amethist. Ik heb ze nooit schoongemaakt of opgeladen, dat deden we vroeger thuis ook niet en heb er ook nooit over gehoord. Ik weet ook niet of ze nog wel werken, de amethist denk ik wel. Die ligt normaal gesproken op een plankje boven mijn bed.

Ik ben erg benieuwd om hier meer ervaringen van jullie te lezen :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 19:22

HelmerG schreef:
Iemand die me een beetje wegwijs kan maken in het combineren van edelstenen? Volgens spiritual garden kunnen bepaalde stenen weer beter niet bij elkaar gelegd worden enz? En ook kun je beter niet meer als 3 edelstenen tegelijk dragen? Ik moet eerlijk bekennen dat ik door de bomen het bos niet meer zie wat dat betreft. Ook het ontladen en opladen zou ik nog wel wat meer over willen weten - ik vind de uitleg op de site van SG erg beknopt. Als iemand meer uitleg wil geven of een bronvermelding heeft waar ik meer info kan vinden, hoor ik dat graag _/-\o_

Voor het dragen van stenen is het idd beter om er max. 3 te hebben, omdat er anders te veel bij elkaar gaat werken in jouw energie. Daar moet je mee oppassen. En daarbij is het slim om na te denken over waar je de stenen draagt. Amethist voor hoofdpijn kan je bijv. beter als ketting dragen, omdat het dan dichter bij je hoofd zit dan in je broekzak. Een steen voor meer gronding kan je dan weer beter in je broekzak dragen, omdat dit beter dichter bij je benen en stuitje zit. Dat heeft allemaal met je chakra's te maken (en laten we daar aub geen discussie over gaan voeren of die wel of niet bestaan :o ) En let er wel op dat je geen stenen draagt die in contrast staan van elkaar. Een bergkristal met een labradoriet 'botst' bijv. omdat de ene je energie vergroot en de andere verkleint/bij je houdt ;-)

Stenen bij elkaar leggen lijkt mij niet zo'n probleem. In de natuur liggen ze ook wel eens bij elkaar of groeien ze zelfs door elkaar heen. Doe daarbij vooral wat voor jou het beste aanvoelt. Daarbij werken ze minder krachtig op je als je ze ergens neerlegt en weinig mee doet.

Qua opladen heb ik ook tegenstrijdige verhalen gehoord. De ene zegt dat het helemaal niet nodig is, de ander weer wel. De laatste keer is mij geadviseerd om de stenen bij volle maan buiten te leggen en ook regelmatig een staaf seleniet (denk ik, weet ik niet zeker) bij de stenen te leggen die je vaak gebruikt om deze weer op te laden. Dit voelt voor mij goed en ook wel kloppend. Hoewel de stenen natuurlijk al super oud zijn, worden ze echt wel beïnvloed door onze energie en is het goed om (ook voor ons) ze even op te laden in een natuurlijke omgeving, zoals je eigen tuin.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 19:54

Stenen in je zak heeft toch sowieso geen nut? (Geen contact met de huid)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 19:58

LadyMadonna schreef:
Stenen in je zak heeft toch sowieso geen nut? (Geen contact met de huid)

Jazeker wel, zelfs in je ruimte neerzetten heeft ‘nut’. Trillingen en energie, je hoeft niet persee letterlijk contact te hebben met de steen :j ik heb altijd een labradoriet in m’n zak, heel fijn!