Gezocht mensen met veel bloedverlies en bloedklonten tijdens

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 22:21

Fenrir schreef:
Indestal schreef:
Waarom stop je niet met de pil dan? Is het zo noodzakelijk om deze door te slikken? Gezondheid gaat voor...pas ook mar op dat je geen bloedarmoede krijgt....

Gewoon stoppen met die pil, je trombose onder controle krijgen en zodra je geen antiestollingsmiddelen eer hoeft te grbruiken kan je weer de pil nemen...vriendje wacht maar even ;)

Hier wil ik even op inhaken, het wordt tegenwoordig meestal afgeraden om te stoppen met de pil als je bloedverdunners slikt (aangezien je beschermt wordt tegen trombose door de bloedverdunners, of je moet een bloedafwijking oid hebben waarbij de pil de oorzaak van de trombose is) en dat is met name omdat je doorgaans als je met de pil stopt juist een heftigere menstruatie krijgt. Dat + bloedverdunners wordt dus letterlijk een bloedbad als je pech hebt. De pil blijven slikken is daarom vaak juist een beter idee.

Inderdaad en nog een reden dat je vaak gewoon door mag (moet) slikken, is omdat je absoluut niet zwanger mag worden met acenocoumarol.

IMJ

Re: Gezocht mensen met veel bloedverlies en bloedklonten tijdens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 06:36

En dat bloedverlies komt niet door de pil maar door de bloedverdunners.

Goed dat je morgen gaat ts!

Mirry96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 11:10

nieky1993 schreef:
Indestal schreef:
Als het medisch was dan had ze het wel gezegd, blijkt totaal niet uit de beginpost. Ze vraagt zelf of ze door moet slikken...en nee het is niet iets waar je zo makkelijk over moet denken...te weinig meiden zijn zich bewust wat een troep het eigenlijk is. Vinden het normaal om tot ver na hun overgang de pil,te slikken.

En mijn ervaring is dat huisartsen niet allemaal meer zo betrokken zijn met hun patienten...TS is zelfs bang om voor haar zelf op te komen.

Dus mijn advies is nog steeds, stop met die pil tot je trombose en medicatie vrij bent.

Uuuh makkelijk over denken? ik besef al te goed wat troep het is. Wil jij mijn migraine aanvallen hebben waarbij mijn zicht langs 1 en soms beide ogen wegvalt en ik in totaal 3 dagen afzie en erna nog een week moe ben? Als het kon stopte ik zeker met de rommel maar dan moet ik 1x per maand 1 week ziek vieren, gaat mijn baas leuk vinden.... En ja er is al vanalles geprobeerd en nagedacht met verschillende dokters dus bij mij is de pil zeker noodzakelijk.

In TS haar geval zal het ook wel noodzakelijk zijn, als je zo een buikkrampen krijgt dat je niet meer kunt functioneren is dat ook niet normaal en zeker niet wenselijk. Mogelijk heeft TS nog niet gezocht naar alternatieve anticonceptie maar dan is dat aan TS om daarmee te (willen) experimenteren en proberen.

Heb je al eens met een gynaecoloog overlegd TS? Die hebben er meestal net wat meer verstand van, ook voor eventuele alternatieve op je pil. Hier in België kun je zonder verwijzing een afspraak krijgen ( weet niet of in Nederland dit ook zo is??)

Super dankjewel!!
Ik ga kijken maar vrees dat dat in NL wel met verwijzing moet. Trombosedienst had t ook over evt gynacoloog maarja huisarts is een moeilijke.

Emj_23

Re: Gezocht mensen met veel bloedverlies en bloedklonten tijdens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:50

Wat vervelend dat je zoveel bloedverlies hebt. Wel heel herkenbaar. Ik had hetzelfde toen ik bloedverdunners moest slikken. Ik moest wel direct stoppen met anti-conceptie toen ik mijn trombose kreeg (ook na trauma), maar ik vind het verhaal van Fenrir ook heel aannemelijk vooral gezien de reden dat je anti-conceptie gebruikt. Maar ik begrijp uit je post dat je dus nog steeds niet bent doorgestuurd naar de (vasculair) internist? Dat zijn toch echt de experts op het gebied van trombose en alles wat daar bij komt. Volgens mij hebben we het daar in je eerdere topic ook al eens overgehad? Waarom heeft je huisarts je niet doorverwezen?

Mirry96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 16:35

Emj_23 schreef:
Wat vervelend dat je zoveel bloedverlies hebt. Wel heel herkenbaar. Ik had hetzelfde toen ik bloedverdunners moest slikken. Ik moest wel direct stoppen met anti-conceptie toen ik mijn trombose kreeg (ook na trauma), maar ik vind het verhaal van Fenrir ook heel aannemelijk vooral gezien de reden dat je anti-conceptie gebruikt. Maar ik begrijp uit je post dat je dus nog steeds niet bent doorgestuurd naar de (vasculair) internist? Dat zijn toch echt de experts op het gebied van trombose en alles wat daar bij komt. Volgens mij hebben we het daar in je eerdere topic ook al eens overgehad? Waarom heeft je huisarts je niet doorverwezen?

Klopt, geen flauw idee waarom niet maar het is sowieso allemaal raar gelopen