Kapot van warmte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Re: Kapot van warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:53

Ik ben echt gemaakt voor dit weer. :') Alles onder de 25 graden vind ik koud en nu op kantoor (25 graden) zit ik ook nog met kippenvel. :+ Vind het heeeeeerlijk om eens geen moeite te hoeven doen om mezelf warm te houden. Maar kan me wel voorstellen dat niet iedereen hier goed tegen kan. Ik vind de nachten minder prettig omdat het niet afkoelt en 's morgens is het nog zo benauwd en drukkend. Ik ga vroeg de deur uit (6u) zodat ik dan 's middags eerder naar huis kan. :)

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 10:12

Ik kan heel wisselend tegen warm weer. Gisteren niks aan de hand heerlijk op een terras gezeten van 13.00 tot 17.00. Relatief weinig gedronken. Wel een beetje gegeten (borrelplankje) Niks aan het handje (wel veel zweten natuurlijk hahaah)

Maar eergisteren was ik een wrak. Helaas op mijn werk dus ik moest op automatische piloot verder maar ik was echt een wrak. Ruim 4 liter gedronken, goed gegeten, en toch vond het ik het te warm. Zelfs toen het begon af te koelen merkte ik het niet. Bij thuis komst eerst warm onder de douche en daarna koud erover. Toen knapte ik al heel snel op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 10:17

Relaxed schreef:
RedPassion schreef:
Lees anders oa even de post boven je. Zo makkelijk gezegd, jezelf een schop onder de kont geven... er zijn zat mensen die dit weer fysiek gewoon echt slecht trekken. Ik ben er ook één van en als ik 'gewoon'door ga word ik letterlijk ziek. Ik doe dus heel rustig aan maar dat frustreert soms wel als er nog bergen werk liggen. Ik maak er het beste van maar even klagen over hoe vervelend het is moet mogen toch?

Volgens mij staat er duidelijk "in een versnelling lager" en ook daar ben ik het mee eens, dat doe ik zelf ook en ik heb er niet eens last van.. En verder, het ís nu eenmaal zo dat het warm is, klagen heeft dan zo weinig zin en kost alleen maar negatieve energie..

Ja, maar het punt is juist dat zelfs in die versnelling lager of bij nog nauwelijks actief zijn, veel mensen er vreselijk last van kunnen hebben. Mijn man lijdt er niks onder en is nog even actief als altijd terwijl ik de laatste weken grotendeels benauwd, met barstende hoofdpijn en zeer pijnlijke voeten van het vocht vasthouden doorbreng. Terwijl ik alleen het hoognodige doe èn binnen bij de airco en luchtontvochtiger zit. Ik baal daar van, ik ben geen stilzitter en het voelt geisoleerd om binnen te zitten. Ik voel me fysiek en mentaal niet geweldig bij dit weertype en ik vind dat ik alle recht heb om daar bij tijd en wijle over te klagen. In alle topics op bokt die over gezondheid gaan is begrip voor het ongemak van de TS maar als je ziek wordt van warmte mag je niet zeuren en moet je gewoon jezelf een schop onder de kont geven... :\

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 11:56

Ik las trouwens nu pas dat je denkt hooikoorts te hebben, daar kan je je inderdaad heel duf van voelen. Van de medicijnen helaas ook. :')

Welke symptomen van hooikoorts heb je? Ik heb zonder het te weten jaren last gehad van lichte astma door de hooikoorts en mijn zuurstofgehalte was daardoor significant lager dan anders. Dan is het niet zo raar dat je je sloom voelt aangezien je gewoon niet genoeg zuurstof in je bloed hebt.

Ik had ook nooit zin om naar de huisarts te gaan daarvoor maar nu ik zo'n puf dingetje heb na een wat heftiger astma aanval merk ik pas hoeveel ik eraan gewend was geraakt om met wat minder zuurstof te leven in de zomer. Na een pufje salbutamol voelde ik me gelijk een stuk lichter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 12:25

Lepeltje schreef:
Ik las trouwens nu pas dat je denkt hooikoorts te hebben, daar kan je je inderdaad heel duf van voelen. Van de medicijnen helaas ook. :')

Welke symptomen van hooikoorts heb je? Ik heb zonder het te weten jaren last gehad van lichte astma door de hooikoorts en mijn zuurstofgehalte was daardoor significant lager dan anders. Dan is het niet zo raar dat je je sloom voelt aangezien je gewoon niet genoeg zuurstof in je bloed hebt.

Ik had ook nooit zin om naar de huisarts te gaan daarvoor maar nu ik zo'n puf dingetje heb na een wat heftiger astma aanval merk ik pas hoeveel ik eraan gewend was geraakt om met wat minder zuurstof te leven in de zomer. Na een pufje salbutamol voelde ik me gelijk een stuk lichter.

Nou, buiten dat ik snot produceer :') ben ik dus ook redelijk benauwd. Ik heb mezelf wel eens vaker verdacht van lichte astma ofzo, en nu snak ik soms naar adem. Krijg dan onwijs benauwd gevoel bovenin mn longen zeg maar.
Maar elke keer denk ik ach het is te doen en dan laat ik het maar zo. Maar nu ben ik er redelijk zat van :')

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 12:28

goeroe schreef:
Je kunt een baantje in de kassen nemen. Als je dan uit je werk komt en iedereen zucht van de warmte vind jij het juist heerlijk buiten.

Zo waar dit. Heb 18.5 jaar in de kassen gewerkt en hoe warm het buiten ook was, het was altijd lekker koel. Ik ben er overigens wel een ontzettende koud klein door geworden. Warmte heb ik weinig last van maar als de temp onder de 15 graden komt loop ik al te blauwbekken

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 14:12

Hier nog iemand die ontzettend last heeft van de warmte. Moe, vergeetachtig, soms duizelig en nog allemaal ellende. Ik kan niks met dit weer aan.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 14:41

Misschien speelt er bij jou dan wel meer mee dan alleen last van de warmte, Jolien.

Nog een gekke tip, maar het helpt echt: een ijsklontje in het kuiltje van je nek net onder je schedel leggen als je hoofdpijn hebt van de warmte. Als hij gesmolten is, is mijn hoofdpijn meestal over! :j

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 14:55

Gewoon, niet aanstellen en door gaan. Tis ook nooit goed, te warm, te koud, te klef, te veel regen. Er zijn gebieden waar het nog veel erger is en daar hoor je geen hond klagen.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:02

Ik kan ook absoluut niet tegen warmte. Boven de 22, 23 graden kun je me opdweilen. Er komt niks uit mn handen, zit het liefst in de schaduw met een briesje (of binnen) terwijl de rest in de zon zit.
Elke stap voelt loodzwaar en ik ben ook snel buiten adem.
Ik moet wel zeggen dat het ook met de luchtvochtigheid te maken heeft. Als het droog is heb ik significant minder last en kan ik een temperatuur tot 25 graden wel handelen.
In de volle zon zitten heb ik nooit gekund, zelfs stil zittend heb ik het binnen een paar minuten zo benauwd dat ik naar adem hap.

En nee, dit is geen aanstelleritus. Zelfs als energiek basisschool meisje vroeg ik rond deze tijd van het jaar of ik mijn broodje in de pauze binnen in de klas mocht eten, terwijl de rest van de school dolgelukkig op het schoolplein ronddartelde.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:10

Psydoxy schreef:
Gewoon, niet aanstellen en door gaan. Tis ook nooit goed, te warm, te koud, te klef, te veel regen. Er zijn gebieden waar het nog veel erger is en daar hoor je geen hond klagen.

Haha, dit dus. Als je al deze berichten leest kun je je niet voorstellen dat mensen in standaard snikhete bestemmingen nog functioneren :') Het is in nederland werkelijk maar een paar dagen per jaar warm, de rest regent het, is het bewolkt of gewoon steenkoud. Doe een stapje rustiger aan dan is de warmte al een stuk dragelijker. Ik ben blij dat we eindelijk eens mooi weer hebben. De zomer kan morgen alweer over zijn, vorig jaar hadden we ook een slechte zomer.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:12

Palmera schreef:
Jezelf een schop onder je kont geven? :D
Het is warm. Gewoon voldoende drinken en de dagelijkse bezigheden, een versnelling lager, doen.
Met zelfmedelijden gaat de warmte niet weg. ;)

Eens. Iedereen heeft het warm. Zou wat wezen als iedereen op de bank ging liggen

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:14

Ik heb gewoon een hekel aan dit weer.
Ik ben echt niet gemaakt voor hitte.....

Ons kantoor is zo'n 28 graden en met de ventilator verplaats ik alleen warme lucht, maar goed dat is ook wel lekker. Regel hier is bij 27 graden of meer buiten halen we ijs!!!
Dus vorige week 3x en deze week 2x ijs gehaald voor de hele toko (100 man) Das wel weer leuk.

Mijn flatje is 3 hoog, bovenste etage...zelfde verhaal: 28+ in huis.... ventilator op volle toeren en raampjes tegen elkaar open.
Doe geen oog dicht óf van de hitte óf van de ventilator :D

maar nu positief:
*het is maar paar keer per jaar dit weer
*mijn paard gaat evengoed vol gas ( oke, na even uitpuffen op stal na een dag op het land)
*héérlijk bbq weer.
*liever dit dan regen!!!!

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:15

Palmera schreef:
Het is warm. Gewoon voldoende drinken en de dagelijkse bezigheden, een versnelling lager, doen.

Precies dat

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:15

Ik heb er voor mijn gevoel dit jaar ook meer last van. Misschien omdat het al langer warm is in de nacht ook warm blijft? Ik gaf de schuld aan mijn zwangerschap, dat ik na een dag werken eerst ff een half uurtje moet liggen voordat ik eten ga koken. :+

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:21

Volgens mij kan je er inderdaad aan wennen. Ik kon altijd onwijs slecht tegen de warmte maar ik werk nu sinds een jaar bij de post en het verbaast me hoe goed ik tegen de warmte kan de laatste tijd. Tempo een beetje lager, luchtige kleding, pet op buiten. Ik werk op het heetst van de dag. Mijn advies dus; rustig aan je gewone dingen doen, van binnen zitten raak je ook uit je ritme en denk je misschien constant aan hoe vervelend het wel niet is. Sterkte!!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:24

Palmera schreef:

Tja, hier ook iemand waar de warmte na een aantal dagen toch echt vat op krijgt. Ik heb geen honger meer, slaap slecht, duf en vooral, ik krijg na een paar dagen diarree, erg vervelend. Dus kan me het van Joolien goed voorstellen. Kom je buiten, krijg je een klap voor je kop. Ik ga ook zoveel mogelijk verplichtingen of boodschappen halen uit de weg.
Het is wel een verschil welke warmte, vooral het drukkende benauwde weer is een ramp. In Tunesie en Spanje heb ik nergens last van.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:35

De warmte in combinatie met astma EN hooikoorts is hier echt een feest
Werk gelukkig maar halve dagen
Maar dit soort dagen als vandaag heb ik echt nodig om weer even mens te worden

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:46

Beetje flauw dat sommige mensen dit aanstellerij noemen, of vinden dat je jezelf een schop onder de kont moet geven.
Ja, iedereen heeft het warm, maar is het ooit bij je opgekomen dat niet alle mensen hetzelfde zijn? Mijn vader bijvoorbeeld doet zijn vest pas uit als het warmer dan 25 graden is. Hij kan dan ook prima alles doen als het kwik de 35 graden aantikt, vind ie heerlijk. Alles beneden de 20 graden is voor hem een prima reden om een jas en dikke skisokken aan te trekken.
Sommige mensen kunnen nou eenmaal minder goed of juist beter met warmte of kou omgaan dan anderen, en dat heeft echt niks met aanstellen te maken.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:56

In een magazijn gaan werken zonder luchtverfrissing buiten 30 graden, binnen 40 graden, zeiknat tot in je onderbroek en liters water mee... :+

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:57

Helemaal eens met Laurora.

Ieder mens is anders en iedereen ervaart dingen anders. Doet me een beetje denken aan menstruatieklachten. Kreeg ook altijd de opmerking 'joh doe niet zo flauw, elke vrouw wordt ongesteld en gaat gewoon naar school of werken'. Terwijl ik oprecht gedurende 1 à 2 dagen alleen maar op de bank kon liggen (pijnstillers werkten amper, ook zwaardere) en bij (te)veel inspanning viel ik gewoon flauw. Gelukkig nu geen last meer van na opstarten van de pil, maar ik vind de opmerking 'niet zo zeuren, geen zelfmedelijden hebben,ngewoon jezelf een schop onder de kont geven' echt zo'n dooddoener. Alsof jij kan bepalen voor iemand anders wat too much is en wat niet. :n

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:59

Persoonlijk heb ik niemand een aansteller genoemd. Maar die schop onder het eigen achterste sta ik gewoon achter en dat doe ik bij mezelf ook.

Als het hier hoog zomer is, ik woon in de bergen, is de 40 graden een gebruikelijke temperatuur. Vaak hebben we daar een warme wind bij. Net een haarföhn, maar dan dag en nacht aan. Of er komt een stofwolkje voorbij (tranende ogen, prikkels in neus en keel en bovenal drukkend heet). En die blijft gezellig hangen tot de warme wind weer word aangezet.
Zo wisselt dat zich hier af.

Niet leuk. En ik heb er echt wel last van. Maar ik kan toch niet op mijn bed gaan liggen? Ik heb toch dingen te doen? Dus trap ik mezelf richting zaak waar ik oven en vuren aanzet en ga werken. ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 16:00

Indestal schreef:
In een magazijn gaan werken zonder luchtverfrissing buiten 30 graden, binnen 40 graden, zeiknat tot in je onderbroek en liters water mee... :+

Dat mag niet eens van de arbeidsinspectie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 16:02

Palmera schreef:
Persoonlijk heb ik niemand een aansteller genoemd. Maar die schop onder het eigen achterste sta ik gewoon achter en dat doe ik bij mezelf ook.

Als het hier hoog zomer is, ik woon in de bergen, is de 40 graden een gebruikelijke temperatuur. Vaak hebben we daar een warme wind bij. Net een haarföhn, maar dan dag en nacht aan. Of er komt een stofwolkje voorbij (tranende ogen, prikkels in neus en keel en bovenal drukkend heet). En die blijft gezellig hangen tot de warme wind weer word aangezet.
Zo wisselt dat zich hier af.

Niet leuk. En ik heb er echt wel last van. Maar ik kan toch niet op mijn bed gaan liggen? Ik heb toch dingen te doen? Dus trap ik mezelf richting zaak waar ik oven en vuren aanzet en ga werken. ;)

Snap ik heel goed, maar inderdaad, die spreekwoordelijke kom op kan ik me voorstellen. En ik vind het geweldig dat de maand mei alle records hier in nederland heeft gebroken en toch, ik vind een regenbui en vijf graden minder vaak een verademing maar jij denk ik ook als ik dit zo lees.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 16:07

Mij kan je ook opdweilen! :evaw:

Met -5 loop ik nog met een t-shirt, ( Net als m'n vader btw. ) En dit weer van de afgelopen dagen is gewoon té. Net als vorig jaar lekker een week lang 30graden ( Ongeveer ) :r . Op zulke dagen kan ik dan ook echt niks doen, vorig jaar nog intensief 3 keer per dag naar stal, paardje binnen, buiten zette, hele stallen doen want ik maakte hem elke dag helemaal leeg. En het was al niet de beste stal ( Qua ventilatie enz. ) School ook, ik ga kapot tussen al die 800 kinderen. |o . Maargoed, ik kan niet stil zitten. Moet minimaal 4x naar de sportschool, en elke dag naar Ana wegends der wond. Kan wél lekker het koude water inspringen na het sporten :)* .