Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Relaxed schreef:RedPassion schreef:Lees anders oa even de post boven je. Zo makkelijk gezegd, jezelf een schop onder de kont geven... er zijn zat mensen die dit weer fysiek gewoon echt slecht trekken. Ik ben er ook één van en als ik 'gewoon'door ga word ik letterlijk ziek. Ik doe dus heel rustig aan maar dat frustreert soms wel als er nog bergen werk liggen. Ik maak er het beste van maar even klagen over hoe vervelend het is moet mogen toch?
Volgens mij staat er duidelijk "in een versnelling lager" en ook daar ben ik het mee eens, dat doe ik zelf ook en ik heb er niet eens last van.. En verder, het ís nu eenmaal zo dat het warm is, klagen heeft dan zo weinig zin en kost alleen maar negatieve energie..
Lepeltje schreef:Ik las trouwens nu pas dat je denkt hooikoorts te hebben, daar kan je je inderdaad heel duf van voelen. Van de medicijnen helaas ook.![]()
Welke symptomen van hooikoorts heb je? Ik heb zonder het te weten jaren last gehad van lichte astma door de hooikoorts en mijn zuurstofgehalte was daardoor significant lager dan anders. Dan is het niet zo raar dat je je sloom voelt aangezien je gewoon niet genoeg zuurstof in je bloed hebt.
Ik had ook nooit zin om naar de huisarts te gaan daarvoor maar nu ik zo'n puf dingetje heb na een wat heftiger astma aanval merk ik pas hoeveel ik eraan gewend was geraakt om met wat minder zuurstof te leven in de zomer. Na een pufje salbutamol voelde ik me gelijk een stuk lichter.
goeroe schreef:Je kunt een baantje in de kassen nemen. Als je dan uit je werk komt en iedereen zucht van de warmte vind jij het juist heerlijk buiten.
Psydoxy schreef:Gewoon, niet aanstellen en door gaan. Tis ook nooit goed, te warm, te koud, te klef, te veel regen. Er zijn gebieden waar het nog veel erger is en daar hoor je geen hond klagen.
Palmera schreef:Jezelf een schop onder je kont geven?
Het is warm. Gewoon voldoende drinken en de dagelijkse bezigheden, een versnelling lager, doen.
Met zelfmedelijden gaat de warmte niet weg.
Palmera schreef:Persoonlijk heb ik niemand een aansteller genoemd. Maar die schop onder het eigen achterste sta ik gewoon achter en dat doe ik bij mezelf ook.
Als het hier hoog zomer is, ik woon in de bergen, is de 40 graden een gebruikelijke temperatuur. Vaak hebben we daar een warme wind bij. Net een haarföhn, maar dan dag en nacht aan. Of er komt een stofwolkje voorbij (tranende ogen, prikkels in neus en keel en bovenal drukkend heet). En die blijft gezellig hangen tot de warme wind weer word aangezet.
Zo wisselt dat zich hier af.
Niet leuk. En ik heb er echt wel last van. Maar ik kan toch niet op mijn bed gaan liggen? Ik heb toch dingen te doen? Dus trap ik mezelf richting zaak waar ik oven en vuren aanzet en ga werken.