Flauwvallen door lage bloeddruk/hartslag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:15

zonnebloem18 schreef:
Ja erg bekend mee, inderdaad vooral in de pubertijd, maar nu ook nog regelmatig. Mijn standaard bloeddruk is 90/45. 's ochtends douchen als ik nog niet gegeten heb is geen optie, dat is vragen om flauwvallen. Snel opstaan of veel stress zorgen in elk geval voor zwart zien en soms meer.

Ik eet regelmatig drop en drink zoethout thee, verder goed verdeeld over de dag eten en suikers niet mijden.

Hoe mijn bloeddruk is weet ik niet, maar ik heb hetzelfde. Toevallig gisteren en vandaag weer ontzettend last van. Suikers helpen mij altijd op zon moment.

Altijd dextro oid in mijn tas :)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 21:36

Herkenbaar, zit bij ons in de familie dus ik ben de gelukkige :+
Bij mij is het gelukkig nog niet zo erg, heb het vooral als ik veel stress of te lang (stil) sta. Maar voel het gelukkig altijd aankomen.
Soms ook met warm weer. Vergeet nooit meer dat ik op vakantie een uur lang half KO over de tafel lag met mn kop tussen mn benen en ik 5 glazen sprite van de ober kreeg haha.
Ik weet niet of je anticonceptie neemt? Dat kan namelijk bij sommige vrouwen ook een grote rol spelen en een lage bloeddruk flink verergeren.

liespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 22:14

Ik heb daar ook last van! Begon bij mij als kind al. Lage bloeddruk en bloedsuiker. Soms tijdens menstruatie (tegen) bloedarmoede (aan). Ging beter toen ik de pil ging slikken, maar weg gaat het niet. Ik hou rekening met wat ik eet en wanneer. Sowieso durf ik de deur niet uit zonder behoorlijk ontbijt. Zo ga iik zelden 's ochtends douchen; dat is vragen om problemen. Vaak schiet ik een beetje in de paniek als ik het aan voel komen, en dan wil ik op zoek naar een veilig plek. Dit is al vaak fout gegaan, een keer een hersenschudding gehad omdat ik met m'n kop tegen de wasbak flauwviel. Ik dacht dat ik de rand van het bad wel zou redden om even op te zitten. Tegenwoordig gooi ik mezelf zo ongeveer als een zak aardappels op de grond, maakt niet uit waar, lijkt me veiliger dan door je knieën zakken...
Laatst bijgewerkt door liespr op 13-07-18 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 22:17

Ik heb het een aantal jaar geleden ook gehad helaas. Bij mij gebeurde het als ik opstond en sterretjes ging zien. Zo kwam ik een ochtend uit bed, zag sterretjes en voor ik het wist werd het zwart voor mijn ogen. Ik wilde de paal van mijn bed vastpakken maar greep mis. Weet alleen nog dat er een harde knal op de vloer volgde en dat ik daar wakker werd. De eerste en enige keer dat het echt zover kwam dat ik tegen de vlakte ging. Met mijn leeftijd van een jaar of 16, op een vrije dag waarop ik lekker kon uitslapen, paps en mams die in de woonkamer waren en niks doorhadden :+ ik was er zo van geschrokken dat ik eerst 10 minuten op bed had liggen huilen omdat ik best hard gevallen was en geen idee had hoelang ik weg was geweest haha.

De keren daarop kon ik het gelukkig steeds voorkomen. Wanneer ik sterretjes ging zien ging ik meteen zitten, pakte ik een rustmomentje en dan zakte het weer weg. Die periode ook naar de dokter geweest wegens hele erge hoofdpijn tijdens de menstruatie dus waarschijnlijk heeft alles gewoon met de pubertijd te maken gehad. De hoofdpijn is er helaas elke keer nogsteeds, en heel af en toe zie ik sterretjes en word het even zwart voor mijn ogen. Maar flauwvallen gelukkig niet meer gebeurd.