Veel pijn in haar benen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Veel pijn in haar benen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 12:17

Wat is haar vitamine d waarde?

Ik had een waarde van 19 en die vond mijn arts prima :+ :=

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-18 12:27

Ze had geen D meer in haar bloed

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 12:34

Ik denk dat van vit D te kort komt. Doe zelf ook staand werk al jaren, en begon ook opeens steeds meer ondragelijke pijn in mijn benen te krijgen. Bleek mijn vit D ook te laag, 2x stoot kuur gehad en daarna zelf olie druppels bij gaan nemen. Nu geen last meer van maar moet wel zelf bij blijven slikken in de winter.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 12:54

ik zou toch proberen over te stappen naar een andere huisarts.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 12:58

marleen_usar schreef:
Ze had geen D meer in haar bloed

Ik vind dit bijzonder zorgwekkend. Pijnlijke benen is één van de eerste symptomen van vit D tekort, maar deze vit is van vitaal belang voor nog tal van andere functies in het lichaam.
Ik zou die arts vandaag nog contacteren en echt op je strepen gaan staan.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:17

Hier ga je toch zeker verder mee?
Niet af laten schepen door een huisarts. Die moet uitzoeken wat ze heeft! En als deze het niet doet, ga je naar een andere. Het is gewoonweg niet normaal om zo’n pijn te hebben!

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:22

Als het vitamine D gehalte echt 0 was (en dat is raar, dat kan bijna niet) dan zou ik me rap laten doorverwijzen naar een internist. Dan zit er iets niet goed vanbinnen. En lijkt me handig dat je dat eerst laat uitzoeken. Echt even op je strepen gaan staan bij de huisarts. Een tekort kan door veel oorzaken, echt 0, dan gaat er iets mis in her lichaam zelf lijkt me. Ze komt gewoon buiten dus alleen al via de huid en zonlicht zou ze toch vitamine d3 moeten opnemen. Ik zou me hier wel zorgen over maken en ook over de houding van de huisarts eerlijk gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 09:17

Vitamine D tekort kan inderdaad een afwijking zijn. Een Engelse moeder is haar kinderen kwijt geraakt omdat men haar van mishandeling verdacht. Achteraf bleek er een genetisch defect te zijn waardoor er geen vitamine D werd aangemaakt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 19:53

Morgen gaat ze bloed prikken dus dan weten we maandag of dinsdag meer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:04

marleen_usar schreef:
Morgen gaat ze bloed prikken dus dan weten we maandag of dinsdag meer.

Geen meetbare D waarde in het bloed en de huisarts stuurt je met een potje pillen weg?? Wat een oen, ze had meteen de hoogst gedoseerde stootkuur moeten krijgen. Ze heeft namelijk de meest ernstige vorm, vitamine D uitputting en dat kan levensbedreigend zijn dus hup, direct die stootkuur regelen en wel in de vorm van injecties om het directe tekort op te heffen. Maak er werk van je dochter is langzaam aan het creperen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:27

Als er nog geen bloed geprikt is hoe weet je dan dat er geen vitamine d meer was?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 09:02

Ze had bloed geprikt en toen werd er gezegd dat er geen spoor van D in haar bloed zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 09:08

Dan zou ik meteen starten met behandeling. En niet akkoord gaan met behandeling van elke dag 800 eenheden.

Weet niet of je fb hebt? Op fb zitten namelijk aantal groepen hierover. En die zouden je goed kunnen helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 09:09

Zeker wel 5000iu nemen of op z’n minst een week of 8 een stootkuur.
Aan 800 eenheden heb je niks.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 12:34

Oké ik ga op Facebook kijken.

harmony12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 12:52

Misschien de ziekte van lyme? Zelf daardoor ook erg vermoeide benen van gekregen

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 14:26

Ik heb zelf na een val in Noorwegen vorig jaar bijna een jaar lang last van pijnlijke, vermoeide benen. Sinds 2 weken slik ik CBD olie van Cibdol en ik pijn totaal pijnvrij. Geweldig!

Mijn vitamine D is goed, ik word daar regelmatig op geprikt. Mijn man slikt wel aanvullend vitamine D op advies van de internist, maar neemt ook CBD tegen zenuwpijnen en krampen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 17:53

MoniqueT schreef:
Ik heb zelf na een val in Noorwegen vorig jaar bijna een jaar lang last van pijnlijke, vermoeide benen. Sinds 2 weken slik ik CBD olie van Cibdol en ik pijn totaal pijnvrij. Geweldig!

Mijn vitamine D is goed, ik word daar regelmatig op geprikt. Mijn man slikt wel aanvullend vitamine D op advies van de internist, maar neemt ook CBD tegen zenuwpijnen en krampen.

Symptoom bestrijding dus.

Prima maar ik vind wel dat je eerst moet weten wat er aan de hand is. Pijn is een signaal van het lichaam dat er iets niet goed zit.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 08:02

Klopt, in mijn geval symptoombestrijding, ben overal op geprikt, alle waarden zijn goed. Inmiddels ook steunzolen, helpt zeker.

Mijn man heeft OPS, oorzaak van de zenuwpijnen is overduidelijk toxische neuropathie. Daar is niks anders aan te doen dan symptoombestrijding helaas. En een heel revalidatietraject om met de pijn te leren omgaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:02

Hoe is de situatie nu?? Hoop dat je zelf meteen met Vit D bent begonnen, in ieder geval dat je je ingelzen hebt nu.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 16:49

Haar waarde is nu 54 en een goede waarde is rond de 110. De pijn in haar benen wordt langzaam minder, ze slikt ook magnesium er bij.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:02

Fijn !
Het is echt zo jammer dat die vit D waarde bij veel huisartsen of internisten nog zo onderschat wordt.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:38

Misschien helpt het insmeren van haar benen met magnesiumolie ook, Ik doe dat ook nog geregeld naast de tabletten.

En inderdaad: hier wordt ook 110 als onderwaarde voor vitamine D aangehouden. Ik denk dat met 19 eerder 190 bedoeld werd als prima.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:45

Wat voor pijn is het precies? Kan ze dat omschrijven?