Het lijkt inderdaad een gewone verrekking, met heel misschien een spierscheuring. (Er is geen blauwe plek te zien, maar soms duurt dat een paar dagen.) Normaal kan ik over twee weken weer zonder problemen rijden (de les van volgende week heb ik op zijn advies wel afgezegd).Ik heb ook geen moment gedacht dat ik doodging, of dat ik nooit meer zo kunnen rijden.
 Het was alleen behoorlijk pijnlijk. Maar ook dat gaat merkbaar over. Ik kwam vanochtend al heel veel beter uit bed dan gisterochtend. Lopen was gisteren behoorlijk pijnlijk: zelfs met pijnstiller voelde ik steken in mijn kruis. Nu voel ik daar alleen een beetje druk. Alleen op- en afstappen met de fiets blijft een pijnlijke affaire.Conclusie: als je toch moet vallen, kun je er maar beter af gebokt worden dan zelf je evenwicht kwijtraken.
 Als je eraf gebokt wordt, vlieg je door de lucht en verrek je niets; als je paard naar rechts gaat en jij hangt naar links, is het een ander verhaal...                                                         

) hebt die er een kusje op kon geven.