Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_CS_ schreef:Zo heel besmettelijk is het volgens mij ook niet (kalknagel).
Uiteraard een goede hygiëne erop na houden.
Ik heb het best ernstig, en mijn man heeft het in die 11 jaar nog steeds niet over genomen.
https://www.thuisarts.nl/schimmelnagelshttps://www.thuisarts.nl/schimmelnagelsCitaat:Schimmelnagels zijn onschuldig en hoeven maar zelden te worden behandeld.
Boras schreef:Ik vraag me af he, als je kalknagels lakt met een en hetzelfde potje nagellak met kwastje, dan is dat toch een grote nron van besmetting naar de andere teennagels?
Of is nagellak zulke troep dat niets overleeft
CharmingS schreef:Boras schreef:Ik vraag me af he, als je kalknagels lakt met een en hetzelfde potje nagellak met kwastje, dan is dat toch een grote nron van besmetting naar de andere teennagels?
Of is nagellak zulke troep dat niets overleeft
Klopt helemaal..
Pedicure raad het dan ook echt af om bij schimmelnagels nagellak te gebruiken. Het is juist belangrijk om je teennagels dun te houden en niet af te dekken dmv nagellak.. Kan het wel goed begrijpen als mensen het wel doen.. Heb het zelf ook gedaan tot ik echt gek werd van mijn lelijke nagels, nu ga ik braaf naar de pedicure luisteren
CharmingS schreef:Als ze al dun zijn dan hoef je ze niet te vijlen nee.. Mijn teennagels groeien niet in de lengte maar worden dikker dus groeien bijna omhoog lijkt wel, dus ik moet om de 2 dagen vijlen.. Maar nu heeft mijn pedicure gezegd dat ze even wil dat ik niks doe behalve schoonhouden en daktarin smeren.
Maar je kan ook wel een beetje zien of je een kalknagel hebt of een schimmelnagel..
Bij een kalknagel word je nagel geel, en bij een schimmelnagel kan het ook bruin groen en soms zwart uitslaan..
Je hoeft dan ook niet de hele nagel te vijlen, het alleen al opruwen is genoeg. daarna creme op je voeten en ik doe het ook altijd een beetje op de nagel, en omdat de nagel dat wat ruw is trekt het wat beter in
Azmay schreef:CharmingS schreef:Als ze al dun zijn dan hoef je ze niet te vijlen nee.. Mijn teennagels groeien niet in de lengte maar worden dikker dus groeien bijna omhoog lijkt wel, dus ik moet om de 2 dagen vijlen.. Maar nu heeft mijn pedicure gezegd dat ze even wil dat ik niks doe behalve schoonhouden en daktarin smeren.
Maar je kan ook wel een beetje zien of je een kalknagel hebt of een schimmelnagel..
Bij een kalknagel word je nagel geel, en bij een schimmelnagel kan het ook bruin groen en soms zwart uitslaan..
Je hoeft dan ook niet de hele nagel te vijlen, het alleen al opruwen is genoeg. daarna creme op je voeten en ik doe het ook altijd een beetje op de nagel, en omdat de nagel dat wat ruw is trekt het wat beter in
Maar ze zijn dus wel heel dik(en geel), alleen is het grootste deel bros spul aan de onderkant.
Heeft hij al jaren maar wil er niet voor naar de huisarts of pedicure![]()
Dus opruwen en daktarin zou wel moeten helpen? Die kalknagel zooi van de drogist deed geen barst..