Eelt, kalknagels en zweetvoeten.. Ieuwh!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:49

Zo heel besmettelijk is het volgens mij ook niet (kalknagel).
Uiteraard een goede hygiëne erop na houden.

Ik heb het best ernstig, en mijn man heeft het in die 11 jaar nog steeds niet over genomen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:10

_CS_ schreef:
Zo heel besmettelijk is het volgens mij ook niet (kalknagel).
Uiteraard een goede hygiëne erop na houden.

Ik heb het best ernstig, en mijn man heeft het in die 11 jaar nog steeds niet over genomen.

Ik denk dat je er ook aanleg voor moet hebben
Mijn moeder heeft het... ik heb het ook gekregen.
Maar mijn vader en broertje nooit.
Dus ja, waar ligt dat dan aan?

Captain

Re: Eelt, kalknagels en zweetvoeten.. Ieuwh!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 15:17

Ik twijfel ook over de besmettelijkheid.. ik heb het maar aan twee tenen.. al jaren dus vreemd dat de rest van mijn tenen het niet krijgt. Maar ik weet niet hoe dat precies zit...

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 00:14

Captain schreef:
Ik twijfel ook over de besmettelijkheid.. ik heb het maar aan twee tenen.. al jaren dus vreemd dat de rest van mijn tenen het niet krijgt. Maar ik weet niet hoe dat precies zit...

Idem hier. 3 tenen en al jaren "stabiel".

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 01:29

Totdat het ineens wel erger wordt…

Ik heb ook al jaaaaren last van kalknagels. Ooit eens zo'n pillenkuur van de dokter gehad. Echt troep! Ik moest ze eerst iets van 3 maanden slikken en toen een bloedonderzoek laten doen om de leverwaarden te testen voor ik verder kon gaan %)
Toen een aantal jaar de struisvogel-behandeling toegepast: Nagellak eroverheen, dan zien we het niet en is er niks aan de hand :Y)
Tot ik afgelopen zomer eens goed ging kijken en bleek dat 8 van de 10 nagels eigenlijk (groten)deels aangetast waren, eentje zat zelfs bijna helemaal los. Dus weer naar een huisarts. Deze gaf aan dat de pillen en chemische smeersels eigenlijk maar half werken en bijzonder slecht voor je zijn. Behandelplan van hem: Weken in appelazijn.
Eerst een half jaar (!!) elke dag 20 minuten met mijn tenen in een bak half om half water en appelazijn gezeten en nu nog 2-3 keer per week.
De nagel die er het ergste aan toe was, is inmiddels voor de helft uitgegroeid en de nieuwe nagel is schoon. Het duurt alleen heel.... erg.... lang.... voor je er vanaf bent.

Mijn tip: Ook al is het maar een klein plekje en heb je er geen last van, begin met behandelen en laat het niet zover komen als ik. Toen mijn hele nagel aangetast was, had ik er namelijk wel degelijk last van!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 07:31

Waar kun je appelazijn kopen?

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 07:39

Hier gewoon bij de supermarket, maar ik durf niet te zeggen of dat in NL ook zo is eigenlijk. Anders misschien bij een natuurvoedingswinkel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 08:10

Dit zegt het Nederlands Huisartsen Genootschap erover:
Citaat:
Schimmelnagels zijn onschuldig en hoeven maar zelden te worden behandeld.
https://www.thuisarts.nl/schimmelnagelshttps://www.thuisarts.nl/schimmelnagels

Ik maak me er dus niet te druk over, hoewel het er wel vies uitziet. Alsof ik shag rook met mijn tenen :\ .

Ik ben de nagels al maanden zonder succes aan het behandelen met een spulletje. Ik heb mijn voeten een beetje opgegeven...

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 08:20

Klopt; mijn huisarts zei ook dat er niks aan de hand was als ik er niks aan deed.
Maar mijn grote teen was op een gegeven moment echt heel gevoelig en mijn hele nagel zat los, hij zat zeg maar alleen nog aan een randje bij de nagelriem vast.

En idd; het ziet er niet uit. Ik heb bijv heel de zomer met dichte schoenen aan op mijn werk gezeten omdat ik me er echt niet mee durfde te vertonen sinds ik de nagellak eraf gehaald had. In mijn vrije tijd heb ik me er maar overheen gezet, anders is het echt geen doen.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 09:01

Om van je eelt af te komen en mooie zachte voeten te krijgen kan ik je echt een azijnbadje aanraden. In het begin vaak doen, half uur met je voeten erin, om de dag ofzo, en na droog deppen aan de lucht laten drogen. Gewoon azijn uit de supermarkt. En als ze mooi zijn, gewoon bijhouden met een azijnbadje en hier en daar wat crème en kalknagelolie voor de looks als je je slippers aan trekt. Kost zowat niks en azijn maakt taaie huid zacht en breekt het af.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 10:50

Ik vraag me af he, als je kalknagels lakt met een en hetzelfde potje nagellak met kwastje, dan is dat toch een grote nron van besmetting naar de andere teennagels?

Of is nagellak zulke troep dat niets overleeft :)

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 10:54

Boras schreef:
Ik vraag me af he, als je kalknagels lakt met een en hetzelfde potje nagellak met kwastje, dan is dat toch een grote nron van besmetting naar de andere teennagels?

Klopt helemaal..

Pedicure raad het dan ook echt af om bij schimmelnagels nagellak te gebruiken. Het is juist belangrijk om je teennagels dun te houden en niet af te dekken dmv nagellak.. Kan het wel goed begrijpen als mensen het wel doen.. Heb het zelf ook gedaan tot ik echt gek werd van mijn lelijke nagels, nu ga ik braaf naar de pedicure luisteren :+

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:04

CharmingS schreef:
Boras schreef:

Klopt helemaal..

Pedicure raad het dan ook echt af om bij schimmelnagels nagellak te gebruiken. Het is juist belangrijk om je teennagels dun te houden en niet af te dekken dmv nagellak.. Kan het wel goed begrijpen als mensen het wel doen.. Heb het zelf ook gedaan tot ik echt gek werd van mijn lelijke nagels, nu ga ik braaf naar de pedicure luisteren :+

Hoe houd je ze dan dun?
Mijn vriend heeft een schimmelnagel en die is echt 2mm dik maar het bovenste is hard en glad en daaronder lijkt het alleen maar los spul dus de bovenkant vijlen lijkt mij helemaal niet slim.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:13

Als ze al dun zijn dan hoef je ze niet te vijlen nee.. Mijn teennagels groeien niet in de lengte maar worden dikker dus groeien bijna omhoog lijkt wel, dus ik moet om de 2 dagen vijlen.. Maar nu heeft mijn pedicure gezegd dat ze even wil dat ik niks doe behalve schoonhouden en daktarin smeren.

Maar je kan ook wel een beetje zien of je een kalknagel hebt of een schimmelnagel..
Bij een kalknagel word je nagel geel, en bij een schimmelnagel kan het ook bruin groen en soms zwart uitslaan..

Je hoeft dan ook niet de hele nagel te vijlen, het alleen al opruwen is genoeg. daarna creme op je voeten en ik doe het ook altijd een beetje op de nagel, en omdat de nagel dat wat ruw is trekt het wat beter in :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:16

CharmingS schreef:
Als ze al dun zijn dan hoef je ze niet te vijlen nee.. Mijn teennagels groeien niet in de lengte maar worden dikker dus groeien bijna omhoog lijkt wel, dus ik moet om de 2 dagen vijlen.. Maar nu heeft mijn pedicure gezegd dat ze even wil dat ik niks doe behalve schoonhouden en daktarin smeren.

Maar je kan ook wel een beetje zien of je een kalknagel hebt of een schimmelnagel..
Bij een kalknagel word je nagel geel, en bij een schimmelnagel kan het ook bruin groen en soms zwart uitslaan..

Je hoeft dan ook niet de hele nagel te vijlen, het alleen al opruwen is genoeg. daarna creme op je voeten en ik doe het ook altijd een beetje op de nagel, en omdat de nagel dat wat ruw is trekt het wat beter in :)

Maar ze zijn dus wel heel dik(en geel), alleen is het grootste deel bros spul aan de onderkant.
Heeft hij al jaren maar wil er niet voor naar de huisarts of pedicure :roll:
Dus opruwen en daktarin zou wel moeten helpen? Die kalknagel zooi van de drogist deed geen barst..

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:19

Azmay schreef:
CharmingS schreef:

Maar ze zijn dus wel heel dik(en geel), alleen is het grootste deel bros spul aan de onderkant.
Heeft hij al jaren maar wil er niet voor naar de huisarts of pedicure :roll:
Dus opruwen en daktarin zou wel moeten helpen? Die kalknagel zooi van de drogist deed geen barst..

Pff heb al veel geld uitgegeven aan al die troep die zegt kalknagels te verhelpen, niks werkte..
Dus had ook zo mijn twijfels bij de daktarin. Ik dacht namelijk ook dat ik een schimmel of kalknagel had. Maar ik had ook ontzettend veel jeuk tussen mijn tenen. Zo erg dat ik soms tijdens het wandelen mijn schoenen uit trok om te krabben.
En ben nu een week met daktarin aan het smeren, en mijn nagels beginnen weer gewoon normale kleur te krijgen (natuurlijk nog niet helemaal zoals het hoort snap dat het even nodig heeft).

Ik wou ook nooit naar de pedicure, en word al gek als er iemand naar mijn voeten kijkt.. Maar ben heel erg blij dat ik ben geweest, ga het nu dan ook om de 6 a 7 weken bij laten houden.

Oh en dat brosse spul onder de nagel, zijn zeepresten, dode huidcellen en kalk :) Ik peuterde dat er altijd met een haakje onderuit na het douche. Doe ik nu nog steeds voor ik de creme op mijn voeten smeer. Heb trouwens al een week geen last meer van jeukende voeten, zelfs niet met dit warme weer :j

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 13:12

Hier ook goede ervaring met appelazijn om kalknagels kwijt te raken. Nu die eeltknobbels nog eens, ik lees mee dus...

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 16:05

Miran schreef:
Hier ook goede ervaring met appelazijn om kalknagels kwijt te raken. Nu die eeltknobbels nog eens, ik lees mee dus...

Wat was jouw aanpak met de appelazijn? Vergelijkbaar met die van Barramundi of anders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 16:43

Helpt die azijn ook tegen jeuk?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:28

Bij muggenbulten wel :)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:29

Jeuk is toch echt een teken van schimmel, in de volksmond zwemmerseczeem.
Dat zou ik echt met een miconazol-product behandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:35

Bij mij is dat alleen 5 minuten na t douchen verder nooit..

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:55

Bij mij hielp ook niet veel, of ik was gewoon niet consequent genoeg.
Heb nu mycosan, dat is een tube met kwastje, dan hoef je er niet aan te zitten. Smeer ik op de plekjes op m'n voeten en op m'n nagelriemen. Helpt tot nu toe goed. Wel echt 2 keer per dag insmeren elke dag.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 22:15

Als je appelazijn gebruikt met water gebruik je hetzelfde badje dan meerdere keren of maak je elke dag een nieuw badje? :o?

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 22:28

Ik maak elke dag een nieuw badje.