koper spiraal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Re: koper spiraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:16

Ik ben 36 jaar, kinderloos en verwacht deze maand gebeld te worden voor mijn sterilisatie. Kwestie van de juiste gyn treffen. ;)

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:19

eerlijk,ik denk dat het heel wat voeten in de aarde kost om dat voor elkaar te krijgen(sterilisatie van de vrouw),vooral als je nog relatief 'jong' bent...

nu,persoonlijk sta ik daar niet voor te springen,je weet nooit hoe het leven loopt(ooit al eens het bv gegeven,ouder 1 laat zich steriliseren,want hun kinderwens is compleet,ouder 2 krijgt een auto-ongeluk met de kids in de wagen,iedereen op slag dood.daar sta je dan als overblijvende ouder....je complete gezin kwijt en de kans dat je nog een nieuw leven kan starten met een kinderwens bij een eventuele nieuwe partner is ook een heel stuk gereduceerder)

@Palmera,maar jij wil gewoon geen kinderen. Dat vind ik een ander iets,dat zou moeten gerespecteerd worden.(als je geen 20 meer bent natuurlijk,al meermaals een 20-er 'ik wil geen kinderen' horen schreeuwen en eens ze 35 zijn,hebben ze er toch een paar rondhuppelen)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:22

Dan nog moeten mensen daar zelf de keuze in hebben. Maar daar gaat het topic niet over.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:39

tuurlijk,maar dat is het vaak niet.

probeer maar eens als bv 25-jarige een sterilisatie te krijgen zonder ernstige,medische indicatie....
is een bijna onmogelijke opgave hoor....

los daarvan zie ik dit topic meer als een opsomming van alle voor- en nadelen van verschillende anti-conceptievormen,net omdat niets 'perfect' lijkt en is...

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 15:16

tengeltje11 schreef:
Het is toch wat hè......

Hier nu 3de kindje,een 4de is welkom,maar daarachter wil ik ook 100% zekerheid dat er geen 5de meer komt....maar alleen 'hoe dan?' natuurlijk...
Spiralen geven geen zekerheid,pil wil ik niet meer....

Mijn idee was ook koperspiraal omdat ik liever geen hormonen meer wil,maar hier al 2 'koper-verrassingen',dat geeft mij dan enorm veel onzekerheid naar betrouwbaarheid....

@cinniz,waar ga jij nu voor?

Algehele onthouding _O- geloof me dat werkt het beste :')
Nee gekheid we doen t nu met condoom maar ik vertrouw niets meer en vind het verschrikkelijke dingen.
Ik wil dat mijn zich laat helpen maar die schijtbak durft niet! >;)
En die vind nu ineens een nr 4 ook wel leuk 8)7

Ik heb na nr 2 erover gehad voor sterrilisatie ook omdat ik ivm versleten heup gewoon niet meer zwanger wilde worden.
Mn ha kwam hier zelf mee maar dat doen ze pas een jaar na je bevalling(als ze het al doen)
Nou ja ik ken mezelf en mn man en die gok durfde ik niet te maken dus ben voor mirena gegaan wat me 9 maanden lang bloedinge heeft bezorgd.
Toen vond de ha het tijd voor verwijderen en zijn we voor koper gegaan met als gevolg baby.

Ik ben me tijdens mn zwangerschap goed in gaan lezen over sterrilisatie bij vrouwen want ik dacht als ik dat wil gaat het gewoon gebeuren PUNT!
Tot ik wel heel vaak las dat vrouwen echt verschrikkelijk naar zijn van de eisprong en dat dat pas weg is als het ei is afgebroken door je lichaam(het ei kan nergens meer heen)
Aangezien ik zelf al vanaf mn 14de heel erg last heb van mn menstruatie durf ik die gok gewoon niet te nemen.....wat als ik dat ook heb? Dan is het on om keerbaar.
Dan kan je denken tja hoe groot is die kans maar ik heb altijd dingen waarvan mensen zeggen dat de kans klein is dat je t krijgt 8)7
Heb ook gekeken naar de pleister pil ect maar 1 ik wil het liefst geen hormonen ivm migrane ect.

Dus als iemand de gouden tip heeft hoor ik het wel :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 15:24

En er zijn ook mensen die vreemdgaan of een relatie beeindigen en dan een andere man ontmoeten. Moet die zich dan ook direct laten helpen?

Aan de ene kant zou ik het fijn vinden als mijn man er een knoopje in legt, maar aan de andere kant, vind ik nu niet meer ongesteld worden ook een heerlijk vooruitzicht en wil ik toch wel graag een hormonen spiraaltje weer proberen.

Ik zou bij heftige menstruatie wel eerst langs de gyn gaan, want mijn huisarts plaatste 1,5jr terug de mirena zonder de vleesbomen te zien. Hij had een vermoeden, maar dat kon de mirena ook oplossen...............niet dus.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 15:40

@cinniz,idd,ik ken een vrouw die door medische reden haar baarmoeder heeft laten weghalen en zij zegt dat ze jaren lang last kreeg van overhoop liggende hormoonhuishouding en haar daardoor enorm lang slecht in haar vel gevoeld heeft.
kan ik me nu echt wel voorstellen ook,dus ook ik sta daar niet direct om te springen,maar idd.....was is ideaal en de beste oplossing....ook ik weet het niet.

@superpony,volgens mij plaatsen ha-en in belgie geen spiralen,enkel een gyn.
nu,hier kan iedereen ook eender wanneer een afspraak bij de gyn maken,dus het zit wel wat anders in elkaar.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 15:45

Baarmoeder laten verwijderen is wel wat anders dan eileiders doorknippen. ;)

Corientjuh94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 15:53

Ik heb vorig jaar een longembolie gekregen van de pil. Ik mocht toen weinig tot geen hormonen meer. Mijn huisarts zei dat je bij een koperspiraal meer bijwerkingen hebt en soms moeilijk zwanger daarna kunt worden. Ik heb toen de Kyleena laten zetten en bevalt echt super. Bijna niks gevoeld van het zetten, nooit geen ene kramp gehad. Weinig tot geen bloedverlies meer en ook geen baby haha. Mijn huisarts had deze spiraal nog maar heel weinig gezet maar was ook positief verrast erover. Maar uiteraard reageert iedereen weer anders.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 15:58

Het gevaar op embolies is inderdaad de reden dat ik op mijn 30ste gestopt ben met de pil. Toen rookte ik nog en was ik ook zwaarder dan nu. Dus ik vond het wat te link worden, ondanks dat ik nooit problenen met de pil an sich heb gehad.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 16:03

tengeltje11 schreef:
@cinniz,idd,ik ken een vrouw die door medische reden haar baarmoeder heeft laten weghalen en zij zegt dat ze jaren lang last kreeg van overhoop liggende hormoonhuishouding en haar daardoor enorm lang slecht in haar vel gevoeld heeft.
kan ik me nu echt wel voorstellen ook,dus ook ik sta daar niet direct om te springen,maar idd.....was is ideaal en de beste oplossing....ook ik weet het niet.

@superpony,volgens mij plaatsen ha-en in belgie geen spiralen,enkel een gyn.
nu,hier kan iedereen ook eender wanneer een afspraak bij de gyn maken,dus het zit wel wat anders in elkaar.

In Nederland doet een huisarts het in eerste instantie. Hij zat goed, maar achteraf wel spijt, vanwege de vleesbomen. Nu zijn die eruit en plaatst de gyn een nieuwe, maar kost me wel weer 150 euro. Dat kostte de vorige me ook en die is maar 1,5jr mee gegaan. Gezondheid is belangrijk, maar in Nederland moet je steeds meer gaan nadenken over de kosten ook.

Ik had meerdere vleesbomen en verwijderen van de baarmoeder is ook geen optie geweest, ook al wil ik geen kinderen meer etc. Dan ga je vervroegd de overgang in en kan best heftig zijn op die manier. Daar zijn ze hier in ieder geval heel voorzichtig mee.

Ik neem absoluut geen pil meer. Heel vroeger wel geslikt. Ik wilde ook geen hormoon spiraal, dus koos koper. Maar nu toch hormoon spiraal gekozen, omdat de ha toen verzekerde dat die heel minimaal en plaatselijk hormonen afgeeft. Nu zegt gyn ongeveer hetzelfde. Ook zou het helpen straks naar de overgang toe.

Ik pest mn man wel dat hij nu een afspraak moet maken, maar in de folder stond dat een man nog maanden vruchtbaar kan zijn.......Na 3 maanden moeten ze nog eens zaad inleveren als je zekerheid wil. Pffff, tegen die tijd ben ik bang dat we het al vergeten zijn en ik wil echt niet per ongeluk zwanger worden.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 17:08

Ik vind dat ik met een stabiele relatie van ruim 13 jaar, 6 jaar getrouwd 3 kinderen verder en laat ik er vanuit gaan dat we beide niet vreemd gaan ik best mag vragen van mn vent om zich te sterriliseren.... O:) ik hoop nog steeds dat hij een keer ja zegt :roll:
En als hij ja zegt zou ik als nog een koper spiraal nemen voor de zekerheid _O-
Als hij naar me kijkt ben ik al bijna zwanger :+
En dan kunnen mensen redeneren van ja maar wat als je uit elkaar gaat....dat kan natuurlijk maar ik ben wel iemand die in het nu probeert te leven want in de toekomst kan niemand kijken en laat ik mijn comfort en dat van mijn gezin nou liever nu voorop stellen ipv een wat als toekomst.
Denk dat hier niemand gelukkig wordt van een overvol huis met kinderen, een vader met eigen zaak die veel weg is en een moeder die rijp is voor een gesticht omdat ze alle koters zga alleen opvoed (bij wijze van dan he) :+
Maar goed ik dwaal af.
Weet je niet zwanger worden is gewoon de grootste uitdaging die er is als je niet tegen hormonen kan.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 17:12

hahaha cinniz,hier kost het stukken man mensen om een baby na 9 maanden te hebben,maar op het moment dat je dan zegt van 'nu geen baby meer',dan wil je ook niet plots alsnog een verrassing mogen verwelkomen.

vriend van mijn man had een knipje laten zetten.
enkele jaren later uit elkaar met zijn vrouw.
na een jaar alleen,nieuwe vrouw leren kennen die nog graag een kind wou.
alles terug aan elkaar laten zetten en ze hebben nu een dochtertje die ondertussen een goed jaar is.
dus dat knipje kan vaak toch nog teruggedraaid worden.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 18:30

Ja precies die kans is indd groter als bij vrouwen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 23:50

Ik ga ook zeker niet vreemd of uit elkaar volgens mij, maar het gebeurt wel heel veel, ook vrouwen en dan moet je toch even nadenken als je man een knoopje heeft gelegd.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:33

Tja weet je dan kan je niets meer in je leven ondernemen.
Ik kan ook morgen onder een auto lopen....wordt ik ook niet zwanger :')
Maar omdat het kan zijn dat we uit elkaar gaan zou ik het risico op een zwangerschap gewoon maar moeten riskeren? Of begrijp ik je verkeerd?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:31

Ik vind dat wel heel makkelijk. Ik wil 100% zeker niet zwanger worden, heb al een kind, ik mag niet meer ( buikoperaties ) en wil het ook niet.

Ik zeg alleen dat de man laten helpen, niet altijd 100% veilig is en je zelf goed moet blijven nadenken. Net als bij soa's etc, je bent er zelf bij als je sex hebt.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:52

superpony schreef:
Ik vind dat wel heel makkelijk. Ik wil 100% zeker niet zwanger worden, heb al een kind, ik mag niet meer ( buikoperaties ) en wil het ook niet.

Ik zeg alleen dat de man laten helpen, niet altijd 100% veilig is en je zelf goed moet blijven nadenken. Net als bij soa's etc, je bent er zelf bij als je sex hebt.

Ja precies daarom zei ik ook zou mooi zijn als mijn man zich laat helpen dan neem ik een koper spiraal(zekere voor het onzekere).

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 21:55

Ik had een afspraak staan bij de huisarts om een koper spiraal te laten plaatsen. Maar toen bleek ik zwanger te zijn, ondanks condoom.
Volgens mij heb ik het spiraal nog steeds ergens in een kastje liggen, haha.
Maar toen heeft mijn ex zich laten steriliseren.
Als ik nu weer een vaste relatie zou krijgen, zou ik denk ik toch mezelf laten steriliseren. Want ik wil echt, echt, echt niet meer zwanger worden. Ik kan niet tegen hormonen van anticonceptie, maar de zwangerschappen waren ook drama. Heel erg depressief en flinke bekken instabiliteit.
En een spiraal plaatsen schijnt lastig te zijn bij mij, omdat mijn baarmoeder gekanteld ligt. Plus dat ik dat niet meer durf, want volgens mij zou ik ook gewoon zwanger worden met spiraal :+

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 22:34

Hier alweer bijna 4 jaar de T-Safe (koper). Is drie jaar goed gegaan, iets heftigere menstruatie, maar verder weinig last. Laatste half jaar kreeg ik steeds meer last van krampen en steken in mijn buik. Afgelopen maand 3 dagen zonder pijn gelopen, met dagen waarbij ik later op de dag het niet meer trek. Ik denk zelf dat het aan het spiraal ligt. Die gaat er dus binnenkort uit.

Kinderwens is er, maar niet binnen twee jaar. Ik zit dus met een dilemma... want hormonen geven mij hier ook bitchslaps haha

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 01:25

Ik mag geen hormonen of het is beter van niet, dus ben destijds van pil naar koper spiraal gegaan. Vanwege de heftige bloedingen dus 1,5jr terug de mirena. De huisarts toen en de gyn nu, die een nieuwe gaat plaatsen, zeggen echt dat de hormonen heel minimaal zijn en vooral plaatselijk afgifte hebben. Je kan er wel last van hebben of gevoelig voor zijn natuurlijk, maar niet te vergelijken met de pil. Die onderling ook weer verschillen. Uit mn omgeving hoor ik ook altijd dat vrouwen na de mirena doorgaans sneller zwanger zijn dan na langdurig pil gebruik.
Ik wil misschien de lichtere hormoon spiraal vragen, dus merk het volgende week wel.