Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Ik slik ook de microgynon. Op een gegeven moment kreeg ik de andere variant. Ongevraagd en zonder mededeling! Zou “hetzelfde” zijn. Nou, daar ga ik dus niet mee akkoord!
Moest even volhouden maar nu krijg ik altijd de originele mee.
LBLGypsyCobs schreef:Ik heb het gehad met Concerta en goedkope varianten daarop.
De stof die de afgifte van de werkzame stof reguleert is steeds anders en daardoor is de werking bij mij ook anders.
Als de werkzame stof te snel vrij komt, krijg ik een enorm gejaagd gevoel, hartkloppingen, duizelingen, erg fijn als je daar in de auto achter komt.
Ook meegemaakt dat er een variant was met een ander conserveringsmiddel, daar reageerde ik ook raar op.
Tussendoor nog eentje gehad waarbij ik na uitwerking elke dag zo depressief als een deur was, het was maar goed dat het flatje maar 2 verdiepingen hoog was.
De zorg draait om geld en niks anders.
Ik ben nu sinds anderhalve maand van de Concerta en Ritalin af, m'n eetlust is terug, ik kom eindelijk eens wat aan.
Ben eind de dag niet helemaal leeggezogen door de medicatie.
M'n concentratie loopt half de middag wel ernstig terug, maar gelukkig valt het niet op bij m'n werkzaamheden.
Mensen beter maken heeft geen prio, sterker nog; zieke mensen leveren geld op.
Daarom vind ik het ook eng dat grote medicijnfabrikanten samen werken met gifmengers zoals Monsanto.
Granoek schreef:Wat doen jullie dan in de plaats als ik mag vragen? Naast de obvious regenjassen natuurlijk.
Ik ben echt een schijtert met alles wat pijn doet als ze het moeten aanbrengen ofzo
Yvank_ schreef:Ik snap dat mensen daarom stoppen maar er is zoveel meer dat Microgynon. Daarvan kreeg ik klachten die op epilepsie lijken. Op de 4e generatiepil Zoely heb ik nergens last van.
Citaat:Granoek schreef:
Wat doen jullie dan in de plaats als ik mag vragen? Naast de obvious regenjassen natuurlijk.
Ik ben echt een schijtert met alles wat pijn doet als ze het moeten aanbrengen ofzo
Hier eigenlijk altijd condooms gebruikt. Mocht ik nu weer een vaste relatie krijgen laat ik me waarschijnlijk steriliseren. Maar ik heb 3 kinderen en geen kinderwens meer.
DeMolenhoek schreef:Yvank_ schreef:Ik snap dat mensen daarom stoppen maar er is zoveel meer dat Microgynon. Daarvan kreeg ik klachten die op epilepsie lijken. Op de 4e generatiepil Zoely heb ik nergens last van.
Zoely is heel goedGeen idee hoe het nu is maar tot een jaar terug was het de enigste pil die ipv 2 synthetische hormonen 1 synthetisch en 1 lichaamseigen hormoon had. Toen wij aan kinderen begonnen ook nauwelijks moeten ontpillen, vanaf de eerste ronde al direct zwanger. Kan hem echt aanraden
ClauH schreef:Citaat:Granoek schreef:
Wat doen jullie dan in de plaats als ik mag vragen? Naast de obvious regenjassen natuurlijk.
Hier eigenlijk altijd condooms gebruikt. Mocht ik nu weer een vaste relatie krijgen laat ik me waarschijnlijk steriliseren. Maar ik heb 3 kinderen en geen kinderwens meer.
Ik heb me verdiept in het steriliseren en ik schrok van de mogelijke bijwerkingen. Het vervelende daaraan is dat het niet meer terug te draaien is.
Ik voel gelukkig mijn eisprong plaatsvinden. En ik probeer vriendlief een knoopje aan te praten
ClauH schreef:Voor de man is het natuurlijk een relatief kleine ingreep. Alleen ook onomkeerbaar.... Dus ik snap dat een "jonge" man daar niet aan wil.
Ik wordt 45 dus wij zijn al voorbij de houdbaarheidsdatum
Als kinderen welkom zijn is het voorlopig geen probleem toch GS?
ClauH schreef:Dat weet ik. Maar men kan niet garanderen dat "het knoopje eruit halen" altijd succesvol is toch?
Dat vind ik persoonlijk een groot risico voor iemand met een kinderwens of een jong volwassene die het nog niet weet.
Zonnetje81 schreef:In het algemeen als ik stop met de pil voel ik mezelf juist slechter. Vocht vasthouden meer honger en van dat soort ongein. Overal en bij iedereen is er wat anders over te zeggen..... En je hebt niet eens hard bewijs dat die galstenen daardoor komen. Dat je iets in je donder stopt wat bijwerkingen kan hebben wist je vtv ook.....
superpony schreef:Ik begrijp dat je haar niet meer zo belangrijk is, als je gezondheid zo op het spel staat. Ik heb zoveel rotzooi geslikt, dat ik nog steeds baal dat ik alles maar heb geloofd altijd en de bijwerkingen voor lief heb genomen en nog de schade heb.
Als anticonceptie zonder hormonen kan de koper spiraal wel een optie zijn. Heb die 8 of 10jr gehad en werkte prima tegen ongewilde zwangerschap ( had al kind en kon vanwwge gezondheid niet meer )
Wil je toch wel wat tegen haaruitval doen of het iig minderen, kun je altijd alle opties een beetje bekijken, Scheelt toch wel vaak voor een vrouw hoe snel je kaal wordt, hoe kaal je wordt etc. Als je het iets kan vertragen door wat extra vitamines en producten die je haar minder afbreken/ doen uitvallen is dat alleen maar een kleine winst.
Bij een evt nieuwe relatie gebruik je toch al condooms denk ik en kan je altijd nog nadenken hoe of wat. Een zwangerschap zelf doet ook wel weer een en ander met je hormonen en haar.