Anticonceptie from hell

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 10:31

Ik werd ook ziek van de neppe versie van de microgynon. Na een aantal jaar slikken ben ik er een poosje mee gestopt en nu word ik ook ziek van de echte microgynon.. Geen hormonale anticonceptie hier dus meer. :n Ben er echt letterlijk twee weken doodziek van. Dan een week dat het prima gaat en dan heb ik de stopweek alweer (moet wel, anders krijg ik doorbraakbloedingen) en vervolgens weer 2 weken doodziek. Doei!

Granoek

Re: Anticonceptie from hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 10:35

Wat doen jullie dan in de plaats als ik mag vragen? Naast de obvious regenjassen natuurlijk.
Ik ben echt een schijtert met alles wat pijn doet als ze het moeten aanbrengen ofzo :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 10:37

Ik snap dat mensen daarom stoppen maar er is zoveel meer dat Microgynon. Daarvan kreeg ik klachten die op epilepsie lijken. Op de 4e generatiepil Zoely heb ik nergens last van.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 10:39

Dat is makkelijk zeggen, er zijn inderdaad zoveel verschillende soorten maar je moet ten eerste dan elke keer naar de dokter om iets anders aan te vragen, ten tweede moet je dat elke keer betalen, ten derde duurt het een poosje voordat je weet of iets werkt of niet en of je er niet/geen teveel bijwerkingen van hebt. Het is allemaal gewoon troep. Iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt maar ik neem geen hormonen meer. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 10:45

Dat is een keuze inderdaad. Dat heb ik ook een poos gedaan. Maar elke maand een week ziek was ook geen optie dan moet je toch weer verder kijken.

Bij mij wordt het gewoon vergoed (21+) dus dat scheelt ook.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 10:53

Citaat:
Ik slik ook de microgynon. Op een gegeven moment kreeg ik de andere variant. Ongevraagd en zonder mededeling! Zou “hetzelfde” zijn. Nou, daar ga ik dus niet mee akkoord!

Moest even volhouden maar nu krijg ik altijd de originele mee.

Ik geef je groot gelijk maar vind het toch jammer.

Zou er gewoon beleid gemaakt zijn op het werkingspercentage, hoef je dat dure merk niet te slikken.

Maar ongevraagd iets anders krijgen is niet netjes.
En dat geleuter over dat het hetzelfde zou zijn zonder een braaf verhaal over het werkingspercentage grrrr!
Zo wordt de zorg onnodig veel te duur.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:19

Als ik zou moeten stoppen met de pil laat ik mijn baarmoeder verwijderen geloof ik. Ik ga echt door een hel als ik geen pil slik. Buikkrampen, kotsen, diarree, zwaar ziek. Dus nee, ik hou het nog even bij de pil :o

Maar 1 helemaal zonder bijwerkingen zou wel fijner zijn natuurlijk.
Ik lees wat over 4e generatie pillen, wat is daar het verschil van?

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:46

LBLGypsyCobs schreef:
Ik heb het gehad met Concerta en goedkope varianten daarop.

De stof die de afgifte van de werkzame stof reguleert is steeds anders en daardoor is de werking bij mij ook anders.

Als de werkzame stof te snel vrij komt, krijg ik een enorm gejaagd gevoel, hartkloppingen, duizelingen, erg fijn als je daar in de auto achter komt.

Ook meegemaakt dat er een variant was met een ander conserveringsmiddel, daar reageerde ik ook raar op.

Tussendoor nog eentje gehad waarbij ik na uitwerking elke dag zo depressief als een deur was, het was maar goed dat het flatje maar 2 verdiepingen hoog was.

De zorg draait om geld en niks anders.

Ik ben nu sinds anderhalve maand van de Concerta en Ritalin af, m'n eetlust is terug, ik kom eindelijk eens wat aan.
Ben eind de dag niet helemaal leeggezogen door de medicatie.

M'n concentratie loopt half de middag wel ernstig terug, maar gelukkig valt het niet op bij m'n werkzaamheden.

Mensen beter maken heeft geen prio, sterker nog; zieke mensen leveren geld op.

Daarom vind ik het ook eng dat grote medicijnfabrikanten samen werken met gifmengers zoals Monsanto.

Maar het is algemeen bekend dat ritalin en concerta deze bijwerkingen (kunnen) hebben.

Zelf neem ik Equasym en ritalin. Equasym werkt acht uur en met deze pil kan ik eigenlijk wel nog gerust eten, heeft niet echt invloed op mijn eetlust.
Ritalin werkt voor mij het beste omdat ik er meer gevoel door krijg, van equasym voel ik niet veel. Het kan gewoon goed zijn dat jouw lichaam gewoon niet goed reageert op de stoffen die erin zitten, dat wilt niet per se zeggen dat heel de medische wereld slecht is.

Van ritalin krijg je inderdaad wel een heel stuk minder eetlust (wordt in Amerika ook gebruikt om af te vallen), maar die pilletjes werken maar vier uur. Als je het een beetje goed plant kan je gerust eten.

Spijtig dat jouw lichaam er zo slecht op reageerde... Ik herken een paar bijwerkingen wel die je noemt, en vooral in het begin toen ik deze pillen begon te slikken had ik er last van maar gelukkig is dat nu wel heel fel verminderd.

Maar wat een verhalen hier allemaal over de pil...

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:42

Granoek schreef:
Wat doen jullie dan in de plaats als ik mag vragen? Naast de obvious regenjassen natuurlijk.
Ik ben echt een schijtert met alles wat pijn doet als ze het moeten aanbrengen ofzo :P

Hier eigenlijk altijd condooms gebruikt. Mocht ik nu weer een vaste relatie krijgen laat ik me waarschijnlijk steriliseren. Maar ik heb 3 kinderen en geen kinderwens meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:20

Yvank_ schreef:
Ik snap dat mensen daarom stoppen maar er is zoveel meer dat Microgynon. Daarvan kreeg ik klachten die op epilepsie lijken. Op de 4e generatiepil Zoely heb ik nergens last van.

Zoely is heel goed :j Geen idee hoe het nu is maar tot een jaar terug was het de enigste pil die ipv 2 synthetische hormonen 1 synthetisch en 1 lichaamseigen hormoon had. Toen wij aan kinderen begonnen ook nauwelijks moeten ontpillen, vanaf de eerste ronde al direct zwanger. Kan hem echt aanraden :j

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:41

Citaat:
Granoek schreef:

Hier eigenlijk altijd condooms gebruikt. Mocht ik nu weer een vaste relatie krijgen laat ik me waarschijnlijk steriliseren. Maar ik heb 3 kinderen en geen kinderwens meer.

Ik heb me verdiept in het steriliseren en ik schrok van de mogelijke bijwerkingen. Het vervelende daaraan is dat het niet meer terug te draaien is.

Ik voel gelukkig mijn eisprong plaatsvinden. En ik probeer vriendlief een knoopje aan te praten ;-)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:46

DeMolenhoek schreef:
Yvank_ schreef:

Zoely is heel goed :j Geen idee hoe het nu is maar tot een jaar terug was het de enigste pil die ipv 2 synthetische hormonen 1 synthetisch en 1 lichaamseigen hormoon had. Toen wij aan kinderen begonnen ook nauwelijks moeten ontpillen, vanaf de eerste ronde al direct zwanger. Kan hem echt aanraden :j

De Zoely heb ik sinds 3 maanden ook.
Hier alleen omdat ik blijkbaar allergisch ben voor een aantal vulstoffen. Ik had eerst een pil van richter. En dat ging goed. Daarna is richter overgenomen door mylan en die van mylan kan ik dus niet tegen. En zo ook nog een ander merk gehad vanuit de zorgverzekering, ging ook niet. Heb nu de Zoely en hier reageer ik dus niet allergisch op.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-18 13:50

ClauH schreef:
Citaat:
Granoek schreef:

Ik heb me verdiept in het steriliseren en ik schrok van de mogelijke bijwerkingen. Het vervelende daaraan is dat het niet meer terug te draaien is.

Ik voel gelukkig mijn eisprong plaatsvinden. En ik probeer vriendlief een knoopje aan te praten ;-)

Ik vind dat die mannen ook weleens wat mogen opofferen... Beetje de omgekeerde emancipatie, vrouwen stoopen met de pil, en nu ligt de bal aan de kant van de mannen (let op de woordspeling...) :')

Ik heb de pil nooit geslikt voor anticonceptie. Ik gebruik altijd condooms. Maar mocht ik in een vaste relatie terecht komen wordt dat wel een dingetje (aan de andere kant zijn kinderen ook wel gewenst inmiddels :) )

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:54

Voor de man is het natuurlijk een relatief kleine ingreep. Alleen ook onomkeerbaar.... Dus ik snap dat een "jonge" man daar niet aan wil.

Ik wordt 45 dus wij zijn al voorbij de houdbaarheidsdatum ;-)

Als kinderen welkom zijn is het voorlopig geen probleem toch GS?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:55

ClauH schreef:
Voor de man is het natuurlijk een relatief kleine ingreep. Alleen ook onomkeerbaar.... Dus ik snap dat een "jonge" man daar niet aan wil.

Ik wordt 45 dus wij zijn al voorbij de houdbaarheidsdatum ;-)

Als kinderen welkom zijn is het voorlopig geen probleem toch GS?

Sterilisatie van de man is niet direct onomkeerbaar. :)

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:57

Dat weet ik. Maar men kan niet garanderen dat "het knoopje eruit halen" altijd succesvol is toch?

Dat vind ik persoonlijk een groot risico voor iemand met een kinderwens of een jong volwassene die het nog niet weet.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-18 13:59

Nee het is best een lastige ingreep om het om te keren, maar wel mogelijk.

Zeker geen probleem, al is het niet iets wat je meteen aan het begin van een relatie wilt natuurlijk :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 14:00

In het algemeen als ik stop met de pil voel ik mezelf juist slechter. Vocht vasthouden meer honger en van dat soort ongein. Overal en bij iedereen is er wat anders over te zeggen..... En je hebt niet eens hard bewijs dat die galstenen daardoor komen. Dat je iets in je donder stopt wat bijwerkingen kan hebben wist je vtv ook.....

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 14:00

ClauH schreef:
Dat weet ik. Maar men kan niet garanderen dat "het knoopje eruit halen" altijd succesvol is toch?

Dat vind ik persoonlijk een groot risico voor iemand met een kinderwens of een jong volwassene die het nog niet weet.

als ik google en de sites daarvan mag geloven schijnen ze daar al heel ver in te zijn. :)
Maar een man zou er ook voor kunnen kiezen om sperma op te slaan voor de zekerheid.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 14:21

Hier ook ooit gestart met de Yasmin. Ik had al snel last van moodswings.

Na drie dagen loop ik naar buiten, net mijn sportschoenen aan gedaan en zie ik dat een veter los zit. Ik voelde me zo zwaar depressief en ellendig van die losse veter dat ik van het balkon wilde springen :=

Ik schrok me een ongeluk en ben direct gestopt, daar durf ik echt niet meer aan te beginnen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 14:26

Ik begrijp dat je haar niet meer zo belangrijk is, als je gezondheid zo op het spel staat. Ik heb zoveel rotzooi geslikt, dat ik nog steeds baal dat ik alles maar heb geloofd altijd en de bijwerkingen voor lief heb genomen en nog de schade heb.

Als anticonceptie zonder hormonen kan de koper spiraal wel een optie zijn. Heb die 8 of 10jr gehad en werkte prima tegen ongewilde zwangerschap ( had al kind en kon vanwwge gezondheid niet meer )

Wil je toch wel wat tegen haaruitval doen of het iig minderen, kun je altijd alle opties een beetje bekijken, Scheelt toch wel vaak voor een vrouw hoe snel je kaal wordt, hoe kaal je wordt etc. Als je het iets kan vertragen door wat extra vitamines en producten die je haar minder afbreken/ doen uitvallen is dat alleen maar een kleine winst.

Bij een evt nieuwe relatie gebruik je toch al condooms denk ik en kan je altijd nog nadenken hoe of wat. Een zwangerschap zelf doet ook wel weer een en ander met je hormonen en haar.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-18 14:28

Zonnetje81 schreef:
In het algemeen als ik stop met de pil voel ik mezelf juist slechter. Vocht vasthouden meer honger en van dat soort ongein. Overal en bij iedereen is er wat anders over te zeggen..... En je hebt niet eens hard bewijs dat die galstenen daardoor komen. Dat je iets in je donder stopt wat bijwerkingen kan hebben wist je vtv ook.....

Ja? Dus? Met andere woorden "niet zeuren, eigen schuld?" Ik denk niet dat deze vlieger in dit geval opgaat.
Laatst bijgewerkt door Gimme_Joy op 04-06-18 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-18 14:31

superpony schreef:
Ik begrijp dat je haar niet meer zo belangrijk is, als je gezondheid zo op het spel staat. Ik heb zoveel rotzooi geslikt, dat ik nog steeds baal dat ik alles maar heb geloofd altijd en de bijwerkingen voor lief heb genomen en nog de schade heb.

Als anticonceptie zonder hormonen kan de koper spiraal wel een optie zijn. Heb die 8 of 10jr gehad en werkte prima tegen ongewilde zwangerschap ( had al kind en kon vanwwge gezondheid niet meer )

Wil je toch wel wat tegen haaruitval doen of het iig minderen, kun je altijd alle opties een beetje bekijken, Scheelt toch wel vaak voor een vrouw hoe snel je kaal wordt, hoe kaal je wordt etc. Als je het iets kan vertragen door wat extra vitamines en producten die je haar minder afbreken/ doen uitvallen is dat alleen maar een kleine winst.

Bij een evt nieuwe relatie gebruik je toch al condooms denk ik en kan je altijd nog nadenken hoe of wat. Een zwangerschap zelf doet ook wel weer een en ander met je hormonen en haar.

Met de kennis van nu was ik inderdaad niet eens met deze pil begonnen. Helaas heb ik daar nu weinig aan

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 14:36

Ja, zo vervelend. Snap dat heel goed. Ik heb voor mn ziekte zoveel rotzooi geslikt en 2 zware operaties gehad, waar ik nu goede ervaringen lees van mensen met cannabis. Had het graag willen proberen.

Toch probeer ik er het beste uit te halen en erger te voorkomen. Dus op voeding letten, veel blijven bewegen, buitenlucht en nu zo min mogelijk te nemen.

Ben net 2,5wk geleden aan baarmoeder geopereerd en hopelijk helpt dat.

Het lastige is dat mensen om je heen soms weinig begrip kunnen hebben, vooral voor datgene wat ze niet zien. Dan zeggen ze; elke vrouw menstrueert, dan neem je toch de pil...etc. Heel af en toe een negatief bericht over de pil en trombose dat mensen weer eens nadenken en dan ebt het weer langzaam weg.
Er openlijk over praten is vaak lastig. Het is geen gesprek dat op feestjes vaak voorbij komt. Hoe menstrueer jij? Welke pil neem jij? Heb je er last van? Meer de moodswings wordt je wel op aangekeken als je een keer emotioneel bent, lichtgeraakt etc.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 14:39

Ik heb verschillende vormen van de pil gehad. Als laatste microgynon. Op geen enkele reageerde ik goed. Constant misselijk en niet mezelf.

Uiteindelijk gewoon gestopt met anticonceptie. Dan maar op een andere manier oplossen, voor mij geen hormonen. Hoewel ik hem oorspronkelijk gekregen heb ivm extreme menstruatie klachten.

Er is mij ooit nog zelfs geadviseerd stopweek over te slaan (2x overslaan 1 x stoppen). Dat schijnt helemaal slecht voor je te zijn.

Al die hormonen slikken kan gewoon niet goed voor je zijn volgens mij..

Inmiddels 2 zwangerschappen verder. Beide zwangerschappen HG gehad dus mijn lichaam reageert enorm op hormonen. Nu wel de extreme menstruatie terug (bloeden is absurd en veel pijn). Langs de gyn geweest en mag eind deze maand de NovaSure ondergaan. Helaas geen anticonceptie maar wel menstruatie ellende voorbij.