Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lucifertje schreef:Ik ben al aardig op weg met sparen voor mijn pensioen. Ik heb voor nu in de planning staan om tussen mijn 55ste en 60ste met pensioen te gaan.
Cowboy55 schreef:lucifertje schreef:Ik ben al aardig op weg met sparen voor mijn pensioen. Ik heb voor nu in de planning staan om tussen mijn 55ste en 60ste met pensioen te gaan.
Serieus?! Wow......Maar als de pensioenleeftijd 70 wordt en je stopt tussen 10 en 15 jaar voor die tijd dan moet je toch letterlijk 2 a 3 ton bij elkaar gespaard hebben?!
tengeltje11 schreef:ik denk dat je ook gewoon een goeie portie 'geluk' nodig hebt.
als je de pech hebt dat je bv enorm vroeg dement wordt en jaren in een verzorgingstehuis moet leven hierdoor,loopt het kostenplaatje enorm vlug en hoog op....
daarintegen kan je bv ook tot je oude dag,met minimale hulp thuis blijven wonen.
op 20 jaar scheelt dat en enorm,enorm veel qua centjes....
Booooo schreef:Denk er ook wel eens over, en ben 25![]()
Man en ik hebben net een huis gekocht.. Willen als we op leeftijd zijn sowieso in Turkije gaan wonen. In welke tijdsbestek geen idee, maar hier dan dus het huis verkopen. Daar is alles een stuk goedkoper.
Binnenkort openen we daar ook een spaarrekening, de rente die je ontvangt is tussen de 11 en 13 %
tita schreef:En vergeet discipline niet..... kun je van je geld afblijven als je toch iets heel graag wil doen of kopen
Booooo schreef:Denk er ook wel eens over, en ben 25![]()
Man en ik hebben net een huis gekocht.. Willen als we op leeftijd zijn sowieso in Turkije gaan wonen. In welke tijdsbestek geen idee, maar hier dan dus het huis verkopen. Daar is alles een stuk goedkoper.
Binnenkort openen we daar ook een spaarrekening, de rente die je ontvangt is tussen de 11 en 13 %